Η ρέντα που έχουν οι Κορεάτες δεν είναι καινούργιο νέο. Πλέον αποτελούν μια από τις πιο υπολογίσιμες δυνάμεις στον κλάδο της αυτοκινητοβιομηχανίας. Και ως οφείλει να κάνει κάθε εγνωσμένο εμπορικό «όπλο», στοχεύουν σε παρουσία σε όλες τις κατηγορίες που έχουν απήχηση στο αγοραστικό κοινό. Η αγορά των pick ups είναι μία από τις ελάχιστες που δεν παρατηρείται εκπροσώπηση από τις Hyundai/Kia. Όχι πια.
Ή τουλάχιστον, θα μπορούμε να το πούμε στις αρχές του 2020. Ο διευθύνων σύμβουλος της Hyundai Aμερικής, Kyung Soo, δήλωσε σε εφημερίδα του Ντιτρόιτ πως το Δ.Σ. συνεδρίασε και αποφάσισε το λανσάρισμα του πρώτου κορεατικού pick up στην ιστορία, να λάβει χώρα το 2020 και αρχικά στην αγορά της Βορείου Αμερικής. Το «πράσινο φως» για την έκδοση παραγωγής είχε δοθεί από το 2017. Το νέο μοντέλο θα αντλεί απεριόριστη έμπνευση από το εντυπωσιακό πρωτότυπο Santa Cruz που παρουσιάστηκε το 2015, αποτελώντας -κατά δήλωση του Soo- «τη lifestyle επιλογή στην κατηγορία». Βλέποντας τις φωτογραφίες του concept, δεν είναι δύσκολο να αντιληφθούμε πως ο Κορεάτης manager δεν υπερβάλλει.
Δείτε ακόμα: «Πρώτοι αγρότες» οι Έλληνες!
Το Santa Cruz σχεδιάστηκε με βάση τα coupe-SUVs και έχοντας ως μπούσουλα τα αμερικανικά αγροτικά των 70’s -όπως το Cadillac El Camino– που θύμιζαν αρκετά κουπέ με καρότσα. Αυτός είναι ο σκοπός των σχεδιαστών της Hyundai, και το Santa Cruz πετυχαίνει «διάνα». Βέβαια μιλάμε για πρωτότυπο, όμως η τελική μορφή του -αναφορικά με την διαμόρφωση του σχήματος- αναμένεται να έχει ελάχιστες διαφορές, ειδικά από την στιγμή που η Hyundai το ευαγγελίζεται ως lifestyle pick up. Τι σημαίνει αυτό;
Ότι πρακτικά θα έχουμε να κάνουμε με ένα crossover που θα θυμίζει αγροτικό. Ο χώρος φόρτωσης θα θυσιαστεί προς όφελος της καμπίνας των επιβατών, στην οποία θα συναντάμε αμιγώς επιβατική άνεση και πολυτέλεια. Οι αντίθετα ανοιγόμενες πόρτες α λα Mazda RX-8 πάντως, δύσκολα θα καταφέρουν να βρουν τον δρόμο προς…τους δρόμους. Θεμέλιος λίθος θα αποτελέσει το πάτωμα του ολοκαίνουργιου Santa Fe, με τους κινητήρες να αποτελούν προς το παρόν παζλ.
Διαβάστε επίσης: Δοκιμή Hyundai i10 1.0 λτ. 66 PS
Το Santa Cruz Concept διέθετε έναν 2.0λιτρο τουρμποντίζελ 190 ίππων και 406 Nm ροπής. Η αμερικανική εκδοχή πιθανότατα δεν θα τον έχει κάτω από το καπό, αλλά θα περιοριστεί σε βενζινοκίνητα σύνολα. Σίγουρος είναι ο ατμοσφαιρικός τετρακύλινδρος των 2.4 λίτρων και 185 ίππων, που τοποθετείται στα περισσότερα Hyundai των Η.Π.Α., ενώ βέβαιη είναι η παρουσία ενός υπερτροφοδοτούμενου συνόλου. Το αν θα είναι ο 1.600αρης T-GDI των 205 ίππων ή ο 2.0λιτρος T-GDI των 250 (ή και οι δύο) παραμένει άγνωστο.
Εαν το Santa Cruz -που έχει «κλειδώσει» για όνομα- πετύχει στις Η.Π.Α. και η απήχηση του ευρπωπαϊκού κοινού είναι η δέουσα, δεν αποκλείεται να το δούμε στα μέρη μας με τον προαναφερθέντα πετρελαιοκινητήρα και τον 1.600αρη T-GDI.