Άνθρωπος που να μην θέλει το Civic Type R δύσκολα να βρεθεί. Να μην μπορεί να το αγοράσει, ή να έχει τα χρήματα αλλά να μη θέλει να κάνει ρεκόρ στο Nurburgring, πιο πιθανό. Για αυτούς, λοιπόν, που αρέσκονται στην ιδέα ενός γρήγορου Civic δίχως την ανάγκη για 329 άλογα ή ειδικά εξελιγμένα σεταρίσματα, η Honda παρουσίασε το RS στο Σαλόνι του Τόκιο.
Προς το παρόν πρωτότυπο, άρα βάσει προϊστορίας Honda ζήτημα μηνών να βγει στην αγορά. Σε κατάμαυρο ματ Stealth Black χρώμα, με επιθετικό προφυλακτήρα μπροστά και διαχύτη στον πίσω, συνοδεία τραπεζοειδών απολήξεων, 18άρες ζάντες (πάντα σε σκοτεινή απόχρωση) και το κόκκινο σηματάκι «RS» στη μάσκα, ο μικρός αδελφός του «Τάπερ» χαρακτηρίζεται από μεγάλη επιτυχία στο σχεδιαστικό σκέλος. Κι αυτό παρότι εξαιρουμένου του μαύρου χρώματος, οι μοναδικές αλλαγές του RS σε σχέση με το απλό Civic είναι τα σήματα και ο εμπρός προφυλακτήρας. Τόσο το σχέδιο των τροχών όσο και ο πίσω προφυλακτήρας, είναι κοινά με της υπόλοιπης γκάμας.
Φωτογραφίες από το εσωτερικό δεν δημοσιεύονται, ωστόσο η Honda αναφέρει συνδυασμό μαύρων επενδύσεων-κόκκινων ραφών, μπάκετ καθίσματα και σπορ λεπτομέρειες σε ταμπλό, κεντρική κονσόλα και λεβιέ κιβωτίου. Ένας λεβιές που κόντρα στα δικά μας CVT δεδομένα, χειρίζεται μηχανική μετάδοση.
Σε αντίθεση με την Ευρώπη, όπου το Civic προσφέρεται μόνο με το υβριδικό σύνολο e:HEV, στην Ιαπωνία (και την Αμερική) ο πατροπαράδοτος 1.5 VTEC Turbo συνεχίζει κανονικά την καριέρα του. Αυτό το μοτέρ εδρεύει στο μηχανοστάσιο και του RS, αν και η απόδοση είναι άγνωστη. Μίνιμουμ 180 άλογα πάντως, σύμφωνα με την εκεί γκάμα του Civic. Το ίδιο μοτέρ φτάνει στα 200 άλογα για το αμερικανικό Civic Si, αν και στις Η.Π.Α. η συγκεκριμένη έκδοση αφορά το Sedan. Σε κάθε περίπτωση πάντως, μιλάμε για ένα σπορ Civic, με υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα και 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο. Πολύ καλά ακούγεται.
Περισσότερα για το Civic RS θα μάθουμε αργότερα στο 2024, πλησιάζοντας στο ντεμπούτο του που είναι προγραμματισμένο για το φθινόπωρο, αποκλειστικά στην αγορά της Ιαπωνίας αρχικά.