H Fiat εμπλουτίζει και εξηλεκτρίζει την γκάμα της, με την παρουσίαση των νέων 500X Hybrid και Tipo Hybrid. Αμφότερα εφοδιάζονται με το νέο υβριδικό σύστημα των 48 Volt, το οποίο είναι αποδοτικό, φιλικό προς το περιβάλλον και προσιτό, εξασφαλίζοντας σημαντικά χαμηλότερο κόστος χρήσης. Βασισμένο στη λογική «Tech it Easy», είναι εύκολο και πρακτικό στη χρήση, χωρίς υψηλό βαθμό πολυπλοκότητας.
Κινητήριος δύναμη αποτελεί ο συνδυασμός του νέου Turbo 4κύλινδρου μοτέρ FireFly χωρητικότητας 1.5 λίτρων και απόδοσης 130 ίππων – 240 Nm ροπής και του 48-Volt ηλεκτροκινητήρα των 15 kW (20,4 PS) με το νέο αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη των 7 σχέσεων. Ο 1.5 λτ. FireFly υποστηρίζεται από έναν ηλεκτροκινητήρα BSG για αθόρυβη και άμεση εκκίνηση, ενώ ο κύριος ηλεκτροκινητήρας δίνει τη δυνατότητα κίνησης ακόμα και με το θερμικό μηχανικό σύνολο εκτός λειτουργίας. Με δεδομένο ότι ένας κινητήρας μπορεί να παραμένει στο ρελαντί σε ποσοστό 47% κατά τον κύκλο WLTP, το υβριδικό σύστημα παρέχει κορυφαία αποδοτικότητα.
Στον αστικό κύκλο η περίοδος που ο κινητήρας λειτουργεί με χαμηλό φορτίο μπορεί να φτάσει και το 62%. Έτσι το νέο υβριδικό σύστημα συνεισφέρει σημαντικά στη μείωση της κατανάλωσης στην πόλη, ακόμα και σε σχέση με ένα αυτοκίνητο diesel (αστικός κύκλος WLTP). Συγκεκριμένα:
- 4,7 λτ./100 χλμ. σε σχέση με 5,0 λτ./100 χλμ. του 1.6 diesel Tipo
- 5,1 λτ./100 χλμ. σε σχέση με 5,4 λτ./100 χλμ. του 1.6 diesel 500X
Τα οφέλη του 48-Volt υβριδικού 1.5 T4 συνόλου, είναι σημαντικά και σε σχέση με τον προηγούμενο κινητήρα 1.3 T4 (500X) και φτάνουν έως και το -11% σε επίπεδο κατανάλωσης και εκπομπών CO2 (κύκλος WLTP).
Η οικονομία καυσίμου και οι χαμηλότερες εκπομπές, συνδυάζονται με αναβαθμισμένες επιδόσεις, με την επιτάχυνση στο 0-100 χλμ./ώρα να διαρκεί 8,8 δλ. (Tipo) και 9,4 δλ. (500X), χάρη και στην άμεση παροχή ροπής από τον ηλεκτροκινητήρα. Η απόδοση του θερμικού μοτέρ υποστηρίζεται σε κάθε φάση από τον ηλεκτροκινητήρα, εξαφανίζοντας την υστέρηση του Turbo και προσφέροντας αξεπέραστη απόκριση στο γκάζι. Αντίστοιχα αν το αυτοκίνητο κινείται αμιγώς ηλεκτρικά και χρειαστεί άμεση παροχή δύναμης, χάρη στον κινητήρα BSG ο θερμικός κινητήρας εκκινεί χωρίς καθυστέρηση και επιταχύνει με δύναμη το αυτοκίνητο. Τέλος, ο ηλεκτροκινητήρας υποστηρίζει τον θερμικό κατά τη διάρκεια που αυτός -αλλά και ο καταλύτης- φτάνουν στην ιδανική θερμοκρασία λειτουργίας, μειώνοντας περαιτέρω τις εκπομπές ρύπων και την κατανάλωση καυσίμου. Επιπλέον, το νέο υβριδικό σύστημα παρέχει τη δυνατότητα κίνησης αμιγώς ηλεκτρικά σε συνθήκες χαμηλών ταχυτήτων, όπως η κίνηση σε δρόμους με κυκλοφοριακή συμφόρηση ή κατά τη διάρκεια ελιγμών στάθμευσης. Την ίδια στιγμή το σύστημα ανακτά ενέργεια κατά τη διάρκεια της επιβράδυνσης φορτίζοντας την μπαταρία με ηλεκτρική ενέργεια.
Το προσεχές διάστημα θα ανακοινωθούν οι τιμές για τα νέα Fiat 500X Hybrid και Tipo Hybrid, αλλά και η περίοδος που θα λανσαριστούν τα δύο μοντέλα στην Ελληνική αγορά