Η Ford δεν είναι καθόλου άγνωστη με τα εξωφρενικά βανάκια, όπως αποδεικνύουν τα μεταλλαγμένα Transit που είχε παρουσιάσει τις δεκαετίες του 70, 80 και 90. Τα SuperVans, όπως είναι η κωδική ονομασία των ακραίων αυτών project, εμφανίστηκαν πρώτη φορά το 1971 με το Transit MK1. Tότε οι μηχανικοί του «Μπλε Οβάλ» είχαν βάλει τον V8 ενός GT40 στο κέντρο του επαγγελματικού οχήματος. Μια πεντηκονταετία αργότερα, έχουμε την πιο εξελιγμένη μορφή όλων των SuperVans.
Το Pro Electric κάνει το ντεμπούτο του στο Goodwood Festival of Speed, όντας μια καθαρόαιμη και εξελιγμένη από λευκή κόλλα χαρτί κατασκευή σε συνεργασία με τη Stard Motorsport. Το σχήμα μπορεί να παραπέμπει ελαφρώς στο σημερινό Transit, αλλά το SuperVan 4 δεν έχει καμία σχέση με αυτοκίνητο παραγωγής – ούτε καν στα φανάρια! Η Ford αναφέρει πως το πάτωμα προέρχεται από το E-Transit Custom, όμως πέραν αυτού ουδεμία ομοιότης. Το σασί αποτελείται από ατσάλινο χωροδικτύωμα. Το αμάξωμα είναι κατασκευασμένο από ανθρακονήματα και εξελιγμένο σε αεροδυναμική σήραγγα, όπως πρόδηλα φανερώνει η διαμόρφωση του πίσω μέρους με τις δυο τεράστιες εσοχές που σχηματίζει το αμάξωμα, βελτιστοποιώντας τη ροή του αέρα προς την αεροτομή και το διαχύτη.
Οι αεροδυναμικές επιταγές τηρούνται επίσης μπροστά, μέσω του ρυθμιζόμενου splitter, αλλά και στο πλάι με τις ανάλογες ποδιές. Στο ίδιο μοτίβο και οι πολύ λεπτοί εξωτερικοί καθρέπτες, δείγμα πως το Pro Electric SuperVan πρόκειται για καθαρόαιμη αγωνιστική κατασκευή. Κάτι που πιστοποιείται από την πλήρως ρυθμιζόμενη ανάρτηση, τα σλικ ελαστικά που περιβάλλουν τις 18άρες ζάντες της OZ και τις χαρακτές/αεριζόμενες δισκόπλακες πίσω από αυτές.
Μια από τα ίδια και στο εσωτερικό, όπου συναντάμε ένα και μόνο μπάκετ με ζώνες ασφαλείας 6 σημείων, υδραυλικό χειρόφρενο, ψηφιακό πίνακα οργάνων με ενσωματωμένο σύστημα τηλεμετρίας και οθόνη αφής παρμένη από τη Mustang Mach-E, που φιλοξενεί το σύστημα SYNC4. Τι καλείται να κουμαντάρει ο οδηγός από τη θέση μάχης; Ισχύ που ισοδυναμεί με εκείνη περίπου 20 Transit παραγωγής!
Το Pro Electric δεν κρύβει τη μεθοδολογία κίνησής του, καθώς δηλώνει πως πρόκειται για ηλεκτρικό. Τέσσερις κινητήρες (ένας άνα τροχό) φροντίζουν για την ασταμάτητη παροχή δύναμης, που συνδυαστικά φτάνει τα 2.000 άλογα και επιτρέπει στο SuperVan να επιταχύνει στα πρώτα 100 χλμ./ώρα σε λιγότερο από 2,0 δλ.! Ο τυχερός και προαπαιτούμενα ικανός άνθρωπος πίσω από το τιμόνι (ο νικητής του Le Mans, Romain Dumas, εν προκειμένω) της αδιανόητης «κλούβας», έχει στη διάθεσή του 5 προγράμματα λειτουργίας (Road, Track, Drag, Drift, Rally) και 3 επίπεδα ανάκτησης ενέργειας. Αυτό που κάνει τη διαφορά, ωστόσο, είναι το Tire Cleaning Mode. Τι κάνει; Μπλοκάρει τους εμπρός ή πίσω τροχούς, ώστε να κάνουν τα 1.000 άλογα του εκάστοτε άξονα burnout και να ζεστάνουν τα λάστιχα, πριν την εκκίνηση μιας κόντρας. Ή, απλούστερα, για το θέαμα.