Το Audi A2 είναι αναντίρρητα ένα ένα από τα πιο καινοτόμα αυτοκίνητα που έχουν παρουσιαστεί τα τελευταία 20 χρόνια, με την έμφαση στην αεροδυναμική, την οικονομία καυσίμου και φυσικά την αρχιτεκτονική του πλαισίου να μην έχουν συναντήσει αντίστοιχο στην κατηγορία από το 1999. Μια 25ετία αργότερα, το A2 επιστρέφει. Αμιγώς ηλεκτρικό και με σκοπό να γιορτάσει τα γενέθλιά του.
Το νέο A2 e-tron αποτελεί κλασική περίπτωση restomod, για το οποίο είναι υπεύθυνοι οι φοιτητές, καθηγητές και επιβλέποντες σχεδιαστές του τμήματος desing της εταιρίας. Η εμφάνιση αντλεί ατελείωτη έμπνευση από το ορίτζιναλ, διανθισμένη φυσικά με τα κατάλληλα σύγχρονα στοιχεία. Ελαφρώς διαφορετικοί προφυλακτήρας, νέα LED φωτιστικά σώματα εμπρός πίσω, κάμερες αντί για καθρέπτες, πόρτες χωρίς χειρολαβές, φωτιζόμενα σήματα και αεροδυναμικά σχεδιασμένες 18άρες ζάντες, που μιμούνται το σχέδιο του κανονικού A2, συνθέτουν μια ιδιαίτερα επιτυχημένη παραλλαγή/προσαρμογή του αρχικού σχεδίου. Από το εσωτερικό το μόνο που φαίνονται είναι τα μπάκετ καθίσματα της Audi Sport, ενώ για τα μηχανικά μέρη το μόνο που λέει η Audi είναι ότι κινείται από αμιγώς ηλεκτρικό σύνολο.
Πίσω στο A2, πρωταγωνιστικό ρόλο στην δομική σύσταση, αλλά και την γενικότερη ύπαρξή του, έπαιζε το αλουμινένιο σασί. Μια πρωτόγνωρη επιλογή για τα δεδομένα της κατηγορίας, με το Audi Space Frame να ζυγίζει 43% λιγότερο σε σχέση με τα συμβατικά πλαίσια από ατσάλι. Μαζί με την χρήση αλουμινίου και fiberglass σε πολλά μέρη του αμαξώματος και της ανάρτησης, οι μηχανικοί του Ίνγκολσταντ κατάφεραν να κρατήσουν το απόβαρο στα μόλις 895 κιλά, ενώ στη χειρότερη ίσα που ξεπερνούσε τον τόνο (1.030 κιλά). Παράλληλα, ο συντελεστής οπισθέλκουσας βρισκόταν στο 0,28. Για την ακρίβεια, η έκδοση με τον 1.2 TDI των 61 ίππων στις 4.000 σ.α.λ. και 140 Nm στις 1.800-2.400 σ.α.λ. ήταν ακόμα χαμηλότερα, στο 0,25 – κάτι που την καθιστούσε το πιο αεροδυναμικό αυτοκίνητο όλων των εποχών τότε. Η μέση τιμή της κατανάλωσης ήταν στα 2,88 λίτρα/100 χλμ. και οι εκπομπές ρύπων στα 81 γρ. CO2/χλμ., με το αυτοκίνητο να μην διαθέτει υδραυλικό τιμόνι και κλιματισμό, προς εξοικονόμηση βάρους.
Σχέδια παραγωγής για το A2 e-tron τώρα, δεν υφίστανται. Το πρωτότυπο σχεδιάστηκε για τον εορτασμό των 25ων γενεθλίων του μοντέλου, ενώ στη συνέχεια θα πάρει θέση στο μουσείο της εταιρίας.