Το χρονικό μιας προαναγγελθείσας παρουσίασης έγινε πραγματικότητα, καθώς η Kia τράβηξε το σεντόνι από το EV9 Concept. Το αυτοκίνητο που προϋπαντίζει ένα ηλεκτρικό και 7θέσιο SUV, που θα τοποθετηθεί στο άνω άκρο της γκάμας.
Το EV9 είναι μεγάλο και το δείχνει. Τα 4.930 χλστ. μήκους, 2.055 χλστ. πλάτους, 1.790 χλστ. ύψους και 3.100 χλστ. μεταξονίου εντείνονται σε οπτική αίσθηση, χάρις στο τετραγωνισμένο αμάξωμα και τις ευθείες γραμμές. Το εμπρός μέρος μαγνητίζει τα βλέμματα με το συνδυασμό χρωμίου και LED, που πλαισιώνει τη μεγάλη μάσκα. Μια μάσκα που στις άκρες της φιλοξενεί κρυφούς LED προβολείς, με τα ημέρας να τοποθετούνται κάθετα και δίπλα τους. Η τεχνοτροπία «Tiger Face» πηγαίνει ένα βήμα παραπέρα, συνδυαζόμενη με φουσκωμένα φτερά γεμάτα ακμές.
Το ίδιο μοτίβο συνεχίζει πίσω, όπου συναντάμε ανάλογη διαμόρφωση στους θόλους των τροχών και κάθετα τοποθετημένα LED φωτιστικά σώματα, που ακολουθούν το σχήμα του αμαξώματος. Σύμφωνα με τους Κορεάτες η σχεδίαση του EV9 ενσωματώνει στοιχεία περιπέτειας, εξωστρέφειας και δυναμισμού, κατάλληλα προσαρμοσμένα στη φιλοσοφία «Opposites Unite» (τα ετερώνυμα έλκονται) που διέπει όλα τα Kia. Εύφημος μνεία και ατραξιόν του EV9, οι αντίθετα ανοιγόμενες πίσω πόρτες.
Στο εσωτερικό, αντίθετα, ουδεμία σχέση με ό,τι έχουμε δει από τον Κορεάτη κατασκευαστή. Μια θεόρατη οθόνη 27 ιντσών κυριαρχεί σε ένα ταμπλό, που μοιάζει να αιωρείται. Ένα αεροπορικού τύπου τιμόνι έρχεται στα χέρια του οδηγού, ενώ εντύπωση προκαλεί η παντελής έλλειψη κουμπιών και διακοπτών. Τρεις σειρές καθισμάτων μπορούν να φιλοξενήσουν έως 6 επιβάτες, αλλά το EV9 δεν είναι το κλασικό κράμα SUV-MPV. Τα καθίσματα διαθέτουν δυο λειτουργίες, ονόματι Pause και Enjoy. Αμφότερες ενεργοποιούνται όταν το αυτοκίνητο είναι σταματημένο και διαμορφώνουν την καμπίνα αναλόγως.
Στο Pause Mode η πρώτη σειρά περιστρέφεται προκειμένου να κοιτάζει την τρίτη, με τη δεύτερη να μετατρέπεται σε τραπέζι. Στο Enjoy Mode όλες οι θέσεις περιστρέφονται στις 180 μοίρες, η πόρτα του πορτμπαγκάζ ανοίγει και οι επιβάτες απολαμβάνουν τη θέα, έχοντας την πανοραμική ηλιοροφή να φροντίζει για την εκ των άνωθεν θέα.
Πλήρως εναρμονισμένο στο κλίμα της εποχής, όλα τα υλικά που χρησιμοποιούνται αποτελούν προϊόντα ανακύκλωσης. Οι επενδύσεις του πατώματος, για παράδειγμα, προέρχονται από ανακυκλωμένα δίχτυα ψαρέματος, ενώ αυτές των καθισμάτων από ανακυκλωμένα μπουκάλια και ίνες μαλλιού. Φυσικά, τα περισσότερα κομμάτια του EV9 μπορούν να ανακυκλωθούν.
Αναφορικά με τα τεχνικά στοιχεία, οι Κορεάτες είναι αρκετά φειδωλοί προς το παρόν. Το μόνο που αναφέρουν είναι πως η μέγιστη αυτονομία φτάνει τα 480 χλμ. και φορτίζει από το 10 στο 80% σε λιγότερο από 30 λεπτά, χάρις στην τεχνολογία «επόμενης γενιάς υπερ-ταχυφορτιστών». Παράλληλα, γνωρίζουμε πως θα βασίζεται στην πλατφόρμα E-GMP, όπως και το EV6. Προς το 2024 περιμένουμε το EV9 να εμφανιστεί στην έκδοση παραγωγής του.