Το Equator Sport, το μικρότερο αδελφάκι του Equator, λάνσαρε η Ford στη μακρινή και τεράστια αγορά της Κίνας. Το νέο SUV κατασκευάζεται στην αχανή χώρα σε συνεργασία με την τοπική Jiangling-Ford, καθώς οι Αμερικανοί ήθελαν μια πιο σπορ και πιο προσιτή πρόταση του αρκετά μεγαλύτερου μοντέλου, το οποίο σημειώνεται πως κυκλοφορεί από πέρυσι.
Το Equator Sport εμφανισιακά παρουσιάζει αρκετές ομοιότητες με τον big brother. Το μεσαίο SUV φέρει την τελευταία σχεδιαστική «γλώσσα» της Ford με λεπτούς προβολείς LED, θηριώδη εξαγωνική μάσκα και όμορφες λεπτομέρειες σε στυλ αλουμινίου. Ωστόσο, τα δύο SUV έχουν και τις διαφορές τους, ειδικά σε ό,τι αφορά τις εξωτερικές διαστάσεις. Συγκεκριμένα, το πενταθέσιο Equator Sport έχει μήκος 4.630 χλστ., κοντά στα δύο μέτρα πλάτος (1.935 χλστ. για την ακρίβεια) και ύψος 1.706 χλστ. Το μεταξόνιο αγγίζει τα 2.726 χλστ. «απόσταση» που εξασφαλίζει κάτι παραπάνω από άνετους χώρους για τους επιβάτες του πίσω καθίσματος που μπορεί να φιλοξενήσει άνετα τρία άτομα. Οι διαστάσεις του αντικατοπτρίζονται και στο χώρο αποσκευών των 448 λίτρων, με δυνατότητες να φτάσει τα 1.422 λίτρα!
Περνώντας στο εσωτερικό, βρίσκουμε το ψηφιακό «πιλοτήριο» για τον οδηγό, όπου περιλαμβάνει δύο μεγάλες οθόνες 12,3 ιντσών (7 ιντσών και 12,3 ιντσών στη βασική έκδοση). Εξελιγμένο είναι και το infotainment, δεδομένου ότι δεν χρησιμοποιείται εκείνο του Mondeo, αλλά ένα νέο και πιο ενημερωμένο που υποστηρίζει όλες τις δυνατότητες συνδεσιμότητας. Όσον αφορά το ADAS (αυτόνομη οδήγηση επιπέδου 2), το μοντέλο είναι προικισμένο με το Co-Pilot 360 της Ford που είναι ήδη διαθέσιμο στην υπόλοιπη γκάμα των Αμερικανών. Σχετικά την καμπίνα, ο προσανατολισμός είναι ξεκάθαρα premium για την κατηγορία τιμών που «παίζει» το Equator Sport, με ξύλο στο ταμπλό, πανοραμική ηλιοροφή και δερμάτινα καθίσματα να είναι διαθέσιμα.
Πώς κινείται το Equator Sport των 1.600 κιλών; Γι’ αυτό φροντίζει ο υπερτροφοδοτούμενος EcoBoost 1.5 λίτρων της εταιρείας με απόδοση 168 ίππων και 260 Nm ροπής, που στέλνονται στον μπροστινό άξονα μέσω ενός αυτόματου κιβωτίου διπλού συμπλέκτη επτά σχέσεων. Η κατανάλωση, σύμφωνα με την μπλε οβάλ φίρμα κυμαίνεται στα 7,5 λίτρα/100 χλμ.
Το Equator Sport είναι ήδη διαθέσιμο στην Κίνα με τιμές από 139.800 έως 165.800 γουάν (σημερινή ισοτιμία 19.927 – 23.632 ευρώ).