Η Ford αποκάλυψε σήμερα το νέο Kuga, αναβαθμίζοντας το τόσο εμφανισιακά όσο και τεχνολογικά, προικίζοντάς το δε μέχρι με στοιχεία Mustang Mach-E. Φυσικά τα μέγιστα προσόντα του εξαιρετικά επιτυχημένου crossover παραμένουν η προηγμένη τεχνολογία και τα υβριδικά κινητήρια σύνολα, δίχως να λείπει ο απλός βενζινοκινητήρας από τη γκάμα.
Ξεκινώντας από το αισθητικό σκέλος, όλα τα βλέμματα πηγαίνουν στα νέα φωτιστικά σώμα και τον ανασχεδιασμό σε μάσκα-προφυλακτήρες, που χαρίζουν στο νέο Kuga μια upper class αύρα και μπόλικο «αέρα» Mustang Mach-E, όπως αποτυπώνει το μοτίβο των LED στα φανάρια (προαιρετικά full LED προβολείς). Κλασικά για facelift υπάρχουν νέα χρώματα στην παλέτα και σχέδια στις ζάντες, με το φρεσκαρισμένο Kuga να ξεχωρίζει επίσης διακριτά τις εκδόσεις μεταξύ τους. Το Kuga Titanium διακρίνεται για τα κάθετα στοιχεία της μάσκας, τις οριζόντιες γρίλιες στο κάτω μέρος και τα λεπτά κάθετα φώτα ομίχλης. Μια χρωμιωμένη μπάρα που βρίσκεται χαμηλότερα τονίζει το πλάτος και ταιριάζει γάντι στην επένδυση χρωμίου για τα πλαϊνά παράθυρα.
Το Kuga ST-Line διαθέτει πιο σπορ προσέγγιση, με μεγαλύτερη μάσκα σε στιλ «καρχαρία» και ένα διακριτικό splitter στον προφυλακτήρα, μαζί με side skirts στο προφίλ και διαχύτη πίσω. Η έκδοση Active, τέλος, εντάσσεται για πρώτη φορά στη γκάμα του Kuga, ξεχωρίζοντας για τα περιπετειώδη χαρακτηριστικά της. Προστατευτικές ποδιές εμπρός-πίσω στους προφυλακτήρες, περιμετρικά καλύμματα στους θόλους των τροχών και χαμηλά στις πόρτες, διαφορετικής σχεδίασης ζάντες (18 ή 19 ιντσών, όπως και στις υπόλοιπες εκδόσεις) και άλλη μάσκα, διαχωρίζουν το πιο εκδρομικό Kuga από τα υπόλοιπα.
Στο εσωτερικό η τεχνολογία SYNC 4 της Ford είναι στάνταρ και περιλαμβάνει προηγμένα χαρακτηριστικά, όπως είναι για παράδειγμα πλοήγηση συνδεδεμένη στο cloud και συνδεδεμένο φωνητικό έλεγχο με κατανόηση φυσικής γλώσσας, τα οποία υποστηρίζονται από μια κεντρική οθόνη αφής 13,2 ιντσών με οριζόντιο προσανατολισμό, συνοδεία ψηφιακού πίνακα οργάνων 12,3 ιντσών. Η ασύρματη ενσωμάτωση Apple CarPlay και Android Auto 2 παρέχει απρόσκοπτη συνδεσιμότητα smartphone, ενώ η συνδεσιμότητα 5G FordPass υποστηρίζει τη γρήγορη μεταφορά δεδομένων και τις ενημερώσεις λογισμικού που αναβαθμίζουν το όχημα με την πάροδο του χρόνου. Από εκεί και πέρα, η εικόνα και οι επενδύσεις παίρνουν μορφή ανάλογα την έκδοση. Το ST-Line X έχει μπάκετ καθίσματα και ενθέσεις αλουμινίου, ενώ το Active βουρτσισμένο σκούρο ξύλο με ματ φινίρισμα και επενδύσεις Sensico.
Αναλόγως διαφοροποιούνται τα μήκη των επιμέρους Kuga, με το Titanium να είναι το κοντύτερο (4.604 χλστ.) και το Active το μακρύτερο (4.645 χλστ.), έχοντας ανάμεσά τους το ST-Line (4.615 χλστ.). Οι υπόλοιπες διαστάσεις είναι κοινές (πλάτος 1.882 χλστ., μεταξόνιο 2.711 χλστ.) πλην του ύψους, που επίσης εξαρτάται από την έκδοση (ST-Line 1.651 χλστ., Titanium 1.679 χλστ., Active 1.683 χλστ.).
Από πλευράς κινητήρων, τα μεγάλα νέα αφορούν την αυξημένη απόδοση του κορυφαίου plug-in υβριδικού συνόλου. Ο συνδυασμός του ατμοσφαιρικού 2.5λτ. σε κύκλο Attkinson και του ηλεκτροκινητήρα παράγει πλέον 243 ίππους από 225, ενώ η μπαταρία των 14,4 kWh χαρίζει ηλεκτρική αυτονομία 60-69 χλμ. σε μικτό κύκλο και 88 χλμ. σε αστικό, με τη μέση κατανάλωση να ορίζεται στα 0,9-1,2 λίτρα/100 χλμ. και τις εκπομπές CO2 στα 20-28 γρ./χλμ. Το 0-100 χλμ./ώρα είναι ζήτημα μόλις 7,3 δλ. και η τελική φτάνει τα 200 χλμ./ώρα, τοποθετώντας το Kuga PHEV στην κορυφή των επιδόσεων.
Κάτω από το plug-in υβριδικό παίρνει θέση πλέον το full hybrid, που παντρεύει τον 2.5άρη βενζινοκινητήρα με αυτοφορτιζόμενο ηλεκτροκινητήρα και συνδυαστική απόδοση 180 ίππων στη μπροστοκίνητη έκδοση, την ώρα που η AWD κερδίζει άλλα 3 άλογα (183). Η μπαταρία των 1,1 kWh δεν δίνει στο ηλεκτρικό μοτέρ τη δυνατότητα να κινήσει μόνος του το αυτοκίνητο, αλλά συμβάλλει τα μέγιστα στη διαμόρφωση της μέσης κατανάλωσης στα 5,3-6,2 λίτρα/100 χλμ. (το FWD) και τα 5,7-6,4 λίτρα/100 χλμ. (το AWD), με τις εκπομπές ρύπων να βρίσκονται στα 121-143 γρ.CO2/χλμ. (το FWD) και τα 130-146 γρ.CO2/χλμ. (το AWD). Τελική έχουν ίδια, στα 196 χλμ./ώρα, αλλά στην επιτάχυνση το τετρακίνητο είναι σημαντικά ταχύτερο, με 8,3 δλ. για το 0-100 χλμ./ώρα αντί 9,1 δλ.
Όσοι θέλουν, τώρα, έναν κλασικό υπερτροφοδοτούμενο βενζινοκινητήρα δίχως ηλεκτρική υποβοήθηση, μπορούν να επιλέξουν τον τετρακύλινδρο 1.5 EcoBoost των βασικών εκδόσεων. Η απόδοση φτάνει τα 150 άλογα και 240 Nm, τροφοδοτώντας αποκλειστικά τους εμπρός τροχούς μέσω 6τάχυτου χειροκίνητου κιβωτίου. Η επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα ολοκληρώνεται σε 9,5 δλ. και η τελική ανέρχεται σε 195 χλμ./ώρα, με τη μέση τιμή της κατανάλωσης να τοποθετείται στα 6,3-7,2 λίτρα/100 χλμ. και τις εκπομπές CO2 στα 144-163 γρ./χλμ.