Η Lexus ανανεώνει το πιο σκληροτράχηλο μοντέλο στη γκάμα της έπειτα από 14 ολόκληρα χρόνια, φροντίζοντας να διατηρήσει το χαρακτήρα του – αλλά και να τον διανθίσει με φουλ πολυτέλεια και ιδιαίτερα σχεδιαστικά χαρακτηριστικά.
Το νέο GX «φωνάζει» παραδοσιακό 4×4 από την πρώτη ματιά, καθώς αν το κοιτάξεις από το προφίλ είναι ίδιο με το Toyota Land Cruiser 70. Οι οριζόντιες και κάθετες ευθείες γραμμές συνθέτουν ένα σχήμα από τα παλιά, που ταιριάζει γάντι στις δυνατότητες και τον προσανατολισμό του αυτοκινήτου. Η χαρακτηριστική μάσκα της Lexus και οι γωνίες στον προφυλακτήρα δεσπόζουν μπροστά, ενώ η ενιαία διάταξη των πίσω φωτιστικών σωμάτων και το μαύρο χρώμα σε ζάντες-οροφή ολοκληρώνουν το οπτικό σκέλος. Εννοείται είναι παρούσες οι προστατευτικές ποδιές εμπρός-πίσω, όπως και τα πλαϊνά σκαλοπάτια.
Το ιαπωνικό SUV δείχνει και είναι μεγάλο. Το μήκος έχει κερδίσει 70 χλστ. και φτάνει πλέον τα 5.005 χλστ., ενώ άλλα 60 χλστ. έχει πάρει το μεταξόνιο (2.849 χλστ.). Ακόμα περισσότερο έχει αυξηθεί το πλάτος, που εκτείνεται σε 2.117 χλστ. (+232 χλστ.), ενώ το ύψος ποικίλει μεταξύ 1.915 και 1.935 χλστ., αναλόγως των ελαστικών που φοράνε οι 18άρες ζάντες.
Στο εσωτερικό κι αν έχουμε δραστικές αλλαγές, καθώς στο κέντρο του ταμπλό και σε ολόκληρο το διάκοσμο κυριαρχεί η οθόνη αφής των 14 ιντσών. Δίπλα της, σε μια διαμόρφωση που θυμίζει τοίχο, ο ψηφιακός πίνακας οργάνων. Οι λειτουργίες συνδεσιμότητας και η πληθώρα συστημάτων ασφαλείας είναι στάνταρ, ενώ με τέτοιο μέγεθος και να ήθελε το GX, δεν θα μπορούσε να μην προσφέρει κορυφαίους χώρους. Ακόμα και με την (προαιρετική) τρίτη σειρά καθισμάτων στη θέση της το πορτμπαγκάζ είναι πάνω από ικανοποιητικό (δεν ανακοινώνεται χωρητικότητα). Με την αναδίπλωση της μεσαίας σειράς δε, μπορεί άνετα να χωρέσει ένα mountain bike με τροχούς 29 ιντσών. Χαρακτηριστικό της πρακτικότητας είναι οι αμέτρητοι χώροι για μικροαντικείμενα, που περιλαμβάνουν -μεταξύ άλλων- 12 ποτηροθήκες και 6 θύρες φόρτισης!
Από πλευράς μηχανικών μερών το νέο GX βασίζεται στη νέα πλατφόρμα GA-F, διατηρώντας την αρχιτεκτονική του πλαισίου τύπου σκάλας. Αντίθετα, δεν είναι διαθέσιμος V8 κινητήρας για πρώτη φορά από το 1989, όταν λανσαρίστηκε για πρώτη φορά το μεγάλο Lexus. Στη θέση του απερχόμενου ατμοσφαιρικού 4.6 V8 συναντάμε τον υπερσύγχρονο 3.5 V6 twinturbo, ο οποίος προσφέρει 354 ίππους (+58 άλογα) και 650 Nm (+46 Nm) σε σχέση με πριν. Η κίνηση μεταφέρεται σε όλους τους τροχούς μέσω 10τάχυτου αυτόματου κιβωτίου και ηλεκτρονικά ελεγχόμενου συστήματος τετρακίνησης, που συνοδεύεται από βοηθητικό κιβώτιο και Torsen διαφορικό στον πίσω άξονα.
Η έκδοση Overtrail (το χρυσαφί των φωτογραφιών) αποκτά ηλεκτρονικό έλεγχο και για το πίσω διαφορικό, διαθέτοντας παράλληλα το Electronic-Kinetic Dynamic Suspension System που αποσυνδέει τις αντιστρεπτικές όπου χρειάζεται μεγαλύτερη ελευθερία άρθρωσης εκτός δρόμου. Μαζί του μια συστάδα off road συστημάτων, όπως τα Multi-Terrain Select (MTS), Crawl Control, Downhill Assist Control και 3D Multi-Terrain Monitor.