Η Hyundai παρουσίασε το νέο Ioniq 5, που σηματοδοτεί μια νέα ηλεκτρική εποχή για την κορεατική φίρμα και θα αποτελέσει ένα από τα κυριότερα μοντέλα της στο εγγύς μέλλον.
Το εμπρός μέρος εμφανίζεται απειλητικό, με την αιχμηρή διαμόρφωση του αμαξώματος και τα διπλά παραλληλόγραμμα LED. Ένα μοτίβο που ακολουθείται και πίσω, χαρίζοντας συμμετρία στις σχεδιαστικές γραμμές. Ξεχωρίζουν επίσης οι αεροδυναμικά προσεγμένες ζάντες των 20 ιντσών, που συγκαταλέγονται στο στάνταρ εξοπλισμό και είναι οι μεγαλύτερες πρώτης τοποθέτησης στα χρονικά των Hyundai. Το καπό είναι άλλη μια πρωτιά για μοντέλο από τη Σεούλ, εκτεινόμενο σε όλο το πλάτος του εμπρός μέρους, προκειμένου να μειωθούν οι αρμοί.
Το Ioniq 5 φτάνει τα 4.635 χλστ. σε μήκος, όμως είναι το μεταξόνιο των 3.000 χλστ. που εντυπωσιάζει, εκμεταλλευόμενο τους ακροβολισμένους τροχούς και τους πολύ μικρούς προβόλους. Το πλάτος είναι 1.890 χλστ. και το ύψος 1.605 χλστ., με τους Κορεάτες να υποστηρίζουν πως οι προσφερόμενοι χώροι κοντράρουν μοντέλα της ακριβώς μεγαλύτερης κατηγορίας. Σε αυτό συνδράμει η αξιοποίηση της νέας πλατφόρμας E-GMP, που επιτρέπει τη δημιουργία ενός απόλυτα επίπεδου πατώματος. Διαμόρφωση που εκτός του «αέρα» για τα πόδια των επιβατών, παρέχει την πρώτη συρόμενη κεντρική κονσόλα σε αυτοκίνητο παραγωγής! Μετακινείται προς τα πίσω έως 140 χλστ., επιτρέποντας στον οδηγό να εξέλθει άκοπα από τη θέση του συνοδηγού, σε μια στενή θέση πάρκινγκ.
Με μεταξόνιο 100 χλστ. παραπάνω από αυτό του μεγαλύτερου SUV της Hyundai, του Palisade, δεν προξενεί εντύπωση ούτε η εντυπωσιακή «άπλα» για τα πόδια, ούτε ο χώρος αποσκευών των 530 λίτρων, που μπορεί να φτάσει στα 1.600 λίτρα με την αναδίπλωση των καθισμάτων. Εκτός του κανονικού πορτμπαγκάζ, ως γνήσιο ηλεκτρικό το Ioniq 5 έχει χώρο αποσκευών και μπροστά. Στην πισωκίνητη έκδοση η χωρητικότητα ανέρχεται στα 57 λίτρα, ενώ στην τετρακίνητη περιορίζεται στα 24. Και πάλι όμως, μιλάμε για συνολικό διαθέσιμο χώρο των αποσκευών τουλάχιστον 554 λίτρων.
Η διπλή διάταξη των οθονών 12 ιντσών (μία για τον ψηφιακό πίνακα οργάνων, μία για το σύστημα πολυμέσων) υπογραμμίζει την παροχή υψηλής τεχνολογίας από το Ioniq 5. Τα περισσότερα υλικά του ταμπλό και οι επενδύσεις κατασκευάζονται από ανακυκλωμένα πλαστικά, ενώ αξίζει να σημειωθεί πως τα εμπρός καθίσματα είναι 30% πιο λεπτά από το κανονικό, συμβάλλοντας και αυτά στους μεγάλους χώρους.
Κάτω από το αμάξωμα και την ευρυχωρία, συναντάμε επιλογή μεταξύ δυο μπαταριών: 58 kWh ή 72,6 kWh (που γίνεται 77,4 kWh για τις Η.Π.Α.). Από εκεί και πέρα, υπάρχουν εκδοχές κίνησης και ισχύος για όλα τα γούστα. Η βασική έκδοση συνδυάζει τη μικρότερη μπαταρία με έναν ηλεκτροκινητήρα, απόδοσης 170 ίππων και 350 Nm που επιταχύνει το αυτοκίνητο στα πρώτα 100 χλμ./ώρα εντός 8,5 δλ. H αμέσως επόμενη έκδοση προσθέτει ένα ηλεκτρικό μοτέρ 72 ίππων μπροστά, για μια συνολική απόδοση 235 ίππων και 605 Nm, επιτάχυνσης 0-100 χλμ./ώρα σε 6,1 δλ.
Με τη μεγαλύτερη μπαταρία των 72,6 kWh, η πισωκίνητη έκδοση κινείται από έναν ηλεκτροκινητήρα 218 ίππων και 350 Nm, επιταχύνοντας στα 100 χλμ./ώρα από στάση σε 7,4 δλ. Το κορυφαίο Ioniq 5 συνδυάζει δυο ηλεκτρικά μοτέρ (210 ίππων και 350 Nm πίσω – 95 ίππων και 255 Nm μπροστά) και επιταχύνει στα πρώτα 100 χλμ./ώρα εντός μόλις 5,2 δλ., χάρις στη συνδυαστική ισχύ των 305 ίππων και 605 Nm. Όλες οι εκδόσεις περιορίζονται ηλεκτρονικά στα 185 χλμ./ώρα.
Όταν τελειώσει η μπαταρία, το Ioniq 5 μπορεί να φορτίσει από το 10 στο 80% μέσα σε 18 λεπτά, χάρις στη δυνατότητα φόρτισης 800V σε φορτιστή 350 kW. Μέσα σε μόλις 5 λεπτά η αυτονομία αυξάνεται κατά 100 χλμ. (βάσει WLTP), ενώ η πισωκίνητη εκδοχή με τη μεγάλη μπαταρία μπορεί να φτάσει μέχρι τα 480 χλμ. Για τις υπόλοιπες εκδόσεις, δεν ανακοινώνονται στοιχεία ακόμα.
Το Ioniq 5 θα είναι διαθέσιμο στην ελληνική αγορά το φθινόπωρο του 2021.