Η BMW X4 ξεκίνησε την καριέρα της ως η μικρή και πιο προσιτή «αδερφή» της X6, προκειμένου να καρπωθεί τα οφέλη της αποδοχής που τυγχάνουν τα κουπέ SUV, μιας κατηγορίας που δημιούργησαν οι Βαυαροί πίσω στο 2007. Μετά από 4 χρόνια παραγωγής και 200.000 μονάδες, ήρθε η ώρα της αντικατάστασης για το μικρότερο SAV (Sport Activity Vehicle) να πάρει την «σκυτάλη» των πωλήσεων. Και αυτές είναι όλες οι λεπτομέρειες.
Στην δεύτερη γενιά της, η BMW X4 αν και διατηρεί την σχεδιαστική αρχιτεκτονική της με την έντονη κλίση της οροφής που της χαρίζει και το κουπέ ύφος, έχει μεγαλώσει σε διαστάσεις. Συγκεκριμένα, το μήκος της είναι αυξημένο κατά 81 χλστ. φτάνοντας πλέον στα 4.752 χλστ. ενώ το μεταξόνιό της είναι αυξημένο κατά 54 χλστ. φτάνοντας στα 2.864 χλστ. Παρά την αύξηση των διαστάσεων η BMW τονίζει πως η κατανομή του βάρους παραμένει ιδανική στο 50:50 ανάμεσα σε εμπρός και πίσω άξονα.
Δείτε ακόμα: Πρεμιέρα για τη νέα BMW X5 (+video)
Φυσικά οι σχεδιαστικές αλλαγές είναι εμφανείς σε σχέση με την πρώτη γενιά του αυτοκινήτου, καθώς έχουν αλλάξει όλα επάνω του. Μάσκα, φώτα, προφυλακτήρες, καπό, πόρτες, όλα είναι αλλαγμένα και δεν θυμίζουν σε τίποτα την πρώτη BMW X4. Μπροστά τα «νεφρά» έχουν μεγαλώσει, σε πλήρη αντίθεση με τα φωτιστικά σώματα που έχουν γίνει πιο στενά, δίνοντας πιο επιβλητικό τόνο στο παράστημα της Χ4.
Πίσω ξεχωρίζει η νέα διαμόρφωση των φωτιστικών σωμάτων, τα οποία ναι μεν διατηρούν το παραδοσιακό σχήμα «L», όμως τώρα είναι σαφώς πιο φουτουριστικής και δυναμικής φιλοσοφίας. Με τεχνολογία full LED παραπέμπουν στο σχεδιαστικό τρικ-«μπαστούνι του χόκεϊ», που πρωτοσυναντήσαμε χαμηλά στις εμπρός πόρτες της τελευταίας γενιάς της Σειράς 7 και έκτοτε εφαρμόζεται σχεδόν σε κάθε BMW, είτε με τον ίδιο τρόπο είτε με προσαρμογές στο στυλ της νέας Χ4.
Διαβάστε επίσης: Δοκιμή BMW X2 sDrive20i 192 PS
Για τους «ανήσυχους» υπάρχουν τα πακέτα Μ Sport και M Sport X, ενώ για οι πιο στυλάτοι αγοραστές μπορούν να επιλέξουν το xLine.
Περνώντας στην καμπίνα και εκεί οι αλλαγές είναι εμφανείς σε σχέση με την πρώτη γενιά της BMW X4. Στο ταμπλό δεσπόζει η ψηφιακή οθόνη αφής, η οποία φυσικά συνοδεύει το iDrive τελευταίας γενιάς και είναι πλέον 10,25 ιντσών. Οι χώροι σύμφωνα με την BMW είναι ικανοποιητικοί για τέσσερις ενήλικες, ενώ το πορτμπαγκάζ είναι στα 525 λίτρα και με την αναδίπλωση του πίσω καθίσματος φτάνει στα 1.430 λίτρα.
Kάτω από το καπό της νέας BMW X4, η γκάμα ξεκινάει από τις 2.0λιτρες βενζινοκίνητες xDrive20i με 184 ίππους και 290 Nm ροπής (0-100 χλμ./ώρα σε 8,3 δλ.) και xDrive30i με 252 ίππους και 350 Nm ροπής (0-100 χλμ./ώρα σε 6,3 δλ.). Οι εκδόσεις πετρελαίου απαρτίζονται από τις xDrive20d με 190 ίππους και 400 Nm ροπής, xDrive25d με 231 ίππους και 500 Nm ροπής και xDrive30d με 265 ίππους και 620 Nm ροπής. Όλα τα μοτέρ είναι υπερτροφοδοτούμενα και συνοδεύονται από το 8άρι αυτόματο κιβώτιο Steptronic με χειριστήρια στο τιμόνι.
Στην κορυφή της γκάμας βρίσκονται οι εκδόσεις X4 M40i και M40d. Η πρώτη αποδίδει 360 ίππους και 500 Nm ροπής και κάνει το 0-100 χλμ./ώρα σε 4,8 δλ. Η δεύτερη αποδίδει 326 ίππους και 680 Nm ροπής και για το 0-100 χλμ./ώρα χρειάζεται 4,9 δλ.
Όσον αφορά στις εκτός δρόμου δυνατότητες της νέας X4 η BMW αναφέρει πως η αυξημένη απόσταση από το έδαφος των 204 χλστ. χαρίζει γωνία εισόδου 25,7 μοιρών, διαφυγής 22,6 μοιρών και ράμπας 19,4 μοιρών, ενώ τονίζει πως όλες οι εκδόσεις της νέας X4 διαθέτουν ως στάνταρ την τελευταία γενιά της τετρακίνησης xDrive.