H Kia εξέπληξε τους πάντες τον προηγούμενο μήνα, όταν χωρίς καμία προειδοποίηση παρουσίασε το πρωτότυπο EV5. Τον μικρό αδερφό του EV9, το οποίο είχε παρουσιαστεί μόλις λίγες μέρες πριν. Διπλό ηλεκτρικό «χτύπημα» από τους Κορεάτες, που δεν θα είναι και το μοναδικό.
Κατά τη διάρκεια του CEO Investor Day που διεξήχθη στη Σεούλ, η μια από τις δυο αυτοκινητοβιομηχανίες της πόλης (η Hyundai η άλλη, εννοείται) έκανε ανακοινώσεις σχετικά με το οργανόγραμμα της χρονιάς. Μέσα στο 2023, λοιπόν, θα πρέπει να περιμένουμε τόσο την έκδοση παραγωγής του EV5, όσο και τουλάχιστον 4 ακόμα νέα μοντέλα ή ανανεώσεις υπαρχόντων. Το EV5 θα λανσαριστεί στο τέταρτο τρίμηνο του έτους, όπερ εστί Οκτώβριος-Δεκέμβριος, αρχής γενομένης από την Κίνα. Από το 2024 και μετά θα ξεκινήσει η διάθεσή του σε άλλες αγορές, αλλά δίχως να αποκαλύπτονται ημερομηνίες ακόμα.
Τα πλάνα της Kia για το ’23 περιλαμβάνουν ακόμα την επόμενη γενιά του Rio, που επίσης θα παρουσιαστεί στο τέλος του έτους. Η παραγωγή θα συνεχίσει να γίνεται στο εργοστάσιο του Μεξικό, ενώ ίσως η μεγαλύτερη είδηση αφορά την επικείμενη πρεμιέρα ενός ακόμα ηλεκτρικού μοντέλου, με το όνομα Ray. Το νέο EV θα τοποθετηθεί στη βάση της ηλεκτρικής γκάμας, κάτω από το Soul EV, και θα κάνει την πρώτη του εμφάνιση μερικούς μήνες πριν την έναρξη διάθεσης του EV9. Παράλληλα, θα πρέπει να περιμένουμε facelifts για τα Picanto, Carnival, K5 και Sorento, με μόνο το πρώτο να απασχολεί την ευρωπαϊκή αγορά.
Μιλώντας για ηλεκτρικά Kia, η εταιρία θέλει να φτάσει τα 1,6 εκατ. πωλήσεις ετησίως μέχρι το τέλος της δεκαετίας και αποσκοπεί στην αύξηση της διαθεσιμότητας ανάλογων μοντέλων στα 15, έως το 2027. Για το 2030 ο στόχος θέλει τα EVs να αποτελούν το 55% των συνολικών πωλήσεων, οι οποίες τοποθετούνται στην εκτίμηση των 4,3 εκατ. μονάδων (άρα 2,38 εκατ. ηλεκτρικά).