Το εντυπωσιακό μεσαίο SUV της Skoda βελτιώθηκε για να συνεχίσει απρόσκοπτα και με επιτυχία την εμπορική του καριέρα. Μια καριέρα που από το 2016 μετράει πάνω από 600.000 πωλήσεις στις 60 χώρες όπου και είναι διαθέσιμο.
Το Kodiaq λοιπόν φρεσκαρίστηκε στα σημεία, με τις αλλαγές να είναι διακριτικές. Πιο συγκεκριμένα, στο εμπρόσθιο τμήμα, η μάσκα εξαγωνικού σχήματος φέρει μια νέα γρίλια, αλλά και νέα πιο λεπτά φωτιστικά σώματα με νέο σχήμα, διατηρώντας τη διπλή φιλοσοφία, όπως την είχαμε γνωρίσει στο απερχόμενο μοντέλο. Αυτά είναι για πρώτη φορά full LED Matrix! Επιπλέον οι σχεδιαστές της Skoda τοποθέτησαν ένα νέο, πιο γραμμωμένο, καπό, καθώς κι έναν νέο προφυλακτήρα με διαφορετικής σχεδίασης αεραγωγούς.
Αλλαγές έχουν επιτελεστεί και στο οπίσθιο μέρος του Kodiaq, που ξεχωρίζει ο νέος σχεδιασμός των φωτιστικών σωμάτων, τα οποία είναι πιο λεπτά με έντονες ακμές. Η κρυστάλλινη δομή, που αποτελεί σήμα–κατατεθέν των μοντέλων της Skoda, είναι παρούσα και στο ανανεωμένο Kodiaq, καθώς και ο σχεδιασμός τους σε σχήμα C. Στην πόρτα του πορτ μπαγκάζ δεν υπάρχει το σήμα της Skoda, αφού πλέον υπάρχει ολογράφως το όνομα της μάρκας. Επιπλέον το λογότυπο Kodiaq μεταφέρθηκε στην αριστερή μεριά, ενώ η αεροτομή είναι ελαφρώς μεγαλύτερη. Τέλος διαφορετική σχεδίαση έχει κι ο προφυλακτήρας, που ενσωματώνει έναν νέο διαχύτη, με την εμφάνιση του Kodiaq να συμπληρώνεται από τις νέες ζάντες 17 έως και 20 ιντσών.
Μικρές δόσεις ανανέωσης δέχτηκε κι η καμπίνα του τσέχικου SUV, όπου σύμφωνα με την Skoda η ποιότητα έχει αναβαθμιστεί, με χρήση νέων και ποιοτικών υλικών. Μάλιστα για πρώτη φορά το Kodiaq θα είναι διαθέσιμο με ηλεκτρικά κι εργονομικά καθίσματα, τα οποία επιπλέον θα είναι θερμαινόμενα κι αεριζόμενα, με λειτουργία μασάζ. Όμως ακόμα και στη βασική έκδοση Ambition το σαλόνι του Kodiaq θα έχει νέο ύφασμα. Επιπρόσθετα για όσους το επιθυμούν στον προαιρετικό εξοπλισμό θα προσφέρεται και το 3άκτινο τιμόνι, (δύο ακτίνων στις υπόλοιπες εκδόσεις, ενώ είναι στο βασικό εξοπλισμό των SPORTLINE & RS). Αυτό ενσωματώνει όλα τα απαραίτητα χειριστήρια για τον έλεγχο του infotainment (διαθέσιμο με οθόνη 8 και 9,2 ιντσών), αλλά και τα paddles για τις αλλαγές των ταχυτήτων των DSG εκδόσεων. Σε ότι αφορά το infotainment, αυτό θα έχει συνεχή σύνδεση στο διαδίκτυο, χειρισμό από το ψηφιακό βοηθό φωνής Laura, με τις ενημερώσεις των χαρτών και του λογισμικού να γίνονται “over the air“. Επιπρόσθετα στον προαιρετικό εξοπλισμό του Kodiaq εντάσσεται και το Virtual Cockpit, με τον ψηφιακό πίνακα οργάνων των 10,25 ιντσών. Τέλος, το Kodiaq θα προσφέρετε τόσο ως 5θέσιο, όσο κι ως 7θέσιο, διατηρώντας όλες τις Simply Clever λύσεις που μας έχει συστήσει η Skoda.
Στο μέτωπο των κινητήρων, η μεγάλη είδηση αφορά την κορυφαία έκδοση RS. Ο 2.0 TDI των 240 ίππων αποσύρθηκε, δίνοντας τη θέση του στον 2.0 TSI EVO βενζινοκινητήρα. Η απόδοση φτάνει στους 245 ίππους, ενώ και το βάρος του μοτέρ είναι 60 κιλά χαμηλότερο από του προηγούμενου. Ελαφρύτερο είναι και το νέο 7άρι DSG, κατά 5,2 κιλά. Ως αποτέλεσμα, οι επιδόσεις αναμένονται καλύτερες από τα 6,9 δλ. για το 0-100 χλμ./ώρα και τα 221 χλμ./ώρα του απερχόμενου Kodiaq RS.
Οι κινητήρες της σειράς EVO απαρτίζουν και την υπόλοιπη γκάμα. Στη βάση συναντάμε τον 1.5 TSI των 150 ίππων, με τεχνολογία απενεργοποίησης κυλίνδρων Active Cylinder Tecnology (ACT), που σβήνει τους 2 από τους 4 κυλίνδρους όταν το φορτίο γκαζιού είναι χαμηλό. Η κίνηση μεταφέρεται αποκλειστικά στους εμπρός τροχούς, μέσω 6τάχυτου χειροκίνητου ή του 7τάχυτου DSG. Ο 1.5 TSI, δε, είναι ο μοναδικός κινητήρας που προσφέρεται με μηχανικό κιβώτιο.
Ο 2.0 TSI συνδυάζεται αποκλειστικά με το 7άρι DSG και σύστημα τετρακίνησης, με 190 ίππους στη διάθεση του οδηγού. Στους πετρελαιοκινητήρες συναντάμε δυο εκδόσεις του 2.0 TDI, στα 150 και 200 άλογα. Στην πρώτη περίπτωση υπάρχει δυνατότητα επιλογής μεταξύ κίνησης εμπρός και τετρακίνησης, ενώ το ισχυρότερο Kodiaq 2.0 TDI προσφέρεται μόνο με κίνηση σε όλους τους τροχούς. Αμφότερα, με 7άρι αυτόματο διπλού συμπλέκτη DSG.
Το ανανεωμένο Skoda Kodiaq στην Ελλάδα αναμένεται το φθινόπωρο, με τις τιμές διάθεσής του να ανακοινώνονται πιο κοντά στο λανσάρισμα του μοντέλου.