Η 4η γενιά του δημοφιλούς μικρομεσαίου της Mazda πάτησε τους τροχούς του στην Γηραιά Ήπειρο, με νέους κινητήρες και περισσότερο δυναμισμό στην εμφάνιση από ποτέ.
Στην βάση της γκάμας τοποθετείται ένας νέος πετρελαιοκινητήρας Skyactiv-D 1.8 λίτρων, ο οποίος αντικαθιστά τόσο τον βενζινοκινητήρα των 1.5 όσο και τον απερχόμενο ντίζελ των 2.2 λίτρων. Το νέο μοτέρ αποδίδει 116 ίππους στις 4.000 σ.α.λ. και 270 Nm ροπής μεταξύ 1.600 και 2.600 σ.α.λ. Αναμενόμενα ξεχωρίζει για την χαμηλή του κατανάλωση, η μέση τιμή της οποίας ανέρχεται στα 4,7 λίτρα/100 χλμ. (βάσει WLTP), ενώ οι εκπομπές ρύπων βρίσκονται στα 130 γρ./χλμ. CO2. Διαθέτει έναν επαναστατικό καταλύτη οξειδίων του αζώτου, ο οποίος μετατρέπει τα βλαβερά σωματίδια σε άκακο υδρογόνο και μειώνει δραματικά τις εκπομπές NOx. Επιπλέον ενσωματώνει την τεχνολογία Rapid Multi-stage Combustion (ανάφλεξη πολλαπλών σταδίων) για την οποία η Mazda ακόμα δεν κάνει τεχνική ανάλυση, αλλά υπόσχεται πως μειώνει τον κύκλο της καύσης και μειώνει τους χαρακτηριστικούς κραδασμούς που παράγουν οι ντίζελ.
Δείτε ακόμα: Πόσα χιλιόμετρα «βγάζει» το Mazda RX-8 με 1 γέμισμα; (+video)
Η επόμενη επιλογή είναι ο βενζινοκινητήρας Skyactiv-G των 2 λίτρων, που συνδυάζεται με ήπιο υβριδικό σύστημα 24V (M-Hybrid το ονομάζουν οι Ιάπωνες). Πηγή του είναι μια μπαταρία ιόντων-λιθίου 600 kJ και ένας εναλλάκτη DC-DC, οι οποίοι λειτουργούν επικουρικά στους 122 ίππους (στις 6.000 σ.α.λ.) και τα 213 Nm ροπής (στις 4.000 σ.α.λ.) του κινητήρα. Η μεικτή κατανάλωση περιορίζεται στα 6 λίτρα/100 χλμ. και οι εκπομπές ρύπων στα 136 γρ./χλμ CO2.
Tα μεγάλα νέα αφορούν στον ολοκαίνουργιο και μοναδικό στο είδος του, Skyactiv-X. Οι μηχανικοί της Mazda κατάφεραν να ρυθμίζουν την συμπίεση μέσω της καύσης, χαρίζοντας στον 2λιτρο κινητήρα τις επιδόσεις 181 ίππων και 222 Nm ροπής με την κατανάλωση του μικρότερου βενζινοκινητήρα. Οι Ιάπωνες δεν ανακοινώνουν ακόμα επίσημα νούμερα, αλλά ο Skyactiv-X αναμένεται να απαιτεί περί τα 6 λίτρα/100 χλμ. Για επιταχύνσεις και τελικές επίσης δεν υπάρχουν στοιχεία. Όπως και ο Skyactiv-G, έτσι και ο Χ διαθέτει το ήπιο υβριδικό σύστημα M-Hybrid.
Διαβάστε επίσης: «Γονάτισε» το Mazda CX-3 στο τεστ αποφυγής ταράνδου (+video)
Όλες οι εκδόσεις του 3 εξοπλίζονται με 6αρι χειροκίνητο κιβώτιο, με το αυτόματο ισάριθμων σχέσεων να προσφέρεται προαιρετικά. Επίσης στάνταρ είναι το G-Vectoring Control Plus (GVC Plus), που επενεργεί στα φρένα εν είδει μπλοκέ διαφορικού, ενώ το κορυφαίο Skyactiv-X μπορεί να συνδυαστεί και με το σύστημα τετρακίνησης i-Activ AWD.