Η Maserati ανακοίνωσε προ ολίγων εβδομάδων πως με το πέρας του 2023, το ίδιο θα συμβεί στους V8 κινητήρες της. Η συμφωνία με τη Ferrari λήγει στο τέλος της χρονιάς, με τους Ιταλούς να ρίχνουν το βάρος στην ηλεκτροκίνηση και τον Nettuno V6 τους. Ο τελευταίος βρυχηθμός των οκτώ κυλίνδρων, όμως, είναι και ο πιο βροντερός.
Το αποχαιρετιστήριο μήνυμα στις V8 «Τρίαινες» είναι διπλό, με το ένα εξ αυτών να θέτει ιστορικά ρεκόρ. Η Ghibli 334 Ultima θα κάνει ντεμπούτο στο Goodwood Festival of Speed, όμως ήδη γνωρίζουμε τι σελίδα θα γράψει στα βιβλία της αυτοκίνησης. Το ιταλικό sport sedan μας δείχνει λίγα από τα κάλλη του στις teaser φώτο, όπου βλέπουμε τις γκρι ματ 21άρες ζάντες και τις κόκκινες λεπτομέρειες, με το όνομα της έκδοσης φαρδύ-πλατύ στα φτερά. Τι αντιπροσωπεύει αυτό το «334»; Την τελική ταχύτητα του αυτοκινήτου, που είναι η υψηλότερη σε τετράθυρο παραγωγής!
Η απόλυτη Ghibli φτάνει μέχρι τα 334 χλμ./ώρα και θέτει ρεκόρ υψηλότερης τελικής όλων των εποχών για «κούρσα», αφήνοντας πίσω της για 1 χλμ./ώρα την Bentley Flying Spur Speed (333 χλμ./ώρα). H ισχύς του 3.8 V8 twinturbo δεν ανακοινώνεται, όμως στην Trofeo των 326 χλμ./ώρα φτάνει τα 588 άλογα και 730 Nm. Οπότε στην 334άρα είναι ισχυρότερος, ενώ ενδέχεται να αλλάζει και η κλιμάκωση του 8τάχυτου αυτόματου κιβωτίου. Η Maserati αναφέρει «μελετημένες αλλαγές σε ελαστικά και βάρος», ανακοινώνοντας ταυτόχρονα 0-100 χλμ./ώρα σε 3,9 δλ. (4,3 δλ. η Ghibli Trofeo, που τη βλέπουμε «διπλωμένη»).
Το εσωτερικό χαρακτηρίζεται από τις δερμάτινες επενδύσεις Ultima Pale Terracotta και την alcantara στο κέντρο των καθισμάτων, ενώ παρατηρούμε το «334» στα προσκέφαλα και την πλακέτα στην κεντρική κονσόλα, μαζί με άλλη μία («Una di 103») που υποδηλώνει τον αριθμό παραγωγής.
Όσοι θέλουν μια από τις τελευταίες V8 Maserati αλλά σε SUV, μπορούν να απευθυνθούν στη Levante V8 Ultima. Εδώ βρίσκουμε κόκκινα αυτοκόλλητα «V8 Ultima» στα φτερά, σε συνδυασμό με Nero Assoluto ή Blu Royale αποχρώσεις στο αμάξωμα. Οι ζάντες φτάνουν τις 22 ίντσες και το εσωτερικό βρίθει δερμάτινων επενδύσεων, με την επιγραφή «Una di 103» να δεσπόζει και εδώ. Σε αντίθεση με την Ghibli 334 πάντως, η Levante V8 Ultima δεν συνοδεύεται -προς το παρόν- από νούμερα επιδόσεων. Ούτε από τιμή, όπως συμβαίνει και με την τετράθυρη αδελφή της. Η παραγωγή, τέλος, θα περιοριστεί στα 103 κομμάτια για κάθε μοντέλο.