Η Honda παρουσίασε τον περασμένο Μάιο το νέο SUV μοντέλο της ZR-V, το οποίο τοποθετείται μεταξύ του HR-V και νέου CR-V. Τώρα δίνει περισσότερες πληροφορίες για αυτό, όπως είναι αναλυτικά τα τεχνικά του χαρακτηριστικά. Όσον αφορά το λανσάρισμά του στην Ελλάδα, αναμένεται προς τα τέλη του 2023, αφού τώρα προηγείται το ανανεωμένο Jazz.
Πληθωρικό σε διαστάσεις
Σχεδιαστικά το νέο Honda ZR-V υιοθετεί στοιχεία από το νέο CR-V, αλλά και το νέο Civic, με τα μεγάλα μακρόστενα φανάρια μπροστά και την κλίση της τρίτης κολώνας. από πλευράς διαστάσεων τοποθετείται στο άνω άκρο των μικρομεσαίων SUV, αφού έχει μήκος 4.568 χλστ. (4.340 χλστ. το HR-V), πλάτος 1.840 χλστ., ύψος 1.620 χλστ. και μεταξόνιο 2.657 χλστ. Η απόσταση από το έδαφος είναι 180 χιλιοστά και το συνολικό του βάρος φτάνει τα 1.589 κιλά.
184 ίπποι με 5,4 λτ./100 χλμ. κατανάλωση
Την κίνηση του νέου Honda ZR-V αναλαμβάνει το υβριδικό σύνολο e:HEV που γνωρίζουμε από το Civic, συνδυάζοντας έναν ατμοσφαιρικό τετρακύλινδρο βενζινοκινητήρα 2.0 λίτρων και δυο ηλεκτροκινητήρες. Οι Ιάπωνες να αναφέρουν χαρακτηριστικά πως «η αίσθηση της επιτάχυνσης είναι παρόμοια με ενός ατμοσφαιρικού 3λιτρου V6 κινητήρα». Το πλήρως υβριδικό σύστημα μετάδοσης κίνησης συνδυάζει μια μπαταρία ιόντων λιθίου υψηλής πυκνότητας και δύο ισχυρούς ηλεκτρικούς κινητήρες με έναν πρόσφατα αναπτυγμένο κινητήρα βενζίνης κύκλου Atkinson άμεσου ψεκασμού 2.0 λίτρων. Το e:HEV αλλάζει αυτόματα λειτουργίες μεταξύ EV, Hybrid και Engine Drive ανάλογα τις συνθήκες κίνησης.
Το 2λιτρο μοτέρ βενζίνης έχει ισχύ 143 ίππων στις 6.000 σ.α.λ. και ροπή 186 Nm στις 4.500 σ.α.λ. Ο κυρίως ηλεκτροκινητήρας που αναλαμβάνει την κίνηση αποδίδει 184 ίππους και 315 Nm ροπής. Η μετάδοση στους εμπρός τροχούς γίνεται μέσω του eCVT, το οποίο στο νέο Civic μοιάζει σε λειτουργία σαν διπλού συμπλέκτη, παρά με διαρκώς μεταβαλλόμενης σχέσης. Από πλευράς επιδόσεων το νέο Honda ZR-V επιταχύνει στα 0-100 χλμ./ώρα σε 7,8 δευτερόλεπτα και η μέγιστη ταχύτητα σταματά στα 173 χλμ./ώρα. Η μεικτή κατανάλωση είναι 5,7 λτ./100 χλμ., με εκπομπές CO2 130 γρ./χλμ.
Νέα λειτουργία οδήγησης Snow
Μέσω του Drive Mode που βρίσκεται στην κονσόλα, ο οδηγός του Honda ZR-V μπορεί να επιλέξει μεταξύ τεσσάρων λειτουργιών οδήγησης: Normal, Sport, Eco και Snow. Η λειτουργία Sport ενισχύει την απόκριση του γκαζιού και την απόδοση, ενώ το Eco προσαρμόζει την απόκριση του γκαζιού για να βελτιώσει την απόδοση καυσίμου. Η νέα λειτουργία Snow μεταβάλλει τα χαρακτηριστικά απόκρισης του γκαζιού για οδήγηση σε επιφάνειες χαμηλής τριβής. Η Honda υπόσχεται εντυπωσιακά επίπεδα πρόσφυσης και ελέγχου υπό όλες τις συνθήκες οδήγησης, χάρη στον επιτυχημένο συνδυασμό του ελαφριού και άκαμπτου πλαισίου, του αποδοτικού κινητήρα και της ανάρτησης πολλαπλών συνδέσμων πίσω.
Μίνιμαλ εσωτερικό με έμφαση στην ποιότητα και εργονομία
Στο εσωτερικό υιοθετείται η μινιμάλ σχεδιαστική φιλοσοφία της Honda που είδαμε αρχικά στο νέο Civic και χαρακτηρίζεται για τις ευθείες γραμμές, τις επίπεδες επιφάνειες και τον οριζόντιο αεραγωγό κατά μήκος του ταμπλό. Φυσικά, δεν θα μπορούσε να λείπει ο ψηφιακός πίνακας οργάνων των 10,2 ιντσών και η οθόνη του infotainment των 9 ιντσών στο κέντρο. Πιο κάτω βρίσκονται τα γνώριμα χειριστήρια του κλιματισμού και πιο πίσω οι διακόπτες για το χειρισμό του αυτόματου κιβωτίου ταχυτήτων. Έμφαση έχει δοθεί στην ποιότητα κατασκευής και τους χώρους των επιβατών. Ωστόσο ο χώρος αποσκευών των 370 λίτρων είναι μικρός για ένα SUV αυτών των διαστάσεων, αφού ανταγωνιστικά μοντέλα μετρούν κοντά στα 550 λίτρα.