Πριν δυο εβδομάδες, και μετά από 11 χρόνια παραγωγής, έπεσαν οι τίτλοι τέλους για τη Lamborghini Aventador. Η τελευταία αμιγώς ατμοσφαιρική Lambo V12 βγήκε από τη Sant’Agata, βαμμένη σε γαλάζιο χρώμα και με roadster αμάξωμα. Σήμερα ήρθε η ώρα να γνωριστούμε καλύτερα, με το αυτοκίνητο που κλείνει τον κύκλο της πιο επιτυχημένης 12κύλινδρης Lamborghini στα χρονικά, και αποτίνει φόρο τιμής σε αυτή που ξεκίνησε τα πάντα.
Η τελευταία Aventador είναι μια LP 780-4 Ultimae Roadster, κατάλληλα προσαρμοσμένη στα γούστα του Ελβετού ιδιοκτήτη της από το τμήμα εξατομίκευσης Ad Personam, ο οποίος ήθελε μια έντονη εσάνς από Miura για το αυτοκίνητό του. Το Azzuro Flake χρώμα παραπέμπει στην ίδια απόχρωση, που έντυνε τη μοναδική Miura Roadster. Ένα αυτοκίνητο κατασκευάστηκε από την Carrozzeria Bertone, κάνοντας πρεμιέρα στο Σαλόνι Αυτοκινήτου των Βρυξελλών, το 1968. Τα ασημί Grigio Liqueo μαρσπιέ και οι πινελιές Nero Aldebaran επίσης εμπνέονται από την ανοιχτή Miura. Οι μαύρες εισαγωγές αέρα στο πλάι μιμούνται εκείνες της Miura Roadster, ενώ το ίδιο κάνει το φινίρισμα των ζαντών (20 ιντσών μπροστά, 21 πίσω). Οι μαύρες δαγκάνες των φρένων και οι ματ απολήξεις της εξάτμισης ολοκληρώνουν το οπτικό πακέτο.
Εξίσου εντυπωσιακό η καμπίνα των επιβατών, που επίσης αντλεί νοσταλγικά στοιχεία από την 56χρονη πρόγονο. Το ταμπλό, τα καθίσματα, μέρος της κεντρικής κονσόλας και οι πόρτες ντύνονται με λευκό Bianco Leda δέρμα, συνδυαζόμενο με μαύρη Nero Ade alcantara και λευκές ραφές Bianco Leda. Η σχέση Aventador-Miura δηλώνεται ξεκάθαρα στο ταμπλό, μπροστά από το συνοδηγό, όπου είναι κεντημένο με όλη του τη μεγαλοπρέπεια το όνομα της αξέχαστης Lamborghini. Η ίδια επιγραφή συναντάται και εξωτερικά, εξάλλου, στο τελείωμα (κάτω και πίσω) των μαρσπιέ.
Κάτω από το αμάξωμα – «προσκύνημα» στη Miura Roadster αναλαμβάνει δράση ο ατμοσφαιρικός V12 των 6.5 λίτρων, που δίνει πνοή και στις υπόλοιπες 599 (249 Roadster, 350 Coupe) Aventador LP780-4 Ultimae. Η απόδοση ανέρχεται σε 780 ίππους στις 8.500 σ.α.λ. και τα 720 Nm στις 6.750 σ.α.λ., με τον κόφτη στις 8.700 σ.α.λ., και περνάει στους τέσσερις τροχούς μέσω του αειθαλούς ημιαυτόματου κιβωτίου των 7 σχέσεων. Τα στοιχεία επιδόσεων είναι κοινά με την Super Veloce, απαιτώντας 2,8 δλ. για το 0-100 χλμ./ώρα, 8,7 δλ. για το 0-200 χλμ./ώρα και τελική 355 χλμ./ώρα.