Η Cupra παρουσίασε το όραμά της για το εγγύς μέλλον, που αποτελείται όχι από ένα ούτε δύο, αλλά από τρία SUVs! Ένα για κάθε δημοφιλές segment της αγοράς, δείγμα του πόσο ποντάρουν στην εμπορικότητα οι Ισπανοί.
Η τριπλέτα των νέων Cupra παρουσιάστηκε στην οβάλ πίστα του Τεραμάρ, στην Καταλονία, με το ομώνυμο μοντέλο να τοποθετείται στην πιο «καυτή» κατηγορία: αυτήν των C-SUVs. To Terramar συνδυάζει σχεδιαστικά στοιχεία από το Formentor και την Porsche Macan (ειδικά στα LED ημέρας και το σχήμα των εμπρός προβολέων), θέλοντας να αποτελέσει μια από τις πιο δυναμικές παρουσίες στα μικρομεσαία crossover. To μήκος του ανέρχεται στα 4.500 χλστ. και είναι μακρύτερο τόσο από το SEAT Ateca όσο και το Formentor, οπότε δεν τίθεται θέμα «κανιβαλισμού» μεταξύ των ισπανικών μοντέλων.
Όπως και η πιο σπορτίβ εκδοχή του, που βλέπουμε στο κουπέ-SUV Tavascan, το Terramar βασίζεται σε μια μεταποιημένη βερσιόν της πλατφόρμας MQB και δανείζεται αρκετά στοιχεία από τα Audi Q3 και Q3 Sportback. Η Cupra αναφέρει πως η γκάμα των κινητήρων αποτελείται από mild και plug-in υβριδικά σύνολα, με τα δεύτερα να υπόσχονται αυξημένη ηλεκτρική αυτονομία σε σχέση με σήμερα, που θα αγγίζει τα 100 χλμ. Επίσης δεσμεύεται πως η e-Hybrid εμπειρία θα εστιάζει στις επιδόσεις και την σπορ αίσθηση, δείγμα του DNA της φίρμας και της προσήλωσης στην οδηγική απόλαυση.
Το μοντέλο που συγκεντρώνει τα περισσότερα βλέμματα (και επίσημες φωτογραφίες) πάντως, είναι το UrbanRebel. Μια μικρογραφία του El Born, που θυμίζει υπερβολικά Alfa Romeo Tonale πίσω και παίρνει θέση στη βάση της ηλεκτρικής γκάμας των Cupra. Ο «αστικός επαναστάτης» βασίζεται στην πλατφόρμα MEB, όπως το El Born και το VW ID.3, όμως σε αντίθεση με εκείνα φέρει τον ηλεκτροκινητήρα μπροστά. Κάτι που σημαίνει ότι το UrbanRebel θέλει να πλασαριστεί ως ένα είδος EV hot hatch, περνώντας 226 ίππους και ροπή άνω των 300 Nm από τους εμπρός τροχούς.
Το μήκους 4.030 χλστ. UrbanRebel ανακοινώνεται στα 6,9 δλ. για το 0-100 χλμ./ώρα, χρόνος που το βάζει ακριβώς δίπλα στο VW Polo GTI. Η αυτονομία του υπολογίζεται στα 440 χλμ., ούσα ελαφρώς μειωμένη σε σχέση με το μεγαλύτερο El Born (539 χλμ.), ενώ η Cupra αναφέρει πως χρησιμοποιεί 3D εκτυπωμένα πάνελ και 3D πλεγμένες επενδύσεις για την κατασκευή αμαξώματος και εσωτερικού. Επιπρόσθετα, οι Ισπανοί δηλώνουν πως το αυτοκίνητο που παρουσιάστηκε στο Τεραμάρ απεικονίζει κατά 95% την έκδοση παραγωγής.
Όπερ εστί, δεν πρόκειται να το δούμε σημαντικά αλλαγμένο το 2025, όταν θα ξεκινήσει την εμπορική του πορεία. Τα Terramar και Tavascan θα μας έρθουν δυο χρόνια νωρίτερα, το 2023.