Μετά από σωρεία teasers, video και κατασκοπευτικών φωτογραφιών ήρθε η ώρα να αποκαλυφθεί με κάθε επισημότητα η ολοκαίνουργια 3αρα.
Ο σχεδιασμός της G20 είναι αναμφίβολα πιο δυναμικός σε σχέση με την απερχόμενη F30, ελέω των μακρύτερων φωτιστικών σωμάτων εμπρός και της μεγαλύτερης μάσκας. Τα χαρακτηριστικά «νεφρά» είναι τα μεγαλύτερα που έχουν τοποθετηθεί σε Σειρά 3, από το 1975 που παρουσιάστηκε, και πλέον αποτελούνται από ενιαίο πλαίσιο με ένα χώρισμα στο ενδιάμεσο (αντί των δυο ξεχωριστών που υιοθετούνταν επί 43 χρόνια). Η αίσθηση της αύξησης του πλάτους είναι αρκετά μεγαλύτερη των 16 χλστ. που ανακοινώνει η BMW (1.827 χλστ.), κάτι που οφείλεται και στα αυξημένα μετατρόχια (+ 43 χλστ. εμπρός, +21 πίσω)ενώ στο μάτι το ύψος φαίνεται μικρότερο, κι ας έχει αυξηθεί ανεπαίσθητα (+1 χλστ. μόλις, στα 1.442 χλστ.). Εκεί που δεν χωράει αμφιβολία, ούτε βάση όρασης ούτε αριθμών, είναι στο κατά 85 χλστ. μεγαλύτερο μήκος, που πλέον ξεπερνάει 4,7 μέτρα (4.709 χλστ. για την ακρίβεια) και εξασφαλίζει ένα «αρχοντικό» μεταξόνιο της τάξης των 2.851 χλστ. (+41 χλστ.).
Δείτε ακόμα: Έκθεση Αυτοκινήτου Παρίσι 2018: Όλα τα μοντέλα με ένα κλικ
Περνώντας στα «μετόπισθεν», αντικρίζουμε την μεγαλύτερη αλλαγή σε σχέση με το πρόσφατο γενεαλογικό δέντρο της BMW, η οποία δεν είναι άλλη από την διαμόρφωση των φαναριών. Το κλασικό σχήμα «L», όμως έχει λίγη σχέση με τα αντίστοιχα της Σειράς 5 ή της 7αρας. Το «μπαστούνι του γκολφ», όπως αποκαλούν οι Βαυαροί τη συγκεκριμένη τεχνοτροπία, φιλοξενεί πλέον μόνο τα φώτα θέσης και τους δείκτες πορείας, με τα φώτα φρένων και όπισθεν να βρίσκονται από πάνω σε οριζόντια διάταξη. Η χωρητικότητα του χώρου αποσκευών παρέμεινε στα 480 λίτρα, δίχως πλέον την ύπαρξη διπλού δαπέδου. Στάνταρ είναι και οι διπλές απολήξεις της εξάτμισης εκατέρωθεν του προφυλακτήρα, τουλάχιστον στην αρχική γκάμα κινητήρων με τις οποίες θα διατίθεται η 7η γενιά της 3αρας.
Η οποία απαρτίζεται, όλως παραδόξως, μόνο από 4κύλινδρα σύνολα! Προς το παρόν, βέβαια, και μιλώντας για τις εκδόσεις που ανακοίνωσε η BMW. Η 320d, λοιπόν, έχει κάτω από το καπό της τον 2λιτρο TwinPower ντίζελ των 190 ίππων και 400 Nm ροπής, ο οποίος επιταχύνει την 3αρα στα πρώτα 100 χλμ./ώρα μέσα σε 7,1 δλ. με το 6ταχυτο χειροκίνητο κιβώτιο (6,8 δλ. το 8αρι αυτόματο) και υπόσχεται πως καταναλώνει 3,7 λίτρα/100 χλμ. κατά μέσο όρο (3,5 η αυτόματη). Η τετρακίνητη 320d xDrive διατίθεται μόνο με την αυτόματη μετάδοση και χρειάζεται 6,9 δλ. για το 0-100, ενώ η μέση κατανάλωση ανέρχεται στα 3,7 λίτρα/100 χλμ. H κορυφαία 330i εφοδιάζεται με τον 2λιτρο διτούρμπινο των 258 ίππων και επιταχύνει στα πρώτα 100 χλμ./ώρα σε 5,8 δλ. και καταναλώνει 5.8 λίτρα/100 χλμ.
