H Hyundai παρουσίασε με κάθε επισημότητα και λεπτομέρεια το ρηξικέλευθο νέο Santa Fe, που αλλάζει εντελώς σχεδιαστική προσέγγιση, μεγαλώνει σε διαστάσεις και βάζει πλώρη ολοταχώς το ανώτερο σημείο της κατηγορίας των μεγάλων SUV.
Το εμπρός άκρο του δημιουργεί μια αίσθηση στιβαρότητας με το ψηλό καπό, τους προβολείς με τα φώτα σε σχήμα «H» (όπως στο μίνι SUV Exter) και τα ανάγλυφα φτερά. Οι ευθείες γραμμές, οι γωνίες και τα φουσκωμένα φτερά κυριαρχούν και στα πλαϊνά, θυμίζοντας μοντέλα της Land Rover. Το μεγαλοπρεπές νέο Santa Fe εμφανίζει μακρύτερο μεταξόνιο, ενώ πατάει σε μεγάλους τροχούς διαμέτρου 21 ιντσών. Το πίσω μέρος καθορίζεται από τη μεγάλη πόρτα του χώρου αποσκευών και τα φώτα με το γράμμα «H». Εδώ δόθηκε περισσότερη έμφαση στην πρακτικότητα μέσω του τεράστιου ανοίγματος της πόρτας (1.275 χλστ. πλάτος, +145 χλστ. από πριν), προκειμένου να υπάρχει ανεμπόδιστη πρόσβαση στο αχανές πορτμπαγκάζ των 725 λίτρων (+91 λίτρα).
Ούτως ή άλλως, οι σχεδιαστές της Hyundai είχαν στο μυαλό τους την ευρυχωρία και ευμάρεια των επιβατών του νέου Santa Fe. Ο χώρος για τα πόδια των επιβατών στη δεύτερη σειρά έχει αυξηθεί κατά 35 χλστ. για το βενζινοκίνητο, φτάνοντας συνολικά στο κορυφαίο νούμερο των 1.075 χλστ. Όχι ότι το PHEV πάει πίσω, με +20 χλστ. και 1.055 χλστ. στη διάθεση του μεσαίου καθίσματος. Ωφελημένοι και οι επιβάτες στην τρίτη σειρά, που απολαμβάνουν πλέον 761 χλστ. «αέρα» για τα γόνατά τους (+15 χλστ.). Τον καλύτερο χώρο της κατηγορίας στην τρίτη σειρά έχουν και τα κεφάλια των επιβατών, με 282 χλστ. απόστασης από τον «ουρανό» (+30 χλστ.). Η κλίση της πλάτης μάλιστα αυξάνεται κατά 10 μοίρες σε σχέση με πριν, αυξάνοντας την άνεση.
Το ίδιο κάνουν πολλά ακόμα χαρακτηριστικά, που είτε συνιστούν παγκόσμιες πρωτιές είτε πρωτιές στην κατηγορία. Τα εμπρός καθίσματα Relaxation Seat με Leg Rest, για παράδειγμα, είναι ειδικά σχεδιασμένα ώστε να εξασφαλίζουν την ιδανική στάση του σώματος, αποτρέποντας ενοχλήσεις στη μέση και τα πόδια. Στην αγορά της Κορέας μάλιστα συνοδεύονται από θύλακες αέρα (Ergo Motion). Στην 6θέσια διάταξη τα καθίσματα της μεσαίας σειράς είναι ανεξάρτητα, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενα και με υποβραχιόνιο το κάθε ένα, την ώρα που ο Bilateral Multi-Console προσφέρει αποθηκευτικό χώρο τόσο στους εμπρός όσο και τους πίσω επιβάτες. Οι ποτηροθήκες στους θόλους των πίσω τροχών, οι υποδοχές USB και ασύρματης φόρτισης επίσης φροντίζουν για την εξυπηρέτηση όλων των επιβαινόντων, από την πρώτη μέχρι την τελευταία σειρά.
Σε περίπτωση που ογκώδη αντικείμενα εμποδίζουν την ορατότητα προς τα πίσω, ο ψηφιακός καθρέπτης εμφανίζει εικόνα από τα μετόπισθεν μέσω κάμερας. Το σύστημα Rear Occupant Alert ελέγχει και τις δυο σειρές πίσω από τον οδηγό, προλαμβάνοντας περιστατικά όπου παιδιά ή κατοικίδια ξεχνιούνται στο αυτοκίνητο. Το Digital Key 2 προσφέρει έλεγχο εκκίνησης-κλειδώματος/ξεκλειδώματος του αυτοκινήτου μέσω smartphone, ενώ οι over-the-air αναβαθμίσεις δεν γίνεται να λείπουν από μια τόσο σύγχρονη κατασκευή. Για όλα ο οδηγός έχει τον απόλυτο έλεγχο, μέσω του ψηφιακού πίνακα οργάνων και την οθόνη αφής (12,3 ιντσών έκαστο), ενώ η οθόνη των 6,6 ιντσών αναλαμβάνει τα του κλιματισμού.
Την κίνηση του ολοκαίνουργιου Santa Fe 5ης γενιάς επωμίζονται στην Ευρώπη δυο κινητήρια σύνολα, με καρδιά τον 1.6 T-GDI. Στη mild hybrid έκδοση αποδίδει 180 ίππους και 265 Nm, ενώ στην plug-in υβριδική 265 ίππους και 350 Nm σε συνεργασία με τον ηλεκτροκινητήρα των 91 ίππων/304 Nm. Τη μετάδοση της κίνησης αναλαμβάνει και στις δυο περιπτώσεις ένα 6άρι αυτόματο κιβώτιο, δίχως η Hyundai αναφέρει αν το αμιγώς θερμικό Santa Fe συνδυάζεται και με σύστημα τετρακίνησης.