Η Honda αποκάλυψε το ολοκαίνουργιο Civic Type R, γιορτάζοντας παράλληλα τα 25 χρόνια του εμβληματικού hatchback υψηλών επιδόσεων της μάρκας – και τα 50 χρόνια Civic. Διαθέσιμο στην Ευρώπη από τις αρχές του 2023, το Civic Type R θέτει ήδη νέα σημεία αναφοράς, όπως το νέο ρεκόρ που πέτυχε στην πίστα Suzuka Circuit στην Ιαπωνία.
Κατά την ανάπτυξή του, οι μηχανικοί της ιαπωνικής μάρκας βελτίωσαν κάθε σημείο του, συμπεριλαμβανομένης της σχεδίασης για καλύτερη αεροδυναμική, την προσθήκη ελαφριών εξαρτημάτων και τις αναθεωρήσεις στο γενικότερό στήσιμο του. Έτσι δημιούργησαν το ταχύτερο, ισχυρότερο και πιο σπορ Civic Type R μέχρι σήμερα!
Η 6η γενιά «Τάπερ» ξεχωρίζει εμφανισιακά και αεροδυναμικά από τις λιγότερο κραυγαλέες, αλλά συνάμα πιο ρευστές, γραμμές. Ο εμπρός προφυλακτήρας δεν έχει πια τεράστιες εισαγωγές στο πλάι, αλλά δυο μικρές εσοχές που στέλνουν τον αέρα με βέλτιστο τρόπο στα δισκόφρενα της Brembo. Η κεντρική εισαγωγή διαθέτει μορφοποιητές που διαχέουν τη ροή στο μηχανοστάσιο, για την ψύξη του 2.0λιτρου VTEC Turbo, με το splitter να αναλαμβάνει τη μείωση της άνωσης.
Το σχήμα του προφυλακτήρα, που «δείχνει» την πορεία του αέρα, συνεργάζεται με τους αεραγωγούς πίσω από τους τροχούς και τα side skirts, ανακατανέμοντας τον αέρα στα πλαϊνά του αμαξώματος και αξιοποιώντας τόσο τον μεγαλύτερο διαχύτη, όσο και τη νέα ρυθμιζόμενη αεροτομή (χαμηλότερη, αλλά φαρδύτερη σε σχέση με πριν). Οι τριπλές απολήξεις της εξάτμισης παραμένουν, ενώ οι ζάντες πλέον είναι μικρότερες (19 αντί 20 ιντσών) αλλά περιβάλλονται από φαρδύτερα ελαστικά (265/30/R19 αντί 245/30/R20). Σκοπός των μηχανικών είναι η αύξηση της πρόσφυσης, με παράλληλη μείωση της μη αναρτώμενης μάζας. Όπερ εστί ακόμα περισσότερο κράτημα και ακρίβεια στο χειρισμό, που έρχεται να συνδυαστεί με την καλύτερη αεροδυναμική.
Ο τομέας αυτός αποτέλεσε κορυφαία προτεραιότητα κατά την εξέλιξη του αυτοκινήτου. Χαρακτηριστικό το γεγονός πως οι πίσω πόρτες και τα αντίστοιχα φτερά έχουν σχεδιαστεί αποκλειστικά για το Type R, καθαρά για λόγους αεροδυναμικής. Η Honda δεν δίνει ακόμα αριθμούς, όμως αναφέρει πως η κάθετη δύναμη έχει αυξηθεί και αντιστοίχως έχει μειωθεί η αντίσταση στη ροή του ανέμου.
Στο εσωτερικό συναντάμε αυτό ακριβώς που θα περιμέναμε από το κορυφαίο Civic. Κατακόκκινα μπάκετ καθίσματα και πατάκια, κόκκινο σήμα στο τιμόνι, νέα γραφικά στην οθόνη του ταμπλό και τον ψηφιακό πίνακα οργάνων, το σύστημα τηλεμετρίας Honda LogR (που πλέον έχει 3D γραφικά και προσφέρει έλεγχο μέσω smartphone) και, φυσικά, τη «χούφτα» του επιλογέα από βουρτσισμένο αλουμίνιο.
Κάτω από το καπό, το μόνο που αναφέρει το Τόκιο είναι πως δημιούργησε το πιο σπορ και ισχυρό Civic Type R που έγινε ποτέ! Παρόλα αυτά η Honda δεν ανακοίνωσε δύναμη, ωστόσο δήλωσε ότι θα φέρει το κινητήρα του προγενέστερου Type R, αλλά εξελιγμένο. Να υπενθυμίσουμε ότι το 2λιτρο μοτέρ είχε ισχύ 320 ίππους και 400 Nm ροπής, με 0-100 χλμ./ώρα σε 5,7 δλ. Οι αλλαγές αφορούν τον υπερσυμπιεστή που διαθέτει τώρα ένα συμπαγές περίβλημα για την αύξηση της συνολικής απόδοσης της μονάδας. Η τουρμπίνα έχει διαφορετικό αριθμό και σχήμα στα πτερύγια για να ανεβάσει την ισχύ και να βελτιώσει τη ροή του αέρα, γεγονός που είχε αποτέλεσμα να ανέβει η ισχύς.
Βελτιστοποιημένο είναι και το σύστημα της εξάτμισης, το οποίο σε συνδυασμό με τα παραπάνω χαρακτηριστικά βελτιώνει την αναλογία ισχύος – βάρους, τη ροπή και την τελική ταχύτητα από το προγενέστερο Type R (272 χλμ./ώρα), για να κάνει το νέο μοντέλο ένα από τα πιο ισχυρά αυτοκίνητα ανά λίτρο στο την κατηγορία του. Επιπλέον οι τρεις απολήξεις παρέχουν ακόμα πιο τονισμένο σπορ ήχο.
Απαραίτητες αλλαγές έχει δεχτεί και το -ήδη ακριβέστατο- 6τάχυτο χειροκίνητο κιβώτιο μέσω του αναθεωρημένου συστήματος rev-match, έτσι ώστε να εξασφαλίζει τέλεια κατεβάσματα και βοηθώντας τον οδηγό κατά την είσοδο της στροφής. Όσον αφορά τα φρένα, το νέο Civic Type R εξοπλίζεται με σύστημα πέδησης της Brembo, με καλύτερο έλεγχο θερμοκρασίας και ψύξη αέρα.