Η Kia ανεβαίνει πολλά σκαλοπάτια σε κάθε επίπεδο με το νέο αμιγώς ηλεκτρικό της crossover EV6 με τη μεγάλη αυτονομία, την υψηλής τεχνολογίας ταχυφόρτιση 800V, τις ταχύτατες επιδόσεις και τον σχεδιασμό που διεγείρει τις αισθήσεις. Το EV6 είναι το πρώτο μοντέλο της Kia που βασίζεται στην εξαιρετικά προηγμένη και εξελιγμένη πλατφόρμα E-GMP της εταιρείας σχεδιασμένη ειδικά για ηλεκτρικά οχήματα με μπαταρία (BEV).
Η Kia στοχεύει να αυξήσει τις πωλήσεις BEV σε 920.000 μονάδες το 2030 και να γίνει η κορυφαία εταιρεία παγκόσμιας βιώσιμης ηλεκτρικής κινητικότητας. Επίσης, θα παρουσιάσει 11 BEV έως το 2026, από τα οποία τα επτά θα «πατάνε» στην πλατφόρμα E-GMP και τέσσερα σε υπάρχοντα μοντέλα.
Εντυπωσιακός σχεδιασμός μέσα – έξω
Το Kia EV6 των 4.680 χλστ. μήκους, 1.880 χλστ. πλάτους, 1.550 χλστ. ύψους και με το μακρύ μεταξόνιο των 2.900 χλστ. σχεδιάστηκε σύμφωνα με τη νέα φιλοσοφία design της μάρκας, «Opposites United», εμπνευσμένη από τις αντιθέσεις που υπάρχουν στη φύση και την ανθρωπότητα. Στο εμπρός μέρος η «μάσκα τίγρης» της Kia έχει επανασχεδιαστεί για την ψηφιακή εποχή. Αποτελώντας μέρος αυτού του «Digital Tiger Face», τα φώτα ημέρας έχουν μια κομψή, σύγχρονη εμφάνιση και περιλαμβάνουν ένα «διαδοχικό» δυναμικό μοτίβο φωτισμού. Το προφίλ διαθέτει μια κομψή και αεροδυναμική σιλουέτα. Σχεδιασμένο εν μέρει έτσι ώστε να έχει την καλύτερη δυνατή αεροδυναμική απόδοση, έχει μια πίσω κολώνα με έντονη κλίση και ένα μαύρο γυαλιστερό ένθετο που φαίνεται να επεκτείνει την επιφάνεια του παραθύρου. Πάνω από αυτό υπάρχει μια αεροτομή οροφής τύπου πτέρυγας που διοχετεύει τον αέρα προς τα κάτω και προς το σπόιλερ.
Στο εσωτερικό με το μινιμαλιστικό σχεδιασμό ένα από τα πιο εντυπωσιακά στοιχεία είναι η υψηλής τεχνολογίας καμπύλη οθόνη του συστήματος infotainment. Το σύστημα ψυχαγωγίας περιλαμβάνει δύο καμπύλες ευρείες οθόνες 12,3 ιντσών, επενδυμένες με πάνελ λεπτής μεμβράνης και προηγμένη τεχνολογία για τη μείωση της επίδρασης από το φως. Ο πίνακας οργάνων και το σύστημα infotainment συνδέονται σαν να είναι τυλιγμένα γύρω από ένα σώμα από ενισχυμένο κρύσταλλο. Σε όλη την καμπίνα του EV6 χρησιμοποιούνται κορυφαία υλικά ώστε να δημιουργείται μια φιλόξενη αίσθηση, ενώ ταυτόχρονα η επιλογή τους έχει γίνει και με γνώμονα τη μέγιστη αντοχή.
Το EV6 διαθέτει έξυπνη και ευέλικτη διαμόρφωση του εσωτερικού του καθώς και πολλούς χώρους αποθήκευσης, συμπεριλαμβανομένου του πορτμπαγκάζ των έως 520 λίτρων. Το αυτοκίνητο διαθέτει και εμπρός πορτμπαγκάζ (frunk) με έως 52 λίτρα επιπλέον χώρο για τις 2WD εκδόσεις και 20 λίτρα για τις AWD. Χάρη και στο το μεταξόνιο των 2.900 χλστ. έχει ως αποτέλεσμα οι χώροι στο εσωτερικό να είναι ανάλογοι πολλών SUV μεσαίου μεγέθους. Καθώς δεν υπάρχει κεντρικό τούνελ μετάδοσης, το επίπεδο δάπεδο του EV6 παρέχει σε όσους κάθονται πίσω 990 χιλιοστά χώρο για τα πόδια τους εξασφαλίζοντας εξαιρετική άνεση.
