Η 11η γενιά του Honda Civic Sedan είναι γεγονός και διακρίνεται για το σπορ παρουσιαστικό της, αλλά και με τις προηγμένες τεχνολογίες άνεσης κι ασφάλειας που ενσωματώνει. Όπως δήλωσαν κι οι άνθρωποι της Honda στην παρουσίασή τους, το νέο Civic Sedan είναι το πιο fun to drive και τεχνολογικά εξελιγμένο μοντέλο στην 50ετή καριέρα του.
Ένα αυτοκίνητο ιδιαίτερα αγαπητό στην αγορά της Αμερικής, όπου από το 1973 έως και σήμερα έχουν διατεθεί περισσότερα από 12 εκατ. μοντέλα, νούμερο που βάζει το Civic στην τριάδα των best seller αυτοκινήτων των Η.Π.Α. Μια πρώτη γεύση είχαμε πάρει τον Νοέμβριο του 2020, όπου και το είδαμε σε πρωτότυπη μορφή και τώρα το Civic 11ης γενιάς έχει ωριμάσει αρκετά και αυτό αποτυπώνεται στη σχεδίασή του, διατηρώντας την απαραίτητη δυναμική! Οι σχεδιαστές επικεντρώθηκαν στην φιλοσοφία της μάρκας «Man-Maximum, Machine Minimum», με την οποία η τεχνολογία και το design εξυπηρετούν τις ανάγκες οδηγού κι επιβάτων.
Εμφανισιακά το νέο Honda Civic Sedan ξεχωρίζει με το δυναμικό παρουσιαστικό του, χάρη στο μεγάλο και χαμηλό καπό του, τις υπέροχες εισαγωγές αέρα, αλλά και τις έντονες ακμές στα πλαϊνά του, που οδηγούν στο κλασάτο και αιχμηρό συνάμα οπίσθιο τμήμα του. Ξεκινώντας με το εμπρός κομμάτι, οι κολόνες του παρμπρίζ έχουν μετακινηθεί προς τα πίσω κατά σχεδόν 5,1 εκ., δίνοντας έτσι περαιτέρω έμφαση στο μούτρο του Civic. Το πίσω μέρος ενισχύεται σχεδιαστικά από τους τονισμένους ώμους, ενώ υπέροχα είναι τα LED φωτιστικά σώματα, που «αγκαλιάζουν» ιδανικά τα πίσω φτερά. Κερασάκι στην τούρτα η υπέροχη ακμή στην πόρτα του πορτ μπαγκάζ που εκτελεί χρέη αεροτομής.
Το μεταξόνιο, συγκριτικά με το προηγούμενης γενιάς μοντέλο, έχει μεγαλώσει κατά 3,6 εκ.,(2.736 χλστ.) με το συνολικό μήκος του αμαξώματος να έχει αυξηθεί κι αυτό κατά 3,3 εκ., αγγίζοντας τα 4.673 χλστ. Σε ότι αφορά τις υπόλοιπες διαστάσεις του, το πλάτος αγγίζει τα 1.800 χλστ., και το ύψος τα 1.415 χλστ.! Κλείνοντας τα της εξωτερικής εμφάνισης το νέο Honda Civic Sedan θα είναι διαθέσιμο σε 8 διαφορετικά χρώματα, εκ των οποίων τα τρία είναι νέα. Τα Meteorite Gray Metallic, Sonic Gray Pearl και το αποκλειστικά προορισμένο για το νέο Civic, το Morning Mist Blue Metallic.
Οδηγοκεντρικό εσωτερικό!
Σύμφωνα με την ιαπωνική εταιρεία, η καμπίνα προσφέρει άφθονους χώρους επιβατών, μια ευρυχωρία που γίνεται αντιληπτή από την πρώτη επαφή. Όμως το πλέον εντυπωσιακό είναι πως οι άνθρωποι της Honda τόλμησαν σχεδιαστικά και δημιούργησαν ένα στιλάτο κι αρκετά φουτουριστικό εσωτερικό. Το ανώτερο σημείο του ταμπλό διαθέτει μια επίπεδη σχεδίαση, με ελάχιστες γραμμές σε μια προσπάθεια να περιοριστούν οι αντανακλάσεις στο παρμπρίζ, κάτι που πολλές φορές αποσπά την προσοχή του οδηγού. Μοναδικής σύλληψης όμως είναι το κυψελοειδές πλέγμα που έχει τοποθετηθεί κατά μήκος του ταμπλό. Εκεί ενσωματώνονται οι αεραγωγοί του συστήματος κλιματισμού, δημιουργώντας παράλληλα ένα ενιαίο σύνολο.
Από πλευράς τεχνολογίας, το Civic MK11 επίσης παρουσιάζεται αναβαθμισμένο. Για πρώτη φορά, όλες οι εκδόσεις διαθέτουν μερικώς ή αμιγώς ψηφιακό πίνακα οργάνων. Τα Civic LX, Sport και EX εξοπλίζονται με μια οθόνη LCD 7 ιντσών, έχοντας σε ψηφιακή μορφή στροφόμετρο και ταχύμετρο αριστερά, ενώ δεξιά υπάρχει και κανονική βελόνα για το ταχύμετρο.
