Η Bugatti δεν φείδεται ειδικών, επετειακών και συλλεκτικών εκδόσεων με μοναδικά χαρακτηριστικά. Το τμήμα Sur Mesure αναλαμβάνει να κάνει πράξη την κάθε επιθυμία των αγοραστών, πάντοτε με το αζημίωτο. H φαντασία και οι απαιτήσεις εξατομίκευσης δεν έχουν όριο, όπως αποδεικνύει η χρυσή Chiron Super Sport Golden Era που βλέπουμε.
Ο ιδιοκτήτης της συγκεκριμένης Chiron ήθελε να μετατρέψει το αυτοκίνητό του σε έργο τέχνης, κυριολεκτικά. Σε έναν πίνακα ζωγραφικής που αποτίνει φόρο τιμής στην ιστορία της Bugatti, μέσα από το πορτραίτο των σημαντικότερων δημιουργιών στα 114 χρόνια ιστορίας της. Οι -χωρίς εισαγωγικά- καλλιτέχνες του Sur Mesure ανέλαβαν να πραγματοποιήσουν το όραμα του πάμπλουτου πελάτη, στο πιο δύσκολο project που έχουν αναλάβει μέχρι σήμερα. Η περιγραφή ανήκει στους ίδιους, καθώς η ολοκλήρωση της Chiron SS Gold Era χρειάστηκε 2 ολόκληρα χρόνια και πάνω από 400 εργατοώρες!
Οι σχεδιαστές της Bugatti παρουσίασαν την ιδέα μιας χρυσαφί απόχρωσης (Dore το όνομά της), που να παραλληλίζει συμβολικά τη σήμερον χρυσή εποχή της εταιρίας. Σε αυτό το μοναδικό χρώμα, θα πέρναγαν 45 ιστορικά αυτοκίνητα με το όνομα του Ettore Bugatti. Μια τόσο λεπτή εργασία, όμως, που δεν γινόταν να πραγματοποιηθεί μέσω της κλασικής διαδικασίας βαφής. Ούτε ψέκασμα, ούτε «ξεπατίκωμα», ούτε μεμβράνες. Κάθε ένα σχέδιο έπρεπε να γίνει με το χέρι, πάνω στα πάνελ που «ντεγκραντάρουν» από το Nocturne Black του εμπρός μέρους! To γεγονός ότι ο αριθμός των μοντέλων είναι ζυγός αναγκαστικά επέφερε άδικη μοιρασιά μεταξύ των δυο πλευρών, με αυτή του συνοδηγού να παίρνει 26 μοντέλα από την περίοδο 1909-1956 (Type 41 Royale και Type 57 SC Atlantic μεταξύ των) και εκείνη του οδηγού 19 από τη σύγχρονη περίοδο της Bugatti (1987-2023), που περιλαμβάνει τις EB110, Veyron, Chiron, Divo, Centodieci και La Voiture Noire.
Ίδιο μοτίβο στο εσωτερικό των θυρών όπου ο μεν συνοδηγός έχει στο πλευρό του τις Type 35, Type 41 και Type 57, ο δε οδηγός τη μοντέρνα τριπλέτα των EB110, Veyron Chiron. Το μαρσπιέ κάθε πλευράς φιλοξενεί την ημερομηνία της περιόδου που απεικονίζεται εκεί, ήτοι «1909-1956» για το συνοδηγό και «1987-2023» για το συνοδηγό.
Κάτω από το φιλοτεχνημένο κορμί της Golden Era, συναντάμε το φημισμένο υπόβαθρο της κανονικής Chiron Super Sport. Η ειδικά εξελιγμένη αεροδυναμική, το διαφορετικό setup της ανάρτησης, η κοντύτερη κλιμάκωση στο 7άρι αυτόματο διπλού συμπλέκτη και, φυσικά, ο τετρατούρμπινος 8.0 W16 στην κορυφαία του εκδοχή να φροντίζει για τις διακτινιστικές επιδόσεις. Με απόδοση 1.600 ίππων και 1.500 Nm (+100 άλογα συγκριτικά με την απλή Chiron, ίδια ροπή), το 0-100 χλμ./ώρα ολοκληρώνεται σε μόλις 2,3 δλ, τα 200 χλμ./ώρα από στάση έρχονται σε 5,8 δλ. και τα 300 χλμ./ώρα σε 12,1 δλ. (6,1 και 13,1 δλ. η Chiron). Μέχρι τα 400 χλμ./ώρα, δε, η διαφορά ανοίγει στα 2,2 δλ. (31,4 δλ. αντί 32,6).
Η μοναδική Chiron SS Golden Era δεν αναφέρεται πόσο κοστίζει, όμως σίγουρα μιλάμε για πολύ παραπάνω από τα 3,2 εκατ. ευρώ της απλής Super Sport.