Η αναμονή έλαβε τέλος και μετά τη διαρροή των φωτογραφιών της νέας BMW Σειρά 1. Η BMW αποκάλυψε με πάσα λεπτομέρεια την 3η γενιά της Σειράς 1, με πλήθος τεχνολογικών εφαρμογών και πρωτιών στην ιστορία του μοντέλου.
Πρώτο και σημαντικότερο, το γεγονός πως η 1 εγκαταλείπει την πίσω κίνηση έπειτα από 15 χρόνια για χάρη του εμπρός άξονα, αλλά και της τετρακίνησης. Η πλατφόρμα, αλλά και η σχεδίαση, αντλεί επιρροές από την Χ2, με το εμπρός μέρος να είναι αυτό που φέρει τις περισσότερες ομοιότητες με το βαυαρικό SUV, ενώ και η γραμμή της οροφής με την μικρή τρίτη κολόνα προέρχονται από την X2. Στο πίσω μέρος, τα LED φωτιστικά σώματα συνδυάζουν γραφικά και διαμόρφωση από την νέα 3άρα και την 5άρα.
Δείτε ακόμα: Δοκιμή BMW 116d M Sport Shadow Line Advanced
Κόντρα στο πρότυπο των νέων μοντέλων, η Σειρά 1 είναι κοντύτερη από την προκάτοχό της (κατά 5 χλστ.) και το συνολικό μήκος της φτάνει τα 4.319 χλστ. Ακόμα μεγαλύτερη μείωση έχει υποστεί το μεταξόνιο, κατά 20 χλστ., φτάνοντας τα 2.670 χλστ. Το πλάτος, αντίθετα, αυξήθηκε κατά 34 χλστ. (1.799 χλστ.) και το ύψος κατά 13 χλστ. (1.434 χλστ.). Παρόλη τη μείωση σε μήκος και μεταξόνιο, η BMW ανακοινώνει πως ο χώρος για τα γόνατα των πίσω επιβατών έχει αυξηθεί κατά 33 χλστ., ενώ το πορτμπαγκάζ φτάνει πλέον τα 380 λίτρα (1.200 με τα πίσω καθίσματα αναδιπλωμένα) – όλα απόρροια της μετάβασης από την πίσω, στην εμπρός κίνηση. Το αυξημένο πλάτος και ύψος, τέλος, δίνουν 13 χλστ. περισσότερα για τους αγκώνες και 19 για το κεφάλι.
Στο ταμπλό η εικόνα είναι γνώριμη από άλλα μοντέλα της βαυαρικής φίρμας, με την οθόνη αφής στην κορυφή του ταμπλό (8,8 ιντσών στην βασική, 10,25 στις πλουσιότερες) και τους παραλληλόγραμμους αεραγωγούς να κερδίζουν τις εντυπώσεις. Κάτι που κάνει και ο ψηφιακός πίνακας οργάνων (επίσης 10,25 ιντσών), αλλά και το Head Up Display, μόνο στις μεγαλύτερες εκδόσεις.
Κάτω από το δυναμικό αμάξωμα, συναντάμε γόνατα ΜακΦέρσον εμπρός και πολλαπλούς συνδέσμους πίσω. Στις ισχυρότερες εκδόσεις υπάρχει η δυνατότητα για ηλεκτρονικά ελεγχόμενα αμορτισέρ, ενώ η αντίστοιχη της τετρακίνησης ξεκινά από τα χαμηλά στρώματα.
Διαβάστε επίσης: 540 άλογα με 1.400 ευρώ για την BMW M2 Competition!
Η βενζινοκίνητη γκάμα ανοίγει με την 118i και τον 3κύλινδρο 1.500άρη τούρμπο των 140 ίππων και 220 Nm ροπής, που μεταφέρονται αποκλειστικά στους εμπρός τροχούς μέσω 6τάχυτου χειροκίνητου ή 7τάχυτου αυτόματου κιβωτίου διπλού συμπλέκτη DCT. Η επόμενη επιλογή, μας στέλνει κατευθείαν στην κορυφή των 1, με την Μ135i xDrive. Ομοίως με την αντίστοιχη X2, το βαυαρικό hot hatch συνδυάζει τον ισχυρότερο τετρακύλινδρο στην ιστορία της BMW (2λιτρος TwinPower) με σύστημα τετρακίνησης και αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων. Οι 306 ίπποι και τα 450 Nm εξασφαλίζουν επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα σε 4,8 δλ. και τελική ηλεκτρονικά περιορισμένη στα 250 χλμ./ώρα. Κοινώς, πρόκειται για το εκ Βαυαρίας alter ego των Audi S3 και Mercedes-AMG A35.
Στο πετρελαιοκίνητο μέτωπο οι επιλογές είναι σαφώς περισσότερες. Ξεκινάμε με την 116d και τον 1.500άρη ντίζελ, των 116 ίππων και 270 Nm. Αμέσως μετά έχουμε την 118d με τον 2λιτρο κινητήρα των 150 ίππων και 350 Nm, για να φτάσουμε στην 120d xDrive και τα 190 άλογα με τα 400 Nm ροπής (βλ. παρακάτω τεχνικά χαρακτηριστικά).
Το επίσημο ντεμπούτο θα πραγματοποιηθεί τον προσεχή Σεπτέμβρη, στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης, με τις πωλήσεις να ξεκινούν αμέσως μετά. Μάλιστα στην Ελλάδα θα έχουμε την ευκαιρία να τη δούμε από κοντά στις 10 Ιουνίου. Μείνετε συντονισμένοι!
Κινητήρες βενζίνης | |||
Έκδοση | 118i | M135i xDrive | |
Κυβισμός (κ.εκ.) | 1.499 | 1.998 | |
Ταχύτητες | 6 (7 auto) | 8 auto | |
Ισχύς (PS/σ.α.λ.) | 140/4.200-6.500 | 306/4.500-6.250 | |
Ροπή (Nm/σ.α.λ.) | 220/1.480-4.600 | 450/1.750-5.000 | |
0-100 χλμ./ώρα (δλ.) | 8,5 | 6,8 | |
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα) | 213 | 250 | |
Κατανάλωση (λτ./100 χλμ.) | 5,0-5,7 | 6,8-7,1 | |
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.) | 114-129 | 155-162 | |
Βάρος (κιλά) | 1.290 (1.320) | 1.525 | |
Κινητήρες πετρελαίου | |||
Έκδοση | 116d | 118d | 120d xDrive |
Κυβισμός (κ.εκ.) | 1.496 | 1.995 | 1.995 |
Ταχύτητες | 6 (7 auto) | 6 (7 auto) | 8 auto |
Ισχύς (PS/σ.α.λ.) | 116/2.250-4.000 | 150/2.500-4.000 | 190/2.500-4.000 |
Ροπή (Nm/σ.α.λ.) | 270/1.750-4.000 | 350/1.750-4.000 | 400/1.750-4.000 |
0-100 χλμ./ώρα (δλ.) | 10,3 (10,1) | 8,5 (8,4) | 7,0 |
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα) | 200 | 218 (216) | 230 |
Κατανάλωση (λτ./100 χλμ.) | 3,8-4,2 | 4,4-4,1 | 4,5-4,7 |
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.) | 100-110 | 108-116 | 117-124 |
Βάρος (κιλά) | 1.375 (1.385) | 1.400 (1.430) | 1.515 |