Το Mazda6 απουσιάζει από την Ευρώπη εδώ και 12 χρόνια. Απουσιάζει είπαμε; Βάλτε «απουσίαζε», καθώς επιστρέφει! Το ιαπωνικό μεσαίο ξανάρχεται στα μέρη μας μετά το 2012 και τη δεύτερη γενιά του, με το ολοκαίνουργιο 6e.
To Mazda6e συγκεντρώνει όλα τα βλέμματα με την εντυπωσιακή του εμφάνιση, που εύκολα το καθιστά ένα από τα πιο καλλίγραμμα σχήματα στην κατηγορία. Η σχεδίαση ακολουθεί την τεχνοτροπία «Soul of Motion (ψυχή της κίνησης)» και χαρακτηρίζεται από τις αιχμηρές γραμμές, τα λεπτά φωτιστικά σώματα και την τολμηρή μάσκα, όπου το περίγραμμα και το σήμα είναι φωτιζόμενα. Το μήκος φτάνει τα 4.921 χλστ., το πλάτος τα 1.890 χλστ., το ύψος τα 1.485 χλστ. και το μεταξόνιο τα 2.900 χλστ., ξεπερνώντας σε όλες τις διαστάσεις το κανονικό 6 (4.895 χλστ. μήκος, 1.840 χλστ. πλάτος, 1.450 χλστ. ύψος, 2.830 χλστ. μεταξόνιο).
Εσωτερικά δύσκολα θα το παρομοιάσεις με κάποιο μοντέλο της Mazda, καθώς η πληθωρική οθόνη αφής των 14,6 ιντσών δεν έχει καμία σχέση με τα μινιμαλιστικά μόνιτορ που μας έχει συνηθίσει η φίρμα από τη Χιροσίμα. Δίπλα της ένα ψηφιακό καντράν 10,2 ιντσών εντείνει την αίσθηση ψηφιακότητας, την ώρα που το flat bottomed τιμόνι κάνει το ίδιο για τις σπορ εκφάνσεις. Οι δερμάτινες επενδύσεις καλύπτουν τη συντριπτική επιφάνεια της καμπίνας, έχοντας και μια πανοραμική ηλιοροφή να προσθέτει premium πόντους στο διάκοσμο, ενώ οι χώροι επωφελούνται των δυο πορτμπαγκάζ (κανονικό και εμπρός) συνολικής χωρητικότητας 400 λίτρων (330 το κανονικό, 70 το frunk).
Όπως φανερώνει το όνομά του, το 6e κινείται αποκλειστικά μέσω ηλεκτρισμού. Στην ουσία αποτελεί την ευρωπαϊκή παραλλαγή του κινεζικού EZ-6, το οποίο με τη σειρά του βασίζεται στο Deepal SL03. Σε αντίθεση με εκείνο και το EZ-6 όμως, το 6e προσφέρεται μόνο ως EV (τα αδέρφια του και ως plug-in hybrid). Διαθέσιμο με δύο επιλογές κινητήρων και μπαταρίας, το Mazda6e προσφέρεται με συστοιχία 68,8 kWh ή 80 kWh. Η πρώτη προσφέρει αυτονομία έως 483 χλμ. και φόρτιση 200 kW DC, που κάνει το 10-80% σε μόλις 22 λεπτά και δίνει αυτονομία 234 χλμ. σε 15 λεπτά. Ο ηλεκτροκινητήρας, που τοποθετείται στον και κινεί τον πίσω άξονα, αποδίδει 258 ίππους και ολοκληρώνει το 0-100 χλμ./ώρα σε 7,6 δλ., ενώ όσοι δίνουν προτεραιότητα στις αποστάσεις δίχως ανάγκη για σύνδεση σε πρίζα μπορούν να επιλέξουν την έκδοση των 80 kWh. Εκεί ο κινητήρας αποδίδει 245 ίππους (320 Nm η ροπή και στις δυο περιπτώσεις) και προσφέρει αυτονομία ως 555 χλμ., την ώρα που χάνει μόλις 0,2 δλ. στο 0-100 χλμ./ώρα (7,8 δλ.).
Το νέο Mazda 6e θα ξεκινήσει να διατίθεται σταδιακά στις ευρωπαϊκές αγορές από το 2026.