Η BMW ποντάρει πολλά στην τεχνολογία υδρογόνου, υποβάλλοντας σε εξαντλητικές δοκιμές την iX5 Hydrogen και ταξιδεύοντας μέχρι το βορειότερο άκρο της Σουηδίας, ώστε να διασφαλίσει την αξιόπιστη λειτουργία της ακόμα και σε πολικές θερμοκρασίες.
Παρά τις εξαιρετικά χαμηλές ενδείξεις του θερμόμετρου, που φτάνει να δείχνει -4 βαθμούς Κελσίου υπό το φως του ήλιου, οι Βαυαροί αναφέρουν πως η λειτουργία των κυψελών υδρογόνου και του κινητήρα παραμένει ανεπηρέαστη, σε αντίθεση με την αντίστοιχη των ηλεκτρικών οχημάτων όπου το κρύο μειώνει κατακόρυφα την απόδοση της μπαταρίας. Η iX5 Hydrogen αντίθετα συνεχίζει ακάθεκτη, ενώ και ο ανεφοδιασμός με καύσιμο δεν διαρκεί πάνω από 3-4 λεπτά. Ουδεμία σύγκριση, δηλαδή, με τις ώρες που απαιτεί η φόρτιση ενός EV.
Όπως λέει ο αντιπρόεδρος του τμήματος υδρογόνου της BMW, Jürgen Guldner, «τα υδρογονοκίνητα αυτοκίνητα συνδυάζουν τα καλύτερα από τους δυο κόσμους, δηλαδή των εναλλακτικών πηγών ενέργειας και της ηλεκτροκίνησης. Προσφέρουν τις μηδενικές εκπομπές ρύπων και τα προνόμια κίνησης (βλέπε απαλλαγή από τέλη κυκλοφορίας, ελευθερία εισόδου σε αστικά κέντρα) των EVs, με τους μικρής διάρκειας ανεφοδιασμούς που έχουμε συνηθίσει στους θερμικούς κινητήρες». Η iX5 συγκεκριμένα χρησιμοποιεί έναν ηλεκτροκινητήρα 374 ίππων, που τοποθετείται στον πίσω άξονα και τροφοδοτεί τους αντίστοιχους τροχούς. Το θέαμα και οι επιδόσεις που προσφέρει, δε, επιβαρύνουν το περιβάλλον μόνο με… καθαρό νεράκι, λόγω της καύσης του υδρογόνου.
Δυο δεξαμενές με πίεση 700 bar, κατασκευασμένες από πλαστικό ενισχυμένο με ανθρακονήματα (CFRP) και χωρητικότητας έξι κιλών υδρογόνου, αναλαμβάνουν την παραγωγή ηλεκτρισμού μέσω της χημικής αντίδρασης με το οξυγόνο. Μοναδικές εκπομπές ρύπων κατά τη διαδικασία, είναι οι υδρατμοί της αλληλεπίδρασης υδρογόνου-οξυγόνου. Η παραγωγή της iX5 Hydrogen θα ξεκινήσει αργότερα μέσα στο χρόνο.