To Escort είναι ένα από τα μοντέλα της Ford που έχουν γράψει τη δική τους ιστορία στο χώρο της αυτοκίνησης και ακόμα προκαλούν ενθουσιασμό. Ειδικά όταν πρόκειται για τα πισωκίνητα RS και μετέπειτα το θρυλικό RS Cosworth.
Στην Ευρώπη το είδαμε τελευταία φορά το 2000, όταν έδωσε εξ ολοκλήρου τη θέση του στο Focus. Στην Αμερική άντεξε για τρία χρόνια ακόμα, ενώ στην Αργεντινή κυκλοφορούσε μέχρι το 2004. Για μια δεκαετία, το όνομα «Escort» αναπαύονταν στο χρονοντούλαπο της Ιστορίας. Τότε, η Ford αποφάσισε να το ξεσκονίσει για την αγορά της Κίνας (αργότερα και στη Μέση Ανατολή), με τη μορφή ενός οικογενειακού σεντάν. Έκτοτε, συνεχίζει την εμπορική του πορεία και μετράει δυο facelifts: ένα το 2018 και το τελευταίο, που είναι και πιο ουσιώδες.
Το κινεζικό Escort βασίζεται στο Focus 2ης γενιάς, όμως εμφανισιακά παρουσιάζεται αρκετά σύγχρονο. Η χαρακτηριστική μάσκα του «Μπλε Οβάλ», τα φωτιστικά σώματα, οι προφυλακτήρες, ακόμα και οι ζάντες παραπέμπουν σε ευρωπαϊκά ή αμερικανικά Ford (κυρίως Fiesta και Mondeo). Το μήκος φτάνει στα 4,63 μέτρα, το πλάτος στα 1,82 μέτρα, το ύψος στα 1,49 μέτρα και το μεταξόνιο στα 2,68 μέτρα. Λίγο μικρότερο, δηλαδή, από το σημερινό Focus Sedan.
Στο εσωτερικό, οποιαδήποτε εικόνα έχετε στο μυαλό σας για Escort, ξεχάστε τη! Η διαμόρφωση του ταμπλό θυμίζει Mercedes, με τις διπλές οθόνες να κυριαρχούν στο πάνω μέρος. Τόσο ο ψηφιακός πίνακας οργάνων, όσο και η αφής για το σύστημα πολυμέσων αριθμούν 10,25 ίντσες έκαστη. Σαν τις 12,3 ίντσες του MBUX δεν είναι, όμως το τελικό αποτέλεσμα θα έκανε ακόμα και το Focus να ζηλέψει!
Την κίνηση του νέου-παλιού Escort, αναλαμβάνει ένας ατμοσφαιρικός 1.500άρης τετρακύλινδρος Ti-VCT απόδοσης 122 ίππων και 145 Nm, με ένα 6άρι χειροκίνητο ή αυτόματο κιβώτιο να τροφοδοτεί τους εμπρός τροχούς. Τιμές δεν έχουν ανακοινωθεί ακόμα, όμως το προ facelift μοντέλο πωλείται από 90 έως 130.000 γουάν (11.573-16.719 ευρώ).