H Huyara μπορεί να έχει δώσει τη σκυτάλη στη Utopia από το 2022, ωστόσο η Pagani δεν την ξεχνάει. Κι όχι μόνο αυτό, αλλά η αγωνιστική της εκδοχή μόλις έλαβε μια ολιστική βελτίωση, σχηματίζοντας ένα ασύλληπτο αυτοκίνητο με 900 ατμοσφαιρικά άλογα και αεροδυναμική βγαλμένη από τις πίστες.
Ξεκινώντας από το δεύτερο σκέλος, οι διαφορές σε σχέση της Evo με τη Huayra R είναι κάτι παραπάνω από εμφανείς. Καταρχάς βλέπουμε το «shark fin» που συνδέεται με τη μεγαλύτερη αεροτομή, ενώ φαρδύτερα είναι και τα πλαϊνά πάνελ. Παράλληλα οι ζάντες καλύπτονται από αεροδυναμικά καλύμματα, το splitter και ο διαχύτης είναι εμφανώς μακρύτερα, ενώ η οροφή πλέον φέρει δυο ανοίγματα πέριξ του κεντρικού αεραγωγού. Μια προσέγγιση που αυξάνει την παραγωγή κάθετης δύναμης κατά 5%, σε ένα συνολικό +45% στη διαφορά του downforce μεταξύ Huayra R και R Evo!
Αυξήσεις έχουμε και στην ισχύ, με τον ατμοσφαιρικό 6.0 V12 να φοράει ανασχεδιασμένη πολλαπλή εισαγωγής, νέα εξάτμιση και αναθεωρημένους εκκεντροφόρους. Βελτιώσεις που αυξάνουν την απόδοση κατά 50 ίππους και 20 Nm σε σχέση με τη Huayra R, φτάνοντας συνολικά τα 900 άλογα στις 8.250 σ.α.λ. και τα 770 Nm από τις 5.500 σ.α.λ., με τον κόφτη να χτυπάει στις 9.200 σ.α.λ.! Ενδεικτικό της προηγμένης τεχνολογίας για την κατασκευή του κινητήρα, είναι πως ζυγίζει μόλις 198 κιλά.
Όλη αυτή η δύναμη μεταδίδεται στους πίσω τροχούς μέσω ενός νέου σειριακού κιβωτίου 6 σχέσεων που εξελίχθηκε σε συνεργασία με την HWA AG και ζυγίζει 80 κιλά. Χάρη στον 3δίσκο μεταλλικό συμπλέκτη η μετάδοση της δύναμης γίνεται σε χρόνο dt, με τη μέγιστη δυνατή ακρίβεια κι αξιοπιστία. Η ανάρτηση που κρατάει το κτήνος στο δρόμο είναι από σφυρήλατο κράμα αλουμινίου, έχει διπλά ψαλίδια, με τα αμορτισέρ να ελέγχονται ηλεκτρονικά. Σε ότι αφορά το κομμάτι της πέδησης, υπάρχουν κεραμικοί δίσκοι, διαμέτρου 410 χλστ. εμπρός και 390 πίσω. Οι δαγκάνες είναι 6πίστονες, ενώ τα τακάκια είναι αγωνιστικών προδιαγραφών. Η Huayra R διαθέτει monocoque σασί κατασκευασμένο από προηγμένα υλικά όπως Carbo-Titanium HP62 G2 και Carbo-Triax HP62 της Pagani, με εμπρός και πίσω υποπλαίσια από κράμα χάλυβα CrMo. Έτσι, το συνολικό βάρος της Huayra R Evo (χωρίς υγρά) διαμορφώνεται στα μόλις 1.060 κιλά.
Από πλευράς επιδόσεων ανακοινώνεται μόνο η τελική, αλλά κι αυτή μικρή σημασία έχει για το χαρακτήρα της κατασκευής. Η Huayra R Evo έχει σχεδιαστεί για να «καρφώνεται» στη άσφαλτο, παράγοντας στα 320 χλμ./ώρα περισσότερη κάθετη δύναμη από όσο ζυγίζει (άρα πάνω από 1.060 κιλά downforce)! Θεωρητικά, δηλαδή, σε αυτή την ταχύτητα η Huayra R Evo μπορεί να κινηθεί και ανάποδα (το πάνω-κάτω). Στα 350 χλμ./ώρα σταματάει η επιτάχυνση, δίχως η Pagani να αναφέρει νούμερα για 0-100, 0-200 ή 0-300 χλμ./ώρα.