Η Kia παρουσιάζει το ολοκαίνουργιο και άκρως εντυπωσιακό, ηλεκτρικό μοντέλο της EV6, που φτάνει στο σημείο να τρομάζει ακόμα και την Porsche Taycan!
Η εμφάνιση του EV6 ακολουθεί τη νέα φιλοσοφία της μάρκας «Opposites United» (κάτι σαν «τα ετερώνυμα έλκονται») και πραγματικά καθηλώνει το βλέμμα. Το εμπρός μέρος, με το έντονα καμπύλο και μυώδες καπό, τη σφηνοειδή διαμόρφωση και τα αιχμηρά φωτιστικά σώματα, παραπέμπει ξεκάθαρα σε σπορ αυτοκίνητο. Μια χαμηλή εισαγωγή αέρα διευρύνει οπτικά το μπροστινό μέρος του αυτοκινήτου, ενώ ο αέρας διοχετεύεται κάτω από το επίπεδο δάπεδο του αυτοκινήτου για βέλτιστη αεροδυναμική.
Το πλευρικό προφίλ εμφανίζει μια αισθητική σχεδιασμού εμπνευσμένη από τα crossover, η οποία είναι μοντέρνα, κομψή και αεροδυναμική. Οι χειρολαβές δεν προεξέχουν από το αμάξωμα με τις καθαρές γραμμές, το διακριτικό νεύρο και το σπορτίφ τελείωμα της οροφής. Το πίσω μέρος εμφανίζει μια κεκλιμένη πίσω κολόνα με ενσωματωμένο μαύρο γυαλιστερό ένθετο, που διευρύνει οπτικά το τζάμι του παραθύρου, και τελειώνει με την αεροτομή οροφής. Το παρμπρίζ με την έντονη κλίση παραπέμπει σε κουπέ, ενώ πιο ιδιαίτερο γνώρισμα αποτελούν τα πολύ λεπτά και μακρόστενα φωτιστικά σώματα, που εκτείνονται σε όλο το πίσω μέρος και «μπαίνουν» μέχρι σχεδόν το μέσο των φτερών.
Οι διαστάσεις του EV6 το κατατάσσουν στη μεσαία κατηγορία, με 4.680 χλστ. μήκος, 1.880 χλστ. ύψος, 1.550 χλστ. ύψος και 2.900 χλστ. μεταξόνιο. Συγκριτικά με το Sorento, για παράδειγμα, είναι 114 χλστ. κοντύτερο, αλλά παρουσιάζει μεγαλύτερο μεταξόνιο κατά 86 χλστ. από το 7θέσιο SUV.
Κάτι που σημαίνει πως η καμπίνα των επιβατών, εκτός από το φαντασμαγορικό διάκοσμο, διακρίνεται για τους προσφερόμενους χώρους. Το μινιμαλιστικό ταμπλό συνοδεύεται από δυο μεγάλες οθόνες 12 ιντσών, για τον ψηφιακό πίνακα οργάνων και το σύστημα πολυμέσων. Το τιμόνι των δυο ακτίνων και το head-up display επαυξημένης πραγματικότητας συνιστούν δυο ακόμα highlights στον εσωτερικό κόσμο του EV6, με το 14 ηχείων ηχοσύστημα Meridian και την τεχνολογία «Active Sound Design» (που δημιουργεί τεχνητό ήχο αναλόγως της ταχύτητας) να ολοκληρώνουν το πακέτο.
Στα των χώρων, αυτός για τις αποσκευές ανέρχεται στα 520 λίτρα και μπορεί να φτάσει μέχρι τα 1.300, με την αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων. Στο εμπρός πορτμπαγκάζ, υπάρχουν άλλα 50 λίτρα (20 στις δικινητήριες εκδόσεις).
Κάτω από το αμάξωμα και την ευρυχωρία, συναντάμε την πλατφόρμα E-GMP και τα μηχανικά μέρη του Hyundai Ioniq 5. Οι επιλογές στις μπαταρίες είναι δύο: 58 kWh ή 72,6 kWh (που γίνεται 77,4 kWh για τις Η.Π.Α.). Από εκεί και πέρα, υπάρχουν εκδοχές κίνησης και ισχύος για όλα τα γούστα. Η βασική έκδοση συνδυάζει τη μικρότερη μπαταρία με έναν ηλεκτροκινητήρα στον πίσω άξονα, απόδοσης 170 ίππων και 350 Nm που επιταχύνει το αυτοκίνητο στα πρώτα 100 χλμ./ώρα εντός 8,6 δλ. H αμέσως επόμενη έκδοση προσθέτει ένα ηλεκτρικό μοτέρ 72 ίππων μπροστά, για μια συνολική απόδοση 235 ίππων και 605 Nm, επιτάχυνσης 0-100 χλμ./ώρα σε 6,2 δλ.
Με τη μεγαλύτερη μπαταρία των 72,6 kWh, η πισωκίνητη έκδοση κινείται από έναν ηλεκτροκινητήρα 228 ίππων και 350 Nm (+10 άλογα συγκριτικά με το Ioniq 5), επιταχύνοντας στα 100 χλμ./ώρα από στάση σε 7,4 δλ. Το κορυφαίο EV6 συνδυάζει δυο ηλεκτρικά μοτέρ (210 ίππων και 350 Nm πίσω – 95 ίππων και 255 Nm μπροστά) και επιταχύνει στα πρώτα 100 χλμ./ώρα εντός μόλις 5,2 δλ., χάρις στη συνδυαστική ισχύ των 325 ίππων και 605 Nm (+20 άλογα σε σχέση με το Ioniq 5). Όλες οι εκδόσεις περιορίζονται ηλεκτρονικά στα 185 χλμ./ώρα.
Το τεράστιο νέο, αφορά την έκδοση GT. Αποκλειστικά τετρακίνητη και με τη μεγάλη μπαταρία των 77,4 kWh, προσφέρει στον οδηγό 585 ολόκληρα άλογα και 740 Nm ροπής! Επίδοση που το καθιστά ως το ισχυρότερο κορεατικό παραγωγής όλων των εποχών, αλλά και ως το ταχύτερο. Τα 3,5 δλ. που απαιτεί για το 0-100 χλμ./ώρα αποτελούν ορόσημο για τους Κορεάτες και αφήνουν πίσω τους μέχρι και την Porsche Taycan 4S, των 530 ίππων! Η τελική του EV6 GT φτάνει τα 260 χλμ./ώρα και η μέγιστη αυτονομία τα 405 χλμ., τη στιγμή που η έκδοση των 325 ίππων διανύει μέχρι 510 χλμ. με μια φόρτιση.
Όταν τελειώσει η μπαταρία, το EV6 μπορεί να φορτίσει από το 10 στο 80% μέσα σε 18 λεπτά, χάρις στη δυνατότητα φόρτισης 800V σε φορτιστή 350 kW. Μέσα σε μόλις 5 λεπτά η αυτονομία αυξάνεται κατά 100 χλμ. (βάσει WLTP), ενώ η πισωκίνητη εκδοχή με τη μεγάλη μπαταρία μπορεί να φτάσει μέχρι τα 480 χλμ.