Το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο της Mazda, το MX-30 λανσαρίστηκε στην Ευρώπη και πρόσφατα στην Ελλάδα, όπου οι τιμές του ξεκινούν από 37.590 ευρώ ή από 32.043 ευρώ με τις κρατικές επιδοτήσεις. Το σπορτίφ σχεδιαστικά αμάξωμά του με μήκος 4.395 χλστ. διαθέτει αντικρυστά ανοιγόμενες πόρτες, με τις πίσω να είναι μικρότερες, όπως στο RX-8.
Δείτε ακόμα: Στην Ελλάδα το ηλεκτρικό Mazda MX-30. Δείτε τις τιμές
Να υπενθυμίσουμε ότι το Mazda MX-30 κινείται μέσω ηλεκτροκινητήρα με δύναμη 143 ίππων και 265 Nm ροπής, ο οποίος αντλεί ενέργεια από μια μπαταρία ιόντων λιθίου βάρους 310 κιλών και χωρητικότητας 35,5 kWh. Η επιτάχυνση στο 0-100 χλμ./ώρα ολοκληρώνεται σε 9,7 δλ., η τελική ταχύτητα περιορίζεται στα 140 χλμ./ώρα και η κατανάλωση είναι 19 kWh/100 χλμ. Η συνδυασμένη αυτονομία είναι πολύ μικρή, αφού αγγίζει τα 200 χλμ. (262 χλμ. στην πόλη), με την μπαταρία να φορτίζει έως το 80% της συνολικής της χωρητικότητας εντός 40 λεπτών με τη χρήση ταχυφορτιστή.
Στην Ιαπωνία όμως, το MX-30 ξεκίνησε να διατίθεται και με τον κινητήρα βενζίνης Skyactiv-G 2.0, σε συνδυασμό με το ήπιο υβριδικό σύστημα M hybrid. Το ήπιο υβριδικό σύστημα αποτελείται από μια γεννήτρια, μια μπαταρία ιόντων – λιθίου 24V, ένα μετατροπέα DC-DC και ένα σύστημα ανάκτησης ενέργειας πέδησης. To e-Skyactiv G μηχανικό σύνολο αποδίδει 156 ίππους στις 6.000 σ.α.λ. και 199 Nm ροπής στις 4.000 σ.α.λ. Η δύναμη περνάει στους εμπρός ή σε όλους τους τροχούς, μέσω ενός αυτόματου κιβωτίου 6 ταχυτήτων. Η μεικτή κατανάλωση ξεκινάει από τα 6,4 λτ./100 χλμ., ενώ το αυτοκίνητο ζυγίζει 1.460 κιλά (1.645 κιλά το ηλεκτρικό).
Δείτε ακόμα: Γιατί το Mazda MX-30 έχει τόσο μικρή αυτονομία;
Οι τιμές του Mazda MX-30 e-Skyactiv G στην Ιαπωνία ξεκινούν από 2.420.000 γεν το 2WD και από 2.656.500 γεν το 4WD (σημερινή ισοτιμία 19.392 ευρώ και 21.288 ευρώ αντίστοιχα).