Η Citroen παρουσίασε ένα λιλιπούτειο όχημα πόλης, το οποίο δεν χρειάζεται να έχεις δίπλωμα οδήγησης για να κάτσεις πίσω από το τιμόνι του και είναι μικρότερο ακόμα και από smart!
Το Ami αποτελεί μια κάψουλα αστικών μετακινήσεων, με συμπαγείς εξωτερικές διαστάσεις, ιστορικές επιρροές σε σχεδίαση και όνομα, ξεχωριστή σχεδίαση και περιορισμένο κόστος χρήσης, αλλά και ανάλογο περιβαλλοντικό αποτύπωμα. Οι Γάλλοι είχαν παρουσιάσει το πρωτότυπο Ami One πέρσι και φέτος ήρθε η ώρα της έκδοσης παραγωγής, που διακρίνεται για το πολύ μικρό μήκος των 2,41 μέτρων (μόλις 1,39 μέτρα το πλάτος, 1,52 το ύψος) και τις ιδιαίτερες γραμμές του αμαξώματος. Ενδεικτικά να αναφέρουμε πως το smart fortwo «κάθεται» σε 2,7 μέτρα μήκους, 1,66 μέτρα πλάτους και 1,55 ύψους.
Δείτε ακόμα: Ανανέωση για το Citroen C3
Σε αυτό παρατηρούμε τη συμμετρία των πάνελ, η οποία είναι και ο βασικός υπαίτιος για τις μινιόν διαστάσεις. Εμπρός και πίσω μέρος έχουν ακριβώς το ίδιο μέγεθος, όπως και τα φτερά. Για τον λόγο αυτό, δε, οι πόρτες οδηγού-συνοδηγού ανοίγουν ανάποδα μεταξύ τους (χρησιμοποιείται το ίδιο πάνελ και για τις δυο μεριές του αμαξώματος, οπότε αναγκαστικά οι μεντεσέδες σε μια εξ αυτών «κοιτάνε» μπροστά). Το ίδιο ισχύει για τους προβόλους και τα φωτιστικά σώματα. Ουσιαστικά, δηλαδή, η διθέσια καμπίνα είναι κυριολεκτικά το κέντρο της κατασκευής, με τα υπόλοιπα μέρη να την πλαισιώνουν. Το όνομα Ami επανέρχεται μετά από 42 χρόνια, έχοντας το άνοιγμα των παραθύρων του θρυλικού 2CV (προς τα έξω και αναδιπλούμενα προς τα πάνω) να τα συνοδεύει στο ταξίδι της νοσταλγίας. Κάτι που συμβαίνει και στο εσωτερικό, όπου υπάρχουν όλα κι όλα το ψηφιακό καντράν και κάποιες θήκες (highlight αυτή κάτω από το κάθισμα του συνοδηγού, που χωράει μια μικρή βαλίτσα), με πολλά από τα υλικά να είναι αφαιρούμενα και πλενόμενα. Το γαλλικό «πιτσιρίκι», όμως, τεχνολογικά κοιτάει στο μέλλον.
Μια μπαταρία ιόντων λιθίου 5,5 kW τροφοδοτεί έναν ηλεκτροκινητήρα μόλις 8 ίππων, ικανοί να κινήσουν τα 485 κιλά του αμαξώματος μέχρι τα 45 χλμ./ώρα και έως 70 χιλιόμετρα, με την φόρτιση σε οικιακή πρίζα να διαρκεί 3 ώρες. Η ουσία του Ami, ωστόσο, κρύβεται στη νομοθεσία.
Διαβάστε επίσης: Οι τιμές του DS 7 Crossback E-Tense 4×4 Plug-In Hybrid
Όπως και το Renault Twizy, συγκαταλέγεται στην κατηγορία των heavy quadricycles (κάτι σαν κράμα αυτοκινήτου-ATV). Κάτι που σημαίνει πως δεν χρειάζεται δίπλωμα οδήγησης για να οδηγηθεί. Στη Γαλλία, όσοι έχουν συμπληρώσει το 14ο έτος ζωής μπορούν να το οδηγήσουν κανονικά. Εκτός της αγοράς -στα 6.000 ευρώ– η Citroen προσφέρει τη δυνατότητα μακροχρόνιας μίσθωσης, με κόστος 19,99 ευρώ το μήνα (για μίσθωση 48 μηνών και προκαταβολή 2.644 ευρώ), ενώ μπορεί να μισθωθεί και «a la carte» με χρέωση 0,26 ευρώ/λεπτό ή 9,90 ευρώ το μήνα.