Κινητήρες ισχύος έως 585 ίππων
Εξοπλισμένο με δύο υψηλούς απόδοσης ηλεκτρικούς κινητήρες 585 ίππων, το EV6 GT ανάγει τις ηλεκτρικές επιδόσεις σε άλλο επίπεδο. Το EV6 GT διατίθεται αποκλειστικά με τη μεγάλη μπαταρία 77,4 kWh. Με μέγιστη απόδοση ροπής 740 Nm, το EV6 GT επιταχύνει από τα 0-100 χλμ./ώρα σε μόλις 3,5 δλ. και φτάvει την τελική ταχύτητα των 260 χλμ./ώρα. Η προσθήκη ενός ηλεκτρονικού διαφορικού περιορισμένης ολίσθησης συμπληρώνει το προηγμένο σύνολο του EV6 GT.
Η έκδοση 2WD 77,4 kWh διανύει έως 528 χιλιόμετρα με μία μόνο φόρτιση στον συνδυασμένο κύκλο WLTP. Με μέγιστη ροπή 605 Nm στo AWD, αυτή η έκδοση του EV6 επιταχύνει στο 0-100 χλμ./ώρα σε μόλις 5,2 δλ. Η μπαταρία 77,4 kWh συνδυάζεται με έναν ηλεκτροκινητήρα 229 PS που κινεί τους πίσω τροχούς, ενώ για τις εκδόσεις AWD EV6, δύο ηλεκτρικοί κινητήρες κινούν τον μπροστινό και τον πίσω άξονα με συνδυαστική ισχύ 325 PS.
H έκδοση AWD με την μπαταρία 58,0 kWh επιταχύνει από τα 0-100 χλμ./ώρα σε 6,2 δευτερόλεπτα, με μέγιστη απόδοση 605 Nm ροπής. Η μπαταρία 58,0 kWh συνδυάζεται με έναν ηλεκτροκινητήρα 170 PS που τροφοδοτεί τους πίσω τροχούς. Τα μοντέλα AWD διαθέτουν δύο ηλεκτροκινητήρες, με συνδυαστική ισχύ 235 PS.
Το EV6 προσφέρει δυνατότητες φόρτισης 800V και 400V χωρίς να απαιτούνται πρόσθετα εξαρτήματα ή προσαρμογείς (αντάπτορες). Το αυτοκίνητο υποστηρίζει υψηλές ταχύτητες φόρτισης της μπαταρίας από το 10% έως το 80% του περιεχομένου της σε μόλις 18 λεπτά, σε όλες τις εκδόσεις παραλλαγές, ή φόρτιση 100 χιλιομέτρων αυτονομίας σε λιγότερο από 4,5 λεπτά στην έκδοση 2WD με την μπαταρία 77,4 kWh.
Σπορ ηλεκτρικό crossover και στην οδήγηση
Η ειδική αρχιτεκτονική της E-GMP διασφαλίζει ότι το EV6 επωφελείται από τα βέλτιστα χαρακτηριστικά οδήγησης χάρη και στην ισορροπημένη αναλογία βάρους 53:47 -μια κορυφαία για BEV. Αυτό επιτεύχθηκε με την τοποθέτηση της μπαταρίας στο πάτωμα του αυτοκινήτου, για το χαμηλότερο δυνατό κέντρο βάρους και τη βελτιστοποίηση των δυναμικών χαρακτηριστικών οδήγησης. Το EV6 έχει άριστη απόδοση σε διαφορετικά περιβάλλοντα και συνθήκες οδήγησης χάρη στις τέσσερις προηγμένες λειτουργίες κίνησης – Eco, Normal, Sport ή Snow. Επίσης, παρουσιάζεται η πιο πρόσφατη γενιά του έξυπνου συστήματος ανάκτησης ενέργειας κατά την πέδηση, το οποίο λειτουργεί με διακόπτες πίσω από το τιμόνι.
Το EV6 διαθέτει τον πρώτο παγκοσμίως μαζικής παραγωγής Integrated Drive Axle (IDA) που ενσωματώνει το ρουλεμάν και τον άξονα μετάδοσης σε ένα σύνολο που μεταφέρει την ισχύ του κινητήρα στους τροχούς. Αυτή η ενσωμάτωση εξαλείφει τις τριβές του άξονα μετάδοσης κίνησης και των συνδέσεων των ρουλεμάν τροχού, ενώ βελτιώνει την οδήγηση και το κράτημα χάρη στην αυξημένη ακαμψία.