Πριν από 32 χρόνια, η BMW μετέτρεψε τους τρεις όγκους της Σειράς 3 σε estate. Έκτοτε η έκδοση Touring έχει φτάσει σχεδόν τις 2 εκατομμύρια πωλήσεις (1.7 εκατ. για την ακρίβεια), με τις 500.000 εξ αυτών να αντιπροσωπεύουν την προηγούμενη γενιά. Καταλαβαίνουμε λοιπόν πως η διάδοχος έχει δύσκολο έργο, όμως οι Βαυαροί δεν αφήνουν ένα τόσο σημαντικό μοντέλο στην τύχη του.
Καταρχάς οι διαστάσεις είναι ελαφρώς αυξημένες, προκειμένου να βελτιωθούν οι προσφερόμενοι χώροι για επιβάτες και αποσκευές. Το μήκος φτάνει τα 4.709 χλστ (+76 χλστ. σε σχέση με πριν), το πλάτος τα 1.827 χλστ. (+18 χλστ.), το ύψος τα 1.470 χλστ. (+8 χλστ.), ενώ το μεταξόνιο πλέον εκτείνεται σε 2.851 χλστ. (+41 χλστ.). Εμφανισιακά η προφανής αλλαγή με την σεντάν αφορά το πίσω μέρος, το οποίο χαρακτηρίζουν οι φαρδιοί ώμοι που δένουν δυναμικά με την 5η πόρτα. Στο προφίλ, ανάλογα την έκδοση, υπάρχουν σχάρες οροφής σε χρώμα αλουμινίου, ενώ στο εμπρός μέρος συναντάμε προβολείς LED για τα φώτα πορείας.
Δείτε ακόμα: «Ξυράφι» η νέα BMW Σειρά 3 στο τεστ αποφυγής ταράνδου (+video)
Προαιρετικά η Σειρά 3 Touring μπορεί να εξοπλιστεί με Adaptive LED τεχνολογίας BMW Laserlight, τα οποία συνδυάζουν αντιθαμβωτικά χαρακτηριστικά για τα αντίθετα ερχόμενα αυτοκίνητα και οπτικό πεδίο 530 μέτρων, προσφορά της δέσμης laser!
Τον τομέα της πρακτικότητας φροντίζουν το αναδιπλούμενο, συρόμενο και διαιρούμενο (40:20:40) πίσω κάθισμα, μαζί με τα 500 λίτρα του χώρου αποσκευών (+5 λίτρα συγκριτικά με την πρόγονο), που μπορεί να γίνουν 1.510 με την αναδίπλωση του καθίσματος (+10 λίτρα). Επίσης το παράθυρο μπορεί να ανοίξει ξεχωριστά από την πόρτα, η οποία ανοιγοκλείνει ηλεκτρικά (στάνταρ εξοπλισμός και τα δυο χαρακτηριστικά).
Την κίνηση αυτοκινήτου, οικογενείας και αποσκευών αναλαμβάνουν 4 κινητήρες σε 6 διαφορετικές μορφές: στην βάση συναντάμε την 318d Touring με τον 2λιτρο τετρακύλινδρο ντίζελ των 150 ίππων (4,5-4,9 λίτρα/100 χλμ. μέσης κατανάλωσης), ο οποίος φτάνει τα 190 άλογα στην 320d (4,6-4,8). Αυτές οι δυο εκδόσεις είναι και οι μόνες που προσφέρονται με στάνταρ χειροκίνητο 6 σχέσεων, καθώς η υπόλοιπη γκάμα στέλνει την ισχύ στους πίσω ή τους τέσσερις τροχούς μέσω του 8τάχυτου αυτόματου. Η 320d διατίθεται και ως τετρακίνητη (xDrive και 4,6-4,9 λίτρα/100 χλμ.), ενώ η κορυφαία ντίζελ 330d των 265 ίππων αποκλειστικά ως τέτοια (5,4-5,6 λίτρα/100 χλμ.).
Στο βενζινοκίνητο κομμάτι, ξεκινάμε από την 320i Touring και τον 2λιτρο τετρακύλινδρο υπερτροφοδοτούμενο των 184 ίππων (5,8-6,3 λίτρα/100 χλμ.), συνεχίζουμε στην 330i (6,0-6,4 λίτρα/100 χλμ.) των 258 ίππων και φτάνουμε στην M340i xDrive των 374 ίππων (7,1-7,5 λίτρα), απόρροια του 3λιτρου εν σειρά εξακύλινδρου TwinPower.
Διαβάστε επίσης: Άνοιξαν οι παραγγελίες για την νέα BMW Σειρά 1! Δείτε τις τιμές!
Τα εντυπωσιακά τεχνικά χαρακτηριστικά δεν σταματούν εδώ, καθώς η νέα Σειρά 3 Touring διαθέτει ένα από τα πιο αεροδυναμικά αμαξώματα της κατηγορίας, με συντελεστή οπισθέλκουσας Cd 0,27. Εκτός αυτού, το λειτουργικό σύστημα BMW Operating System 7.0 ενσωματώνει το BMW Live Cockpit Professional, το οποίο με την σειρά του προσφέρει BMW Intelligent Personal Assistant. Αλλιώς έναν διαδραστικό ψηφιακό μηχανικό με την φωνή του αυτοκινήτου!
Για παράδειγμα, ο οδηγός λέει “Hey, BMW. How’s the oil level;” και η Touring εμφανίζει την στάθμη και την θερμοκρασία λαδιού στον ψηφιακό πίνακα οργάνων, ενώ αν χρειάζεται παρέμβαση (συμπλήρωμα ή ψύξη) απαντάει ηχητικά με τον ίδιο τρόπο.