Το «κατσίκι» Fiat των 9.000 ευρώ (+video)

Οι περιπετειώδεις εκδόσεις των Fiat, όπως το Panda Cross και παλιότερα το Trekking, διατηρούν πιστό κοινό, το οποίο πρόσφατα απέκτησε την επιλογή και του Tipo Cross. Το απολύτως πιο συμφέρον ιταλικό «κατσίκι» όμως, είναι άλλο. Και κοστίζει μόλις 9.000 ευρώ!

 

Το Mobi λανσαρίστηκε το 2016 και έγινε επιτυχία με τη μία, καθότι μέχρι το 2020 είχε πουληθεί σε περισσότερες από 250.000 μονάδες. Κατ’ ουσίαν, πρόκειται για το Panda της Λατινικής Αμερικής. Η Fiat προχώρησε σε μια ήπια ανανέωση πέρσι, με τις αλλαγές να είναι ελάχιστες και να περιορίζονται στο νέο σήμα, κάποιες ανεπαίσθητες διαφοροποιήσεις σε φανάρια και προφυλακτήρες, αλλά και προσθήκες στην παλέτα. Οι διαστάσεις το τοποθετούν λίγο κάτω από το Panda, με το μήκος να φτάνει στα 3.566 χλστ., το πλάτος από 1.633 έως 1.685 χλστ. (ανάλογα την έκδοση) και το ύψος μεταξύ 1.490 και 1.633 χλστ. Ο χώρος αποσκευών, τέλος, κυμαίνεται μεταξύ με 215 και 235 λίτρων χάρις στο συρόμενο το πίσω κάθισμα.

Το εσωτερικό διαφέρει αρκετά από του Panda, έχοντας την οθόνη αφής 7 ιντσών και το σύστημα πολυμέσων UConnect (με δυνατότητες συνδεσιμότητας Apple CarPlay και Android Auto) να δίνουν τον τεχνολογικό τόνο, ενώ μπροστά από τον οδηγό, στον πίνακα οργάνων, συναντάμε μια οθόνη LCD 3,5 ιντσών.

Το ανανεωμένο Mobi μόλις λανσαρίστηκε στο Μεξικό, σε τρεις διαφορετικές εκδόσεις. Η βασική Easy ξεχωρίζει από τα τάσια στους 14άρηδες σιδερένιους τροχούς και στο εσωτερικό δεν διαθέτει κάποιο από τα προαναφερθέντα στοιχεία. Για αυτά, συν ζάντες αλουμινίου και απόσταση 190 χλστ. από το έδαφος (αύξηση 34 χλστ. σε σχέση με το απλό Mobi και μόλις 15 χλστ. λιγότερο από το Dacia Duster 4×2), υπάρχει το Mobi Like. Τέλος, το Trekking είναι αυτό που τραβά τα περισσότερα βλέμματα. Τα πλαστικά προστατευτικά γύρω γύρω, τα αυτοκόλλητα σε πόρτες και καπό, μαζί με τις ζάντες, δημιουργούν μια ταιριαστή αντίθεση με το χρώμα του αμαξώματος. Εμφάνιση που συνοδεύεται από τις ανάλογες ικανότητες εκτός δρόμου, εκπεφρασμένες από τη μεγαλύτερη γωνία προσέγγισης της κατηγορίας (24 μοίρες).

Τετρακίνηση δεν υπάρχει, με τον 1.000άρη Fire Evo Flex να στέλνει 73 ίππους (στις 6.000 σ.α.λ.) και 93 Nm  (στις 4.250 σ.α.λ.) στους εμπρός τροχούς, μέσω 5τάχυτου χειροκίνητου κιβωτίου. Στη Βραζιλία υπάρχει η δυνατότητα χρήσης αιθανόλης, που ανεβάζει την απόδοση στα 75 άλογα και τα 97 Nm.  Πιο εντυπωσιακό στοιχείο όλων, βέβαια, είναι η τιμή. Στο Μεξικό, το Mobi Easy ξεκινά από τις 179.900 πέσος (7.337 ευρώ). Το Like ξεκινά από τις 201.500 (8.218 ευρώ), ενώ το κορυφαίο και πιο ενδιαφέρον όλων, Trekking, από τις 221.500 πέσος (9.027 ευρώ). Η κατανάλωση του, βασισμένου στην πλατφόρμα του προηγούμενου Panda και της αειθαλούς Ypsilon, Mobi ανακοινώνεται στα 4,6 λίτρα/100 χλμ., συνοδευόμενο από 3ετή εγγύηση ή 60.000 χλμ. Στη Βραζιλία, δε, είναι ακόμα φθηνότερο (από  από τις 38.990 ρεάλ/5.929 ευρώ το απλό και από 47.390 ρεάλ Βραζιλίας/7.199 ευρώ το Trekking)!

Get it on Google Play Download on the App Store