Η έκδοση Touring έχει το προνόμιο του να είναι η πρώτη στα χρονικά του μοντέλου, με πλήρως ψηφιακό πίνακα οργάνων. Η διάσταση φτάνει τις 10,2 ίντσες και διαθέτει μια μικρότερη οθόνη LCD, που απεικονίζει τις ενδείξεις του trip computer και λοιπών λειτουργιών. Το πλουσιότερα εξοπλισμένο Civic επίσης διαθέτει μια οθόνη αφής 9 ιντσών στην κορυφή του ταμπλό.
Ορόσημο χαρακτηρίζει τη βασική έκδοση, καθώς η οθόνη των 7 ιντσών είναι η μεγαλύτερη που τοποθετείται ως στάνταρ στην Ιστορία του μοντέλου. Οι Ιάπωνες συνεχίζουν να δίνουν προσοχή στην εργονομία και την ευχρηστία, διατηρώντας τα περιστροφικά χειριστήρια εκατέρωθεν αυτής, ενώ στη βάση συναντάμε και κουμπιά για την εύκολη επιλογή τραγουδιών/σταθμών στο ραδιόφωνο, την περιήγηση στο σύστημα πλοήγησης και την εναλλαγή πηγών στο σύστημα πολυμέσων. Η συνδεσιμότητα Apple CarPlay και Android Auto εννοείται ότι είναι στάνταρ.
Άλλη μια πρωτιά για το Civic Touring, το premium ηχοσύστημα της Bose. Αποτελείται από 11 ηχεία, ένα woofer 8 ιντσών στο κέντρο του πίσω μέρους και 12κάναλο ενισχυτή, εγγυώμενο την ηχητική απόλαυση των επιβατών.
Πιο άκαμπτο από ποτέ
Οροσήμων συνέχεια και για το πλαίσιο, το οποίο λανσάρεται ως το πιο άκαμπτο στα 49 χρόνια πορείας του Civic. Η στρεπτική ακαμψία ανακοινώνεται στο +8%, ενώ η καμπτική δυσκαμψία στο +13%. Ενισχύσεις που βελτιώνουν τη συμπεριφορά του αυτοκινήτου στους τομείς της οδικής συμπεριφοράς, της άνεσης και της κατανάλωσης.
Η τεχνοτροπία Advanced Compatibility Engineering (ACE) της Honda είναι σχεδιασμένη με γνώμονα τόσο το παρόν, όσο κυρίως το μέλλον και εστιάζει στη μεγιστοποίηση της δομικής αντοχής, με παράλληλη μείωση του βάρους. Κάτι που καθίσταται εφικτό με το συνδυασμό ελαφριών υλικών, όπως αλουμίνιο, και χάλυβα υψηλής αντοχής.
Το αμερικανικών προδιαγραφών νέο Honda Civic εφοδιάζεται με δύο 4κύλινδρους κινητήρες, ένα ατμοσφαιρικό 2.0 λτ. και ένα turbo 1.5 λτ. Αμφότερα τα μηχανικά σύνολα συνδυάζονται με ένα αναβαθμισμένο αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων CVT, ενώ βελτιωμένα με την σειρά τους είναι τα χαρακτηριστικά λειτουργίας των μοτέρ, όπως και η κατανάλωση. Ο 1.5 λτ. VTEC Turbo αποδίδει 180 ίππους στις 6.000 σ.α.λ. και 240 Nm ροπής στις 1.700-4.500 σ.α.λ. (με βενζίνη 87 οκτανίων).
Ο 2.0 λτ. i-VTEC έχει ισχύ 158 ίππων στις 6.500 σ.α.λ. και 187 Nm ροπής στις 4.200 σ.α.λ. Η μεικτή κατανάλωση των δύο κινητήρων κυμαίνεται μεταξύ 6,5 – 7,1 λτ./100 χλμ. Εκτός από τα προφίλ οδήγησης Normal και Eco, οι εκδόσεις 2.0 λτ. Sport και 1.5 λτ. Touring διαθέτουν και λειτουργία Sport, που ενεργοποιείται μέσω ενός διακόπτη στην κεντρική κονσόλα. Μέσω της επιλογής Sport αλλάζει η χαρτογράφηση του κινητήρα και του κιβωτίου ταχυτήτων, ενώ το φόντο του πίνακα οργάνων γίνεται κόκκινο.
Οι αναρτήσεις του νέου Honda Civic Sedan με τα γόνατα ΜακΦέρσον εμπρός και τον ημιάκαμπτο πίσω άξονα, σε συνδυασμό με το πιο στιβαρό πλαίσιο, το μακρύτερο μεταξόνιο και τα πλατύτερα μετατρόχια, εξασφαλίζουν πιο άνετο και ασφαλές πάτημα. Επίσης οι νέες δαγκάνες των εμπρός φρένων και τα χαμηλής τριβής ρουλεμάν σε όλους τους τροχούς συμβάλλουν στην αντίσταση κύλισης και στην οικονομία καυσίμου. Στο εμπρός μέρος έχει τοποθετηθεί ένα ολοκαίνουργιο και ελαφρύτερο υποπλαίσιο αλουμινίου, το οποίο συμβάλλει με την σειρά του στη βελτίωση της ακαμψίας και της σταθερότητας.