Η Ford ξεκίνησε το λανσάρισμα του νέου μεσαίου SUV μοντέλου της Evos, το οποίο έκανε πρεμιέρα στην Έκθεση Αυτοκινήτου της Σαγκάης, τον περασμένο ο Απρίλιο. Το Evos είναι το πρώτο Ford που εξελίχθηκε στην Κίνα, από κοινού με την Changan Ford, όπου και πωλείται, ενώ δεν αποκλείεται να διατεθεί και σε άλλες χώρες. Άλλωστε η Ford έχει σταματήσει την παραγωγή του αμερικανικού Fusion, ενώ στα τέλη του Μαρτίου 2022 θα διακοπεί και η κατασκευή του ευρωπαϊκού του αδελφού, του Mondeo.
Το νέο Ford Evos με το δυναμικό και με πολλές ακμές και ανάγλυφες επιφάνειες αμάξωμα διαθέτει πληθωρικές διαστάσεις, με μήκος 4.920 χλστ., πλάτος 1.920 χλστ., ύψος 1.600 χλστ. και μεταξόνιο 2.945 χλστ. Κύρια σχεδιαστικά του γνωρίσματα αποτελούν τα λεπτά φωτιστικά σώματα εμπρός που ενώνονται με μια οριζόντια λωρίδα, η μεγάλη μάσκα και ο μυώδης προφυλακτήρας. Στο πλάι θυμίζει εν μέρει τη Mustang Mach-E στα πίσω φτερά και το επικλινές τελείωμα του πίσω άκρου, όπου εκεί κυριαρχούν τα σχήματος οριζόντιου «U» φανάρια.
Στο εσωτερικό δεν μοιάζει με κανένα άλλο Ford και έχουμε να κάνουμε για πραγματική επανάσταση αναφορικά με τα δεδομένα του «Μπλε Οβάλ». Απόλυτος πρωταγωνιστής η θεόρατη διάταξη της οθόνης, που φτάνει τα 1,1 μέτρα σε πλάτος! Ο ψηφιακός πίνακας οργάνων είναι φυσιολογικός σε μέγεθος με τις 12,3 ίντσες, όμως η οθόνη του συστήματος πολυμέσων κάνει όλη τη διαφορά, μετρώντας 27 ίντσες και ανάλυση 4K! Το λογισμικό του SYNC+ 2.0 συνεργάζεται με λειτουργίες τεχνητής νοημοσύνης της Baidu και προσφέρει συνδεσιμότητα online. Κάτι που σημαίνει πως οι αναβαθμίσεις γίνονται αυτόματα και σε πραγματικό χρόνο.
Για την κίνηση του Evos των 1,6 τόνων δεν υπάρχει κάποιος ηλεκτροκινητήρας ή υβριδικό σύνολο όπως συνηθίζεται τελευταία, αλλά ένα μηχανικό σύνολο βενζίνης 2.0 λτ. EcoBoost. Η απόδοσή του φτάνει τους 238 ίππους στις 5.500 σ.α.λ. και η ροπή τα 376 Nm στις 2.500-3.750 σ.α.λ. Η μετάδοση της κίνησης γίνεται μέσω ενός αυτόματου κιβωτίου 8 ταχυτήτων, με το γνώριμο περιστροφικό χειριστήριο στην κονσόλα. Επιδόσεις δεν αναφέρονται, πέρα από τη μεικτή κατανάλωση των 7,5 λτ./100 χλμ. Στο ενδεχόμενο που πατήσει στην Ευρώπη, το μόνο σίγουρο είναι ότι θα εφοδιάζεται με εξηλεκτρισμένο μοτέρ, ή αμιγώς ηλεκτρικό, αφού η Ford διαθέτει τέτοιες επιλογές σε μοντέλα της.
Οι τιμές του Ford Evos ξεκινούν στην Κίνα από 227.800 γουάν για την αρχική έκδοση Fashion, ενώ υπάρχει και ST-Line στην τιμή των 259.800 γουάν (σημερινή ισοτιμία 30.213 και 34.460 ευρώ αντίστοιχα). Ο στάνταρ εξοπλισμός περιλαμβάνει τα πάντα, όπως 7 αερόσακους, αυτόνομη πέδηση, διατήρηση λωρίδας, έλεγχο τυφλών σημείων, όλες τις οθόνες στο ταμπλό, κάμερα οπισθοπορείας, αυτόματο κλιματισμό, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενα καθίσματα και πάρα πολλά ακόμη.