Η Ford αποχαιρετά επισήμως το GT με μια ακραία έκδοση αποκλειστικά για χρήση πίστας, που παράλληλα αποτίνει φόρο τιμής στο αρχέγονο GT MK IV και τη θρυλική του νίκη στο Le Mans, το 1967.
Αποτελώντας το πιο απόλυτο και extreme Ford GT στην ιστορία του μοντέλου, το νέο GT MK IV είναι ένα εξαιρετικά προηγμένο supercar που υπογράφουν οι Ford Performance και Multimatic, με σκοπό την οδηγική απόλαυση και τους χρόνους πίστας. Το θεαματικό αμάξωμα κατασκευάζεται εξ ολόκληρου από ανθρακονήματα, διαθέτοντας πληθώρα αεροδυναμικών βοηθημάτων για την παραγωγή κάθετης δύναμης. Η τεράστια αεροτομή και ο αναλόγων διαστάσεων διαχύτης δεσπόζουν, αλλά το μάτι κεντρίζεται επίσης από το φαρδύ παράστημα, τα -επίσης ανθρακονημάτινα- αεροδυναμικά καλύμματα στους τροχούς, τον ντεγκραντέ χρωματικό συνδυασμό και τον αεραγωγό στην κορυφή, που φροντίζει για την αφειδή παροχή αέρα στον κινητήρα.
Ένας κινητήρας που αναφέρεται ως «μοναδικός twinturbo V6 EcoBoost», με απόδοση άνω των 800 ίππων! Λεπτομέρειες σχετικά με το ποιόν του δεν ανακοινώνονται, αλλά κατά πάσα βεβαιότητα βασίζεται στον διτούρμπινο 3.5 V6 EcoBoost του κανονικού GT, που εκεί παράγει 656 ίππους και 746 Nm. Μεγάλες αλλαγές υπάρχουν και στο σασί, που έχει επιμηκυνθεί, αλλά και τη μετάδοση η οποία απαρτίζεται πια από μια αμιγώς αγωνιστική διάταξη (σειριακό κιβώτιο, με άλλα λόγια). Η ηλεκτρονικά ελεγχόμενη ανάρτηση Adaptive Spool Valve της Multimatic έχει επίσης ανασχεδιαστεί, προκειμένου να προσφέρει ακόμα καλύτερα δυναμικά χαρακτηριστικά στην πίστα.
«Το πρώτο GT MK IV προσέφερε απεριόριστες επιδόσεις στην πίστα και το νέο Ford GT Mk IV έχει τον ίδιο ασυμβίβαστο χαρακτήρα», δήλωσε ο Mark Rushbrook, επικεφαλής της Ford Performance Motorsports. «Με ακόμα υψηλότερο επίπεδο μηχανικής και επιδόσεων κατευθείαν από τον μηχανοκίνητο αθλητισμό και ένα εντελώς νέο αμάξωμα από ανθρακονήματα, που είναι συνάμα λειτουργικό και εντυπωσιακό, το MK IV αποτελεί το κύκνειο άσμα της τρίτης γενιάς του υπεραυτοκινήτου μας».
Έχοντας ως σημείο αναφοράς το θριαμβευτικό «1-2-3» του Ford GT MK II στο Le Mans το 1966, η ομάδα εξέλιξης της Ford δεν υπαναχώρησε σε τίποτα και επανασχεδίασε το αυτοκίνητο χρησιμοποιώντας όλες τις διαθέσιμες την εποχή εκείνη τεχνολογίες αιχμής για τη δημιουργία του Ford GT MK IV.
Χρησιμοποιώντας πρωτοποριακά υλικά, οι μηχανικοί της Ford και η Kar Kraft ανέπτυξαν ένα νέο, ελαφρύ πλαίσιο χρησιμοποιώντας μια καινοτόμα κυψελοειδή δομή από αλουμίνιο σε συνδυασμό με ένα πιο αεροδυναμικό αμάξωμα. Το αυτοκίνητο πήρε την ονομασία «J-Car», λόγω των κανονισμών του Παραρτήματος J της FIA. Σε συνδυασμό με τον διάσημο κινητήρα 427 (7.0λιτρο) Ford V8 και ένα ειδικό κιβώτιο ταχυτήτων με το δικό του σύστημα ψύξης που μετέφερε την ισχύ στους πίσω τροχούς, το Ford GT Mk IV του 1967 ήταν 9 ίντσες μακρύτερο, όντας κατασκευασμένο για να κυριαρχεί σε αγώνες αντοχής σε παγκόσμιο επίπεδο.
Το νέο Ford GT Mk IV τιμά τη χρονιά που το πρώτο Mark IV κέρδισε στις 24 Ώρες του Le Mans, με μόλις 67 χειροποίητα αντίτυπα να κατασκευάζονται στις εγκαταστάσεις της Multimatic στο Markham του Οντάριο.