Στα τέλη της δεκαετίας του 90, η Audi παρουσίασε ένα πρωτοποριακό κράμα σουπερμίνι – MPV, στο οποίο δέσποζε η εξ ολοκλήρου αλουμινένια κατασκευή. Το Α2 δεν υπήρξε εμπορική επιτυχία, καθότι η πολυπλοκότητα στην διαμόρφωση του αλουμινίου ανέβαζε το κόστος αγοράς και εκτόξευε το αντίστοιχο επισκευής, σε περίπτωση ατυχήματος. Ωστόσο η καινοτόμος φύση του γερμανικού μοντέλου μνημονεύεται μέχρι και σήμερα.
Το Ίνγκολσταντ φαίνεται πως σχεδιάζει να το επαναφέρει, έστω και σε εντελώς διαφορετική μορφή. Προς το παρόν τιτλοφορείται AI:ME και αποτελεί το κυρίως έκθεμα της Audi στο Σαλόνι της Σαγκάη, ωστόσο και οι ίδιοι οι Γερμανοί παραδέχονται πως το πρωτότυπο σκιαγραφεί το μέλλον του αυτοκινήτου πόλης για τους «τέσσερις κύκλους». Μια συστοιχία μπαταριών 65 kWh δίνει ζωή σε έναν ηλεκτροκινητήρα 170 ίππων, που βρίσκεται τοποθετημένος στο πίσω μέρος. Η Audi δεν ανακοινώνει νούμερα επιδόσεων, καθώς τα θεωρεί περιττά σε ένα αυτοκίνητο που «θα περάσει το μεγαλύτερο μέρος της ζωής του, κινούμενο σε ταχύτητες μεταξύ 20 και 70 χλμ./ώρα».
Δείτε ακόμα: Νέο μεγάλο SUV VW ID. ROOMZZ με 306 άλογα
Οι προσφερόμενοι χώροι, από την άλλη, απασχολούν πολύ περισσότερο το αγοραστικό κοινό της κατηγορίας. Τα 4,3 μέτρα του μήκους βρίσκονται μεταξύ σουπερμίνι και μικρομεσαίων, όμως τα 2,77 μέτρα του μεταξονίου ξεπερνάνε και τα δύο. Οι μηχανικοί της Audi έχουν ελαχιστοποιήσει τους προβόλους, μεγιστοποιώντας τον διαθέσιμο χώρο της καμπίνας των επιβατών. Σε συνδυασμό με το πλάτος των 1,90 μέτρων 5 επιβάτες θα χωρέσουν με περίσσια άνεση, ειδικότερα με την διαμόρφωση του πίσω καθίσματος που θυμίζει καναπέ. Τα ανακυκλωμένα και ανακυκλούμενα υλικά κυριαρχούν στην κατασκευή, με το λευκό χρώμα και τις ξύλινες επενδύσεις να κάνουν το ίδιο για την ατμόσφαιρα.
Διαβάστε επίσης: Νέα Audi S6 και S7 TDI με ηλεκτρικό υπερσυμπιεστή
Ένα άλλο χαρακτηριστικό που χαρακτηρίζει το AI:ME, είναι η δυνατότητα αυτόνομης κίνησης. Προς το παρόν είναι επιπέδου 4, που σημαίνει ότι το αυτοκίνητο μπορεί να εκτελέσει μόνο τους τις περισσότερες ενέργειες, όμως απαιτείται η παρουσία των χεριών του οδηγού στο τιμόνι – εξ ου και η παρουσία του τελευταίου, έστω και στο φουτουριστικό σχέδιο που βλέπουμε. Σύμφωνα με τους τεχνικούς της γερμανικής εταιρίας, πάντως, το AI:ME μπορεί να φτάσει στο ανώτερο επίπεδο, που πρακτικά μεταφράζεται σε πλήρη αυτόνομη οδήγηση.