Η BMW αποκάλυψε πλήρως το πρωτότυπο XM, που ανοίγει την αυλαία των plug-in υβριδικών M και σηματοδοτεί μια νέα εποχή για τα κορυφαία μοντέλα των Βαυαρών.
Από σχεδιαστικής άποψης, οι εικόνες εκφράζονται μόνες τους. Στο εμπρός μέρος συναντάμε ό,τι μεγαλύτερο και πιο τρομακτικό έχει παρουσιάσει η BMW, με τα πελώρια φωτιζόμενα «νεφρά» να πλαισιώνονται από λεπτά φωτιστικά σώματα και έναν προφυλακτήρα γεμάτο αιχμές, που θυμίζει ελαφρώς εκχιονιστικό! Λεπτά LED συναντάμε και πάνω από τις εμπρός κολώνες. Στο προφίλ δεσπόζουν οι μεγάλοι θόλοι, οι 23άρες ζάντες και οι ανάγλυφες γραμμές των ώμων, που μας οδηγούν στο πιο ρηξικέλευθο πίσω μέρος που έχουμε δει σε BMW.
Τα μετόπισθεν του XM χαρακτηρίζονται από τα επίσης λεπτά φωτιστικά σώματα (LED εδώ, Matrix LED μπροστά) και τον γεμάτο γωνίες προφυλακτήρα, που φιλοξενεί σχεδόν στο μέσο του τις κάθετα τοποθετημένες απολήξεις της εξάτμισης. Ο διαχύτης κεντρίζει τα βλέμματα, αλλά δεν μπορεί να συγκριθεί με τη διαμόρφωση φωτιστικών σωμάτων-φτερών, που δημιουργούν ένα πρακτικά ενιαίο κομμάτι και φτάνουν τα φανάρια μέχρι το μέσο των θόλων!
Στο εσωτερικό, μία νέα εκδοχή της οδηγοκεντρικής σχεδίασης του cockpit – για την οποία φημίζονται τα μοντέλα M – συνδυάζεται με τη νέα αισθητική του πίσω τμήματος. Mε υψηλής άνεσης καθίσματα και φωτιζόμενη ανάγλυφη επένδυση οροφής, το M Lounge προσφέρει στους επιβάτες ένα πολυτελές καταφύγιο. Το σκούρο δέρμα κυριαρχεί στην καμπίνα, με μια νέα πετρόλ απόχρωση. Τα μπάκετ καθίσματα αφορούν και τους τέσσερις επιβάτες, με τα έδρανα να είναι σχεδιασμένα βάσει πολυθρόνας, για προσφορά μέγιστης άνεσης στα ταξίδια, με βελούδινη ταπετσαρία και ρομβοειδή καπιτονέ μοτίβα.
Το πιο εντυπωσιακό στοιχείο της καμπίνας είναι η επένδυση οροφής με την τρισδιάστατη πρισματική δομή. Ένας συνδυασμός άμεσου και έμμεσου φωτισμού δημιουργεί μια δομή τύπου γλυπτής τοιχογραφίας, προάγοντας την οροφή σε επίπεδα έργου τέχνης. Η curved οθόνη αφής του συστήματος πολυμέσων iDrive συνδυάζεται με τον ψηφιακό πίνακα οργάνων και ολοκληρώνει τον high tech διάκοσμο του XM.
Κάτω από εκκεντρικό αμάξωμα, τώρα, έχουμε τα καλύτερα. Οι Βαυαροί δεν ανακοινώνουν πολλές λεπτομέρειες, παρά μόνο τη συνεργασία ενός V8 κινητήρα με ηλεκτροκινητήρα, ως μέρος plug-in υβριδικού συστήματος. Κατά πάσα πιθανότητα, πρόκειται για τον 4.4 V8 twinturbo. To σίγουρο είναι πως μιλάμε πλέον για την ισχυρότερη BMW M όλων των εποχών, χάρις στα 750 άλογα και τα 1.000 Nm ροπής που ανακοινώνονται! Επιδόσεις, αντίθετα, δεν μας λένε όμως ένα 0-100 χλμ./ώρα γύρω στα 3 δλ. και μια ηλεκτρονικά περιοριζόμενη τελική στα 280 χλμ./ώρα, συνθέτουν πέρα για πέρα βάσιμα σενάρια.
Πέρα από το ορόσημο της ισχύος, το XM στοιχειοθετεί δυο ακόμα ιστορικές αναφορές για BMW M. Αφενός είναι το πρώτο SUV της φίρμας που παρουσιάζεται ως αυθύπαρκτο μοντέλο M (και όχι κορυφαία έκδοση υπάρχοντος), αφετέρου είναι μόλις η δεύτερη BMW που απολαμβάνει το συγκεκριμένο προνόμιο, μετά τη θρυλική M1! Προς το παρόν οι Γερμανοί δηλώνουν πως πρόκειται απλά για πρωτότυπο, αλλά όλοι γνωρίζουν ότι μιλάμε για την επόμενη SUV ναυαρχίδα της BMW. Μάλιστα, το αυτοκίνητο θα λανσαριστεί κανονικά με το όνομα «XM», παρά τις φημολογίες για «X8 M».