Η κορυφαία έκδοση του Kona αποτελεί το πρώτο SUV της Hyundai, που δέχεται τις περιποιήσεις του N Division. Κι όχι μόνο αυτό, αλλά αποτελεί το ισχυρότερο μοντέλο των Κορεατών επί ευρωπαϊκού εδάφους, μαζί με το i30 N Performance.
Η δύναμη και οι επιδόσεις, όμως, χρειάζονται την ανάλογη ενδυμασία. Το Kona N δεν απογοητεύει, καθώς εμφανίζεται όσο γρήγορο επιβάλλεται να είναι μια καθαρόαιμη Hyundai N δημιουργία. Το εμπρόσθιο τμήμα είναι τρομερά αρρενωπό, όπου και ξεχωρίζει η μεγάλη μάσκα, ενώ ιδιαίτερη εντύπωση κάνουν οι τρεις αεραγωγοί (όμοιους φέρει κι έκδοση N Line) στο καπό. Πολύ ωραία στο μάτι φαίνεται κι η κόκκινη ρίγα στο κατώτερο σημείο του προφυλακτήρα, τεχνοτροπία που συνεχίζεται στα πλαϊνά μαρσπιέ, αλλά και στον πίσω προφυλακτήρα. Εκεί υπάρχει επίσης κι ένας αιχμηρός διαχύτης, ο οποίος «αγκαλιάζει» τις απολήξεις του συστήματος εξαγωγής. Στο ανώτερο σημείο της πέμπτης πόρτας υπάρχει μια αεροτομή που ενισχύει τον σπορ χαρακτήρα του Kona, μαζί με το τριγωνικό φως για το στοπ!
Το look ολοκληρώνεται με τις υπέροχες σχεδιαστικά ζάντες των 19 ιντσών (σε ελαστικά 235/40 Pirelli P-Zero), που αφήνουν σε κοινή θέα τις κόκκινες δαγκάνες των φρένων με το σήμα «Ν» πάνω τους! Κερασάκι στην τούρτα το χρώμα λανσαρίσματος, που δημιούργησε η Hyundai για το νέο Kona N, με την ονομασία Sonic Blue. Η παλέτα συμπληρώνεται με τα Phantom Black Pearl (μαύρο), Atlas White (λευκό), Cyber Grey Metallic (γκρι), Dark Knight Grey (ανθρακί), Pearl Performance Blue (το κλασικό γαλάζιο των Hyundai N) και Ignite Red (κόκκινο), με το τελευταίο να είναι το μοναδικό που δεν συνδυάζεται με κόκκινες λεπτομέρειες
Η καμπίνα του Hyundai Kona N προσφέρει εμφάνιση και αίσθηση προσανατολισμένη στην απόδοση και στην σπορ οδήγηση. Η αρχή γίνεται με το σπορ τιμόνι Ν, το οποίο έχει σχεδιαστεί για να προσφέρει εξαιρετική αίσθηση στα χέρια του τυχερού οδηγού. Τα δυο παραμετροποιήσιμα κουμπιά Ν (ανάλογα με τις οδηγικές απαιτήσεις) δίνουν και στο Kona N το παρόν, όπως και τα paddles αλλαγής ταχυτήτων. Εντυπωσιακό είναι το εξελιγμένο HUD, για να φτάνουν στα μάτια του οδηγού όλες οι απαραίτητες πληροφορίες. Από εκεί κι έπειτα όμορφα είναι τα θερμαινόμενα και σπορ εμπρός καθίσματα (στον προαιρετικό εξοπλισμό είναι και τα πίσω θερμαινόμενα) με το λογότυπο Ν ραμμένο στην πλάτη τους, ενώ θετικά κρίνουμε το γεγονός πως οι μηχανικοί επέλεξαν συμβατικό χειρόφρενο στο γρήγορο Kona N.
Για την ακρίβεια όχι μόνο απαρνήθηκαν το ηλεκτρικό χειρόφρενο, αλλά υπολογίζουν στη χρήση του κατά τη γρήγορη οδήγηση. Εξ ου και η ειδική, αντιολισθητική επένδυση, σε συνδυασμό με παχύτερη λαβή, που εγγυάται σίγουρο και σταθερό «γράπωμα» πριν τη φουρκέτα ή την κλειστή στροφή!
Η οθόνη αφής των 10,25 ιντσών φιλοξενεί, μεταξύ άλλων, το Performance Driving Data System που παρακολουθεί και διατηρεί στοιχεία σχετικά με τη λειτουργία του μοτέρ, το οδηγικό στυλ και το γυρολόγιο, όταν το Kona N κυνηγά δέκατα στην πίστα. Το χρονόμετρο και οι ρυθμίσεις σε κινητήρα, αμορτισέρ και κιβώτιο κατά τη βούληση του οδηγού, επίσης είναι στάνταρ.
Όπως σε όλα τα Hyundai N όμως, όλα περιστρέφονται γύρω από τα δρώμενα κάτω από το αμάξωμα. Εκεί συναντάμε τον γνωστό και μη εξαιρετέο 2.0 T-GDI, σε απόδοση 280 ίππων και 392 Nm. Σε αντίθεση με το i30 N, εδώ δεν υπάρχει ούτε έκδοση 250 ίππων, μήτε χειροκίνητο κιβώτιο. Ο «Κόναν» συνδυάζει αποκλειστικά την κορυφαία μορφή του 2λιτρου τούρμπο με το 8άρι αυτόματο διπλού συμπλέκτη DCT, απολαμβάνοντας την αρωγή εξελιγμένων συστημάτων απόδοσης. Το N Power Shift (NPS) εμπλέκεται όταν το φορτίο γκαζιού ξεπερνά το 90%, διασφαλίζοντας πως μεταξύ των αλλαγών δεν θα υπάρξει απώλεια ροπής και τροφοδοτεί διαρκώς τους τροχούς με ισχύ (κάτι σαν αυτοματοποιημένες «καρφωτές»).
Το N Track Sense Shift (NTS) προσαρμόζεται στις συνθήκες τις εκάστοτε πίστας, αλλάζοντας σχέσεις με τον κατάλληλο τρόπο. Χρησιμοποιεί δεδομένα από το κάθε σιρκουί και αναλύει το οδηγικό στιλ, «μαθαίνοντας» ουσιαστικά την πίστα και επιτρέποντας στον οδηγό να έχει την προσοχή του στραμμένη στις στροφές και τα σημεία φρεναρίσματος.
Το N Grin Shift (NGS) είναι αυτό που «ξεκλειδώνει» όλη τη δυναμική του διδύμου Τ-GDI – DCT. Μόλις ενεργοποιηθεί, το καντράν αρχίζει να μετρά αντίστροφα από το 20. Για ισάριθμα δευτερόλεπτα, κινητήρας και κιβώτιο λειτουργούν στα «κόκκινα», εξασφαλίζοντας μαζί με το launch control επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα σε 6,4 δλ. και τελική 240 χλμ./ώρα. Μόλις «ξεθυμάνει», χρειάζονται 40 δλ. μέχρι να μπορέσει ο οδηγός να χρησιμοποιήσει εκ νέου το NGS.
Με νορμάλ οδήγηση πάντως, η μέση κατανάλωση του Kona N διαμορφώνεται στα 8,5 λίτρα/100 χλμ. (βάσει WLTP). Οι εκπομπές CO2 είναι στα 195 γρ./χλμ., κάτι που σημαίνει πως όταν έρθει στην Ελλάδα, το ισχυρότερο SUV που θα έχει φέρει στην Ευρώπη η Hyundai, θα επιβαρύνεται με 164,9 ευρώ τέλη κυκλοφορίας.