Το ισχυρότερο Honda παραγωγής όλων των εποχών που έχουν δει οι Η.Π.Α. (Acura το NSX) αποκαλύφθηκε επίσημα, με τη μορφή -φυσικά- του νέου Civic Type R. Το FL5 κάνει πρεμιέρα στην Αμερική, με περισσότερη δύναμη από το απερχόμενο FK8 και τους Ιάπωνες να ανακοινώνουν λεπτομερή τεχνικά χαρακτηριστικά για την απόδοσή του.
Το αμερικανικό Type R δεν έχει σχεδιαστικές διαφορές από το γιαπωνέζικο, που παρουσιάστηκε στις αρχές του καλοκαιριού, και χαρακτηρίζεται από τον πιο διακριτικό προφυλακτήρα εμπρός (χαρακτηριστική η απουσία μεγάλων αεραγωγών), τις μαύρες 19άρες ζάντες που περιβάλλονται από ελαστικά Michelin Pilot Sport 4S, τη ρυθμιζόμενη αεροτομή και τις τριπλές απολήξεις της εξάτμισης. Πέντε χρώματα είναι διαθέσιμα για την «ένδυση» του αμαξώματος: Rallye Red, Boost Blue, Crystal Black Pearl, Sonic Grey Pearl και -αποκλειστικά για το Civic Type R- Championship White.
Στο εσωτερικό συναντάμε αυτό ακριβώς που θα περιμέναμε από το κορυφαίο Civic. Κατακόκκινα μπάκετ καθίσματα και πατάκια, κόκκινο σήμα στο τιμόνι, νέα γραφικά στην οθόνη του ταμπλό και τον ψηφιακό πίνακα οργάνων, το σύστημα τηλεμετρίας Honda LogR (που πλέον έχει 3D γραφικά και προσφέρει έλεγχο μέσω smartphone) και, φυσικά, τη «χούφτα» του επιλογέα από βουρτσισμένο αλουμίνιο.
Κάτω από το καπό είναι που έχουμε τα πολύ ενδιαφέροντα, καθώς η Honda Αμερικής αποκαλύπτει λεπτομέρειες σχετικά με τον K20C1. Η απόδοση του 2.0λιτρου VTEC Turbo ανέρχεται στα 319 άλογα στις 6.500 σ.α.λ. και τα 420 Nm στις 2.600 – 4.000 σ.α.λ., σημειώνοντας αύξηση 9 ίππων σε σχέση με το FK8 προδιαγραφών Η.Π.Α. και 20 Nm ανεξαρτήτως αγοράς. Οι 319 ίπποι το φέρνουν μια ανάσα από το ευρωπαϊκών προδιαγραφών απερχόμενο «Τάπερ», αλλά 10 άλογα πίσω από αυτά που φέρεται να αποδίδει το καινούργιο στην Ιαπωνία (ενδεχομένως και στην Ευρώπη). Ούτε εδώ, όμως, δεν υπάρχει η παραμικρή αναφορά για επιδόσεις.
Αντίθετα, υπάρχει ενημέρωση σχετικά με τις επεμβάσεις των μηχανικών στο μοτέρ. Η φτερωτή του τούρμπο έχει ανασχεδιαστεί προκειμένου να παράγει πίεση σε ευρύτερο φάσμα στροφών, ενώ η αυξημένη ροή της πολλαπλής εισαγωγής και η νέα εξάτμιση (με ηλεκτρονικά ελεγχόμενες βαλβίδες, για περισσότερα ντεσιμπέλ στις υψηλές σ.α.λ.) συμβάλλουν στη βελτίωση της οδηγησιμότητας του κινητήρα. Ο συνδυασμός μεγαλύτερων ψυγείου-βεντιλατέρ βελτιστοποιούν την ψύξη, εξασφαλίζοντας τη διατήρηση της απόδοσης σε δύσκολες συνθήκες (βλέπε πίστα) και την αξιοπιστία.
Το νέο Civic Type R προδιαγραφών Η.Π.Α. κατασκευάζεται στην Ιαπωνία, αλλά το μοτέρ είναι «made in the US of A» καθότι συναρμολογείται στην ανάλογη μονάδα κινητήρων της Honda, στο Οχάιο.