Το πολυαναμενόμενο νέο SUV της Mitsubishi επιτέλους αποκαλύφθηκε πλήρως, δίνοντάς μας για πρώτη φορά και το όνομά του. XForce λοιπόν, και μόλις έγινε ακόμα πιο ενδιαφέρον το τοπίο στο B-Segment, έστω κι αν αρχικά το νέο μοντέλο των «Τριών Διαμαντιών» έχει προορισμό αγορές όπως της Ινδονησίας.
Το XForce μας πηγαίνει σχεδιαστικά στο πρωτότυπο XFC του 2022, μεταφέροντας σχεδόν αυτούσιες τις γραμμές του εμπρός και πίσω μέρους. Σε αμφότερα κεντρίζουν το ενδιαφέρον τα φωτιστικά σώματα σε μοτίβο οριζόντιου «Y», ενώ διακρίνονται και οι έντονοι ώμοι σε πίσω πόρτες-φτερά, έχοντας τις 18άρες ζάντες να κολακεύουν και να γεμίζουν τους θόλους. Η εμπορική τοποθέτηση αναφέρει τα B-SUV, αλλά από πλευράς διαστάσεων «πατάει» ελαφρώς και στα C-SUV. Το μπόι είναι αρκετά μεγαλύτερο από του ASX, φτάνοντας τα 4.390 χλστ. σε μήκος (4.227 χλστ. το ASX). Πλάτος και ύψος ανέρχονται σε 1.810 και 1.660 χλστ. αντίστοιχα (1.797 χλστ. και 1.585 χλστ. το ASX), ενώ το μεταξόνιο φτάνει στα 2.650 χλστ. (2.639 χλστ. το ASX, λογικά κοντά στα 2,7 μέτρα εδώ).
Στο εσωτερικό βρίσκουμε κορυφαίους χώρους, σύμφωνα με τη Mitsubishi, και μια οθόνη αφής 12,3 ιντσών για το σύστημα πολυμέσων στην κορυφή του ταμπλό. Το πάνελ δίπλα της όμως, που δημιουργεί την αίσθηση ενιαίας διάταξης με το καντράν, δεν συνοδεύεται από άλλη οθόνη. Ο ψηφιακός πίνακας οργάνων τοποθετείται ακριβώς πίσω από το τιμόνι και αρκετά πιο κάτω από το άνω άκρο της στεφάνης, με κλίση προς τα πάνω. Οι Ιάπωνες προχώρησαν σε αυτή τη διαρρύθμιση προκειμένου να μεγιστοποιήσουν την ορατότητα του οδηγού, ειδικά στις εκτός δρόμου διαδρομές, αλλά και για να περιορίσουν τις αντανακλάσεις του ήλιου. Το μαύρο κομμάτι δίπλα από την οθόνη του infotainment αποτελείται από πλαστικό, ενώ η ειδική επένδυση «mélange» στο ταμπλό τοποθετείται για πρώτη φορά σε Mitsubishi και αποτρέπει τη δημιουργία λεκέδων.
Highlight της καμπίνας είναι και τα σήματα της Yamaha στα ηχεία, που φανερώνουν την ύπαρξη του premium ηχοσυστήματος Dynamic Sound. H φίρμα από τη Τσιγιόντα συνεργάζεται με εκείνη από το Χαμαμάτσου για τη δημιουργία μιας μοναδικής ηχητικής εμπειρίας στην καμπίνα, ενώ η μεταξύ τους σύμπραξη δεν θα περιοριστεί σε αυτό το project, μιας και τα «τρία διαπασών» θα αναλάβουν τους ήχους και των ηλεκτρικών Mitsubishi στο μέλλον, όπως και εκείνων με plug-in υβριδικά συστήματα κίνησης.
Οι Ιάπωνες ανακοινώνουν πως το νέο τους crossover όχι μόνο έχει 4 διαφορετικά προγράμματα λειτουργίας (Normal, Wet, Gravel, Mud), αλλά εφοδιάζεται κιόλας με Active Yaw Control στον εμπρός άξονα! Το AYC το θυμόμαστε όλοι από τα Evo, όπου λειτουργούσε σαν ενεργό διαφορικό μεταξύ των πίσω τροχών. Εδώ θα είναι σε απλουστευμένη μορφή και αποκλειστικά σε δικίνητη έκδοση, βελτιστοποιώντας την κατανομή της ροπής μεταξύ των εμπρός τροχών. Στη συνέχεια δεν αποκλείεται να υπάρξει και τετρακίνητη έκδοση πάντως, καθότι η απόσταση από το έδαφος αναφέρεται στα 222 χλστ. Ακόμα και 2WD όμως, το XForce συνοδεύεται από κορυφαία χαρακτηριστικά για off roading (γωνία προσέγγισης 21 μοίρες, αποχώρησης 30,5 μοίρες, ράμπας 20,5 μοίρες, κύκλος στροφής μόλις 5,2 μέτρα). Ο κινητήρας είναι ένας ατμοσφαιρικός 1.500άρης τετρακύλινδρος 105 ίππων και 141 Nm , συνδυαζόμενος με κιβώτιο συνεχώς μεταβαλλόμενης σχέσης (CVT).
Η παραγωγή του XForce θα γίνεται στο εργοστάσιο της Ινδονησίας, όπου και θα διατεθεί πρώτα. Στη συνέχεια θα πάρουν σειρά άλλες αγορές της περιοχής Ασίας-Ειρηνικού, ενώ δεν αποκλείεται κάποια στιγμή να το δούμε και στα μέρη μας.