Ένα από τα πιο επιτυχημένα C-SUVs της αγοράς μπαίνει στην τρίτη γενιά του. Η VW παρουσίασε το ολοκαίνουργιο Tiguan, που διακρίνεται για τις πολύ πιο σπορ και καμπύλες γραμμές εξωτερικά, αλλά και την αποθέωση τεχνολογίας/ψηφιακότητας εσωτερικά.
Όπως βλέπουμε, το Tiguan MK3 δεν διατηρεί την παραμικρή σχεδιαστική σύνδεση με την προγενέστερη γενιά. Στο εμπρός μέρος κυριαρχούν τα φωτιστικά σώματα IQ.LIGHT HD Matrix (προαιρετικά) και η λωρίδα που τα ενώνει, σε μια διαμόρφωση που -όπως και το σχήμα του προφυλακτήρα- παραπέμπει στο ID.4. Τα φουσκωμένα φτερά ενισχύουν το οπτικό αποτέλεσμα, ενώ ακόμα περισσότερη δουλειά κάνουν οι φαρδείς ώμοι και η έντονη κλίση της οροφής, που απέχουν παρασάγγας από τις ευθείες και αυστηρές γραμμές του σημερινού Tiguan. Το πίσω μέρος εμφανίζεται αγνώριστο, με επίσης ενιαία φωτιστικά σώματα LED που εδώ θυμίζουν περισσότερο τα αντίστοιχα των ID.3 και Touareg. Εντύπωση προκαλεί το πόσο εισχωρούν στο προφίλ του αυτοκινήτου, «ακουμπώντας» σχεδόν την επέκταση της νοητής γραμμής από το πλαίσιο των παραθύρων.
Το νέο Tiguan πάντως, εκτός από δυναμικό είναι σημαντικά πιο αεροδυναμικό σε σύγκριση με τον προκάτοχο. Ο συντελεστής οπισθέλκουσας έχει μειωθεί στο Cd 0,28 (από 0,33), οδηγώντας -σύμφωνα με τη VW- σε χαμηλότερα επίπεδα κατανάλωσης-εκπομπών ρύπων, αλλά και θορύβων στο εσωτερικό.
Εκεί όπου πρώτο και κυριότερο στοιχείο έλξης βλεμμάτων, είναι η μεγάλη οθόνη αφής των 15 ιντσών στην κορυφή του ταμπλό. Μεταφερμένη σχεδόν αυτούσια από το ID.7, συνοδεύεται από ψηφιακό πίνακα οργάνων 10,25 ιντσών στα αριστερά και μια φάσα στο ταμπλό εκ δεξιών που θυμίζει, αλλά δεν είναι οθόνη μπροστά από το συνοδηγό. Η ίδια επένδυση απαντάται και στο πάνω μέρος των θυρών, ενώ παρατηρούμε την ελάχιστη παρουσία φυσικών διακοπτών στην κεντρική κονσόλα. Από όσο μπορούμε να διακρίνουμε πλήκτρα αφής αναλαμβάνουν τον έλεγχο των επιμέρους λειτουργιών, με το περιστροφικό χειριστήριο στη βάση να φροντίζει για την περιήγηση στο μενού. Ο επιλογέας του κιβωτίου έχει μετακομίσει στην κολώνα του τιμονιού, όπως στα μοντέλα ID., προς βελτίωση των χώρων και της πρακτικότητας.
H VW εξάλλου υπόσχεται έξτρα ευρυχωρία στο νέο Tiguan, καθώς οδηγός-συνοδηγός έχουν στη διάθεσή τους 9 χλστ. έξτρα αέρα για το κεφάλι, την ώρα που οι πίσω επιβάτες απολαμβάνουν 10 χλστ. επιπλέον στην ίδια μέτρηση. Ακόμα πιο ωφελημένο το πορτμπαγκάζ, που κερδίζει 33 λίτρα και φτάνει πλέον τα 648 λίτρα. Η οθόνη των 15 ιντσών αφορά τις πλουσιότερες εκδόσεις, με τις βασικές να έχουν μόνιτορ 12,9 ιντσών.
Στα μηχανικά μέρη τώρα, έχουμε εξίσου εκτενείς αλλαγές. Καταρχάς, το μικρομεσαίο SUV από το Βόλφσμπουργκ πατάει σε καινούργια πλατφόρμα. Η MQB Evo είναι πλέον το θεμέλιο του Tiquan, προσφέροντας πληρέστατη γκάμα εξηλεκτρισμένων κινητήρων. Το μεγαλύτερο μέρος καλύπτεται από τους mild hybrid TSI και TDI, ωστόσο για πρώτη φορά στην πορεία του μοντέλου υπάρχουν όχι μία, αλλά δύο plug-in υβριδικές επιλογές. Αμφότερες με τον 1.5 TSI στο θερμικό σκέλος και έναν ηλεκτροκινητήρα 115 ίππων στο ρεύμα, αλλά σε δυο αποδόσεις λόγω διαφορετικών ρυθμίσεων στον βενζινοκινητήρα. Το βασικό Tiguan PHEV αποδίδει συνδυαστικά 204 ίππους, ενώ το «μεγάλο» ανεβαίνει στους 272 ίππους (μπροστοκίνητα και τα δύο, με 6άρι DSG). Κοινή η μέγιστη ηλεκτρική αυτονομία, που αγγίζει τα 100 χλμ. χάρις στη μπαταρία των 19,7 kWh.
Στις υπόλοιπες επιλογές συναντάμε τους βενζινοκινητήρες eTSI, συνοδευόμενους από ήπια υβριδικό σύστημα 48 Volt, ηλεκτρικό μοτέρ 20 ίππων, απενεργοποίηση κυλίνδρων και υπερτροφοδότες μεταβλητής γεωμετρίας. Ο 1.5λτ. παράγει 130 και 150 ίππους, ενώ ο 2.0 eTSI 204 και 265 άλογα. Οι φίλοι του πετρελαίου, με τη σειρά τους, έχουν τον 2.0 TDI στα 150 και τα 190 άλογα. Όλοι οι κινητήρες συνεργάζονται αποκλειστικά με το 7άρι DSG, την ώρα που το σύστημα τετρακίνησης διατίθεται προαιρετικά ή στάνταρ (ανάλογα την έκδοση) στα Tiguan πάνω από τον 1.5 TSI.
Οι πωλήσεις του νέου Tiguan θα ξεκινήσουν στις αρχές του επόμενου έτους, με τη βασική τιμή στη Γερμανία να υπολογίζεται γύρω στις 35.000 ευρώ.