Έπειτα από πολύμηνη περιήγηση σε teaser και κατασκοπευτικές φώτο, ήρθε επιτέλους η ώρα της επίσημης αποκάλυψης για τη M4 CSL. Της πιο σκληροπυρηνικής BMW M που κυκλοφορεί και αυτής που σημαίνει την επιστροφή των Coupe Sport Leichtbau!
Εμφανισιακά δεν υπάρχει περίπτωση να μπερδέψεις τη CSL με την Competition, στην οποία βασίζεται. Το Brooklyn Grey χρώμα είναι αποκλειστικό προνόμιο της CSL (υπάρχουν ακόμα τα Alpine White και Black Sapphire), το αεροδυναμικό πακέτο (splitter εμπρός, ποδιές, διαχύτης) είναι πιο έντονο και συνοδεύεται από κόκκινες λεπτομέρειες, τις οποίες συναντάμε επίσης στην ανασχεδιασμένη μάσκα, τους αεραγωγούς του ανθρακονημάτινου καπό και την εξίσου carbon οροφή. Οι 19άρες ζάντες εμπρός και 20 πίσω έρχονται μόνο για τις τέσσερις άκρες της κορυφαίας M4, όπως και το «Gurney flap» στην πόρτα του πορτμπαγκάζ, που μας γυρνάει στη μυθική M3 CSL.
Ό,τι βλέπουμε στη M4 CSL, έχει το σκοπό του. Οι αεραγωγοί στο καπό φροντίζουν για την ψύξη του κινητήρα και την ομαλοποίηση της ροής του αέρα. Η μάσκα φέρει λιγότερα κομμάτια τόσο για καλύτερη παροχή αέρα στο μοτέρ, όσο και τον περιορισμό του βάρους. Το αεροδυναμικό σύνολο αυξάνει την κάθετη δύναμη, ενώ τα μοναδικά στοιχεία που εξυπηρετούν μόνο το look είναι οι κόκκινες λεπτομέρειες και τα ανασχεδιασμένα φανάρια πίσω με τεχνολογία laser.
Στο εσωτερικό κυριαρχεί το ανθρακόνημα και οι suede επενδύσεις, την ώρα που λάμπουν δια της απουσίας τους τα πίσω καθίσματα – όλα για χάρη της δίαιτας. Η μείωση του βάρους είναι η ουσία των CSL και οι μηχανικοί του M GmbH δεν λυπήθηκαν τη M4. To carbon στην κεντρική κονσόλα κόβει 4 κιλά, η αφαίρεση των πίσω καθισμάτων 21 και η αντίστοιχη της ηχομόνωσης άλλα 15, εντούτοις η μεγαλύτερη «χασούρα» κιλών προέρχεται από τα καθίσματα M Carbon για οδηγό-συνοδηγό, που ζυγίζουν 24 κιλά λιγότερο. Ακόμα και τα πατάκια με τα paddles αλλαγής σχέσεων είναι ελαφρύτερα (λεπτότερο ύφασμα και ανθρακόνημα αντίστοιχα).
Συνολικά, οι Βαυαροί κατάφεραν να μειώσουν το βάρος κατά 108,8 κιλά σε σχέση με τη M4, φέρνοντας την ένδειξη της ζυγαριάς στα 1.605 κιλά. Τα στάνταρ κεραμικά φρένα (15,7 ίντσες μπροστά, 15 πίσω), οι σφυρήλατοι τροχοί, και ο συνδυασμός ελαφρύτερων ελατηρίων-συνδέσμων στη χαμηλότερη κατά 10 χλστ ανάρτηση, περικόπτουν άλλα 21 κιλά. Το μειωμένο βάρος συνδυάζεται με περισσότερη ισχύ, χάρις στο νέο εγκέφαλο και την εξάτμιση τιτανίου (άλλα 4 κιλά λιγότερα), που ανεβάζουν τον 3.0λιτρο twinturbo straight six στα 550 άλογα και τα 649 Nm (+40 ίπποι σε σχέση με την Competition). Η CSL τροφοδοτεί τους πίσω τροχούς μόνο μέσω του 8τάχυτου αυτόματου κιβωτίου, ολοκληρώνοντας το 0-100 χλμ./ώρα σε 3,6 δλ. και το 0-200 χλμ./ώρα σε 10,8 δλ., ενώ περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 307 χλμ./ώρα!
Πέρα από την ευθεία, η πιο σκληροπυρηνική BMW ειδικεύεται στις στροφές. Όλα τα εξαρτήματα της ανάρτησης (σύνδεσμοι, αμορτισέρ, ελατήρια, αντιστρεπτικές, ψαλίδια) είναι νέα και ειδικά εξελιγμένα για αυτή, συνδυαζόμενα αποκλειστικά με ελαστικά Michelin Pilot Sport Cup 2 R και νέες ρυθμίσεις στα ηλεκτρονικά συστήματα, αλλά και το λογισμικό του κιβωτίου.
Όσοι φανατικοί προσέλθετε, καθώς η παραγωγή θα περιοριστεί στα 1.000 κομμάτια. Τιμές ανακοινώνονται προς το παρόν μόνο για την αγορά των Η.Π.Α., όπου η M4 CSL ξεκινά από τις 139.900 δολάρια (132.130 ευρώ).