Η 4η γενιά του Audi A3 είναι μαζί μας από τα τέλη του προηγούμενου έτους, ακολουθούμενη από το S3. Σήμερα έχουμε την πρώτη επίσημη επαφή με τα RS 3 και RS 3 Sedan, σε ένα συναπάντημα με όλη την γκάμα της Audi Sport.
Τόσο η πεντάθυρη όσο και η τετράθυρη εκδοχή του κορυφαίου A3 είναι καλυμμένες από διακριτικό καμουφλάζ, όμως σκοπίμως δεν κρύβουν πολλά από το μάτι. Οι προφυλακτήρες και οι ζάντες ταυτίζονται με τα ανάλογα των RS 4, RS 5 και RS 6 δημιουργώντας ένα εξόχως δυναμικό σχήμα. Μεγάλοι αεραγωγοί στον επιθετικό εμπρός προφυλακτήρα, διαχύτης με οβάλ μπούκες στον πίσω, μαζί 19άρες ζάντες και πλαϊνές ποδιές στο προφίλ συνθέτουν το look των νέων RS 3. Το «1-2-4-5-3» που βλέπουμε στα πλαϊνά αντιπροσωπεύει τη σειρά ανάφλεξης του 5κύλινδρου TFSI των 2.5 λίτρων, δείγμα του πόσο καίριος είναι για την ολότητα του χαρακτήρα ως RS 3 ο κινητήρας.
Ο οποίος, σύμφωνα με όσα διαρρέουν από το Ίνγκολσταντ, θα είναι σημαντικά αναβαθμισμένος. Το νέο RS 3 ακούγεται έντονα πως θα ξεκινά από τα 420 άλογα (400 το σημερινό), ενώ δεν αποκλείεται να υπάρξει έκδοση Performance με 450 ίππους. Αναλόγως και οι επιδόσεις, θα είναι βελτιωμένες σε σχέση με σήμερα, που τα 100 χλμ./ώρα από στάση έρχονται σε 4,1 δλ. Αυτή τη στιγμή, η Mercedes-AMG A45 S αποδίδει 421 ίππους. Από τη στιγμή που το Ford Focus RS έμεινε άκληρο, η Audi έχει να ανησυχεί μόνο για την αντίστοιχη έκδοση της Σειράς 1 που ετοιμάζει η BMW, αναφορικά με τη μάχη της κορυφής στα mega hatches. Όπως πάντα, η ισχύς μεταφέρεται στους τέσσερις τροχούς μέσω του συστήματος Quattro και του 7τάχυτου DSG.
Στο ευρύτερο πλάνο ηλεκτροποίησης της αυτοκινητοβιομηχανίας, έρχονται και plug-in ηλεκτρικές εκδόσεις των RS. Απώτερος σκοπός, μέχρι το 2030 όλα τα γρήγορα Audi να παράγουν ισχύ μέσω ρεύματος (mild, plug-in και αμιγώς ηλεκτρικά).