Το νέο Toyota Land Cruiser παρουσιάστηκε για την αγορά της Ευρώπης, σε αγνώριστη μορφή τόσο συγκριτικά με το μοντέλο που αντικαθιστά όσο και με το μεγαλύτερο Land Cruiser 300, που κυκλοφορεί σε άλλες αγορές από το 2021.
Εμφανισιακά είναι ξεκάθαρη η ρετρό προσέγγιση των σχεδιαστών, που μας γυρνάνε πίσω στη δεκαετία του 80 και το Land Cruiser J60. To τετραγωνισμένο αμάξωμα χαρακτηρίζεται από τις ευθείες γραμμές και τα παραλληλόγραμμα μοτίβα, όπως εκφράζονται από τα φωτιστικά σώματα, τη μάσκα και τον προφυλακτήρα εμπρός, τα φουσκώματα στα φτερά και τη γενικότερη αισθητική του αμαξώματος. Τα LED φανάρια εμπρός-πίσω παντρεύουν το χθες με το σήμερα, την ώρα που οι διαστάσεις το φέρνουν κοντά στα 5 μέτρα μήκους (4.920 χλστ.), τα 2 μέτρα πλάτους (1.980 χλστ.), τα 1,90 μέτρα ύψους (1.870 χλστ.) και τα 2,85 μέτρα μεταξονίου (2.850 χλστ.).
Παρελθόν και παρόν συναντώνται επίσης στο εσωτερικό, όπου το σκληροτράχηλο μοτίβο και οι παραδοσιακές γραμμές του ταμπλό συνδυάζονται με οθόνη αφής για το σύστημα πολυμέσων, ψηφιακό πίνακα οργάνων, λειτουργίες συνδεσιμότητας και πολυάριθμα συστήματα ασφαλείας. Αυτόματο φρενάρισμα, διατήρηση λωρίδας, ανίχνευση τυφλής γωνίας και διατήρηση λωρίδας είναι στάνταρ στην «ομπρέλα» Toyota Safety Sense. Για τη διατήρηση λωρίδας μάλιστα, αλλά και τη μείωση των κραδασμών στην εκτός δρόμου οδήγηση, το νέο Land Cruiser εξοπλίζεται για πρώτη φορά στα χρονικά με ηλεκτρική υποβοήθηση στο τιμόνι.
Πρωτιά όχι μόνο για Land Cruiser αλλά γενικά για Toyota, συνιστά η ενεργή εμπρός αντιστρεπτική που αποσυνδέεται κατά βούληση προκειμένου να αυξάνει τις γωνίες άρθρωσης των τροχών, ενισχύοντας περαιτέρω την off road δυναμική του αυτοκινήτου. Στο ίδιο μήκος κύματος το Multi-Terrain Monitor, που χρησιμοποιεί κάμερες γύρω-γύρω προς ενημέρωση του οδηγού για το τι συμβαίνει πέριξ του αμαξώματος, ενώ το Multi-Terrain Select μπορεί να ρυθμίζει αυτόματα (πέρα από τα default προγράμματα οδήγησης) τις επιμέρους λειτουργίες (κινητήρα, κιβώτιο, τετρακίνηση) αναλόγως συνθηκών. Ενδεικτικό της έμφασης που έδωσαν οι σχεδιαστές στο off roading του νέου Land Cruiser, είναι η σημαντική μείωση των προβόλων αυξάνοντας παράλληλα τις γωνίες προσέγγισης-αποφυγής (δεν ανακοινώνονται, ούτε η απόσταση από το έδαφος).
Την κίνηση της 8ης γενιάς του εμβληματικού Toyota αναλαμβάνει ο γνωστός μας τετρακύλινδρος 2.8 ντίζελ των 204 ίππων, σε συνδυασμό με 8άρι αυτόματο κιβώτιο και ηλεκτρονικά ελεγχόμενο σύστημα τετρακίνησης. Η δυνατότητα ρυμούλκησης φτάνει στα 3.500 κιλά, ενώ στο εγγύς μέλλον θα προστεθεί στη γκάμα η mild hybrid εκδοχή του ίδιου κινητήρα, σε συνεργασία με σύστημα 48 Volt. Η πλατφόρμα TNGA-F αναλαμβάνει να «στεγάσει» το νέο Land Cruiser, προσφέροντας ολοκαίνουργιο πλαίσιο με 50% περισσότερη ακαμψία, ενώ αμάξωμα-σασί συνδυαστικά εμφανίζουν αυξημένη ακαμψία κατά 30%.
Η εμπορική πορεία του νέου Land Cruiser θα ξεκινήσει το Σεπτέμβρη, ενώ για περιορισμένο αριθμό 3.000 αντιτύπων θα διατεθεί η έκδοση First Edition που ξεχωρίζει από τα κυκλικά εμπρός φανάρια, τη διχρωμία στο αμάξωμα, τα ανάλογα σήματα και τον ακόμα πιο off road χαρακτήρα.