Διαβάστε επίσης: Η BMW προσφέρει τα μοντέλα X με όφελος έως 20.000 ευρώ
Οι επιδόσεις και η οικονομία βελτιστοποιούνται χάρις στο χαμηλότερο κατά 55 κιλά βάρος, με τα 20 εξ αυτών να εξοικονομούνται από την κατασκευή του αμαξώματος. Το πλαίσιο παρουσιάζεται 50% πιο άκαμπτο, ενώ και ο σχεδιασμός του σώματος και του πατώματος εξασφαλίζει έναν εξαιρετικό συντελεστή οπισθέλκουσας Cd 0,23 (0,26 η απερχόμενη F30).
Όπως πάντα υπάρχει η έκδοση M Sport, με τους επιθετικούς προφυλακτήρες, τις 19αρες ζάντες αλουμινίου, τις μπλε δαγκάνες των φρένων και την χαμηλωμένη ανάρτηση να κάνουν τη διαφορά σε σχέση με την βασική SE και την πλουσιότερη Sport. Τα αμορτισέρ μάλιστα είναι ηλεκτρονικά ελεγχόμενα και διαθέτουν 3 προγράμματα λειτουργίας, τα οποία ο οδηγός μπορεί να επιλέξει μέσω του περιστροφικού διακόπτη Driving Experience Control: Comfort, Sport και Adaptive.
Πρεμιέρα στην 3αρα κάνει το νέο σύστημα της BMW, με την ονομασία Intelligent Personal Assistant, το οποίο προσφέρει διαδραστικότητα μεταξύ οδηγού και αυτοκινήτου. Με δυο λόγια, εσύ μιλάς και η 3αρα κυριολεκτικά σε ακούει. Για παράδειγμα, σε περίπτωση που κρυώνεις μπορείς να πεις «Hey BMW, I’m cold» και η 3αρα θα ενεργοποιήσει και ρυθμίσει αυτόματα την θερμοκρασία του κλιματισμού (άγνωστο παραμένει αν θα μεταφραστούν οι εντολές στα ελληνικά, αλλά είναι δύσκολο). Επιπλέον η νέα Σειρά 3 προσφέρεται με το Digital Key της BMW, το οποίο στην ουσία είναι μια εφαρμογή που σου επιτρέπει να κλειδώνεις/ξεκλειδώνεις το αυτοκίνητο μέσω του smartphone.
Δείτε ακόμα: Τι συμβολίζουν τα 3 χρώματα στο BMW M;
Πέρα από τα φουρουριστικά στοιχεία, ο προαιρετικός εξοπλισμός περιέχει πρακτικά τα πάντα. Ο στάνταρ, ωστόσο, είναι αυτός που «καίει» περισσότερο το αγοραστικό κοινό και αποτελείται από όλα τα σύγχρονα συστήματα ασφαλείας (προειδοποίηση αλλαγής λωρίδας, αυτόματο φρενάρισμα πανικού κλπ), το BMW Live Cockpit Plus που συνδυάζει ψηφιακό πίνακα οργάνων 5,7 ιντσών και μια οθόνη αφής 8,8 ιντσών στην κεντρική κονσόλα, μέσα από τα οποία ο οδηγός μπορεί να επιλέξει τις ρυθμίσεις του WiFi και όλες τις λειτουργίες του συστήματος πολυμέσων. Η αναβαθμισμένη εκδοχή του ονομάζεται Live Cockpit Professional, προσφέρεται με την έκδοση M Sport και ενσωματώνει οθόνες 10,25 και 12,3 ιντσών αντίστοιχα, αλλά και σκληρό δίσκο χωρητικότητας 20 GB.
Για να επιστρέψουμε και να κλείσουμε με τους κινητήρες, τα προαναφερθέντα σύνολα και εκδόσεις αφορούν το λανσάρισμα της νέας 3αρας. Η κορυφαία M340i θα παρουσιαστεί προς την άνοιξη του επόμενου έτους, με τον 3.0λιτρο υπερτροφοδοτούμενο εξακύλινδρο εν σειρά Ν58 σε απόδοση 380 ίππων και 501 Nm ροπής, να υπόσχεται 0-100 σε μόλις 4,2 δλ.. Οι «γήινες» και πολύ πιο εμπορικές εκδόσεις που μας αφορούν (βλέπε 320i και 318d) θα λανσαριστούν στις αρχές του 2019 και θα φέρουν πιο ήπιες εκδόσεις των 2λιτρων τούρμπο κινητήρων βενζίνης και πετρελαίου (στους 180 ίππους η 320i, στους 150 η 318d). Πληροφορίες για την λαοφιλή 316i δεν υπάρχουν ακόμα, όμως θεωρείται σίγουρη η παρουσίασή της κάποια στιγμή εντός του 2019.