Πριν 20 χρόνια έκανε την εμφάνιση του ένα A6 Avant, με υψηλότερη απόσταση από το έδαφος και πλαστικά προστατευτικά πέριξ του αμαξώματος. Κοινώς, ένα από τα πρώτα crossover, πολύ πριν αυτά γίνουν μόδα και εξελιχθούν σε εμπορικό μεγαθήριο. Το Allroad ήταν ένα πανίσχυρο estate με δυνατότητες εκτός δρόμου, έχοντας το μοτέρ του S4 κάτω από το καπό με ελαφρώς μειωμένη ισχύ (2.7 V6 Biturbo, 250 ίπποι – 265 το S4). Tώρα ήρθε η ώρα για την 4η γενιά του.
Δείτε ακόμα: Βελτιωμένο Audi A6 Allroad δεν είναι πια…Allroad
Το νέο A6 allroad quattro συνεχίζει την παράδοση των ισχυρών V6 τούρμπο, μόνο που επιμένει αυστηρά στο πετρέλαιο. 3 διαφορετικές εκδόσεις υπάρχουν, όλες με τον 3.0 V6 TDI κάτω από το καπό. Στην βάση της γκάμας συναντάμε 231 άλογα και 500 Nm στις 1.750-3.250 σ.α.λ., επιταχύνοντας στα πρώτα 100 χλμ./ώρα μέσα σε 6,7 δλ. και φτάνοντας στον ηλεκτρονικό περιοριστή των 250 χλμ./ώρα. Η μέση τιμή της κατανάλωσης του A6 allroad quattro 45 TDI κυμαίνεται στα 5,8-5,9 λίτρα/100 χλμ. Αμέσως επόμενο είναι το 50 TDI, με 286 ίππους και 620 Νm στις 2.250-3.000 σ.α.λ. που επιφέρουν 0-100 χλμ./ώρα σε 5,9 δλ. (ίδια η τελική και η κατανάλωση). Στην κορυφή τοποθετείται το 55 TDI, με 349 ίππους και 700 Nm στις 2.500-3.100 σ.α.λ. Η επιτάχυνση είναι επιπέδου sportscar, με 5,2 δλ. για τα πρώτα 100 χλμ./ώρα, διατηρώντας τις απαιτήσεις σε καύσιμο στα 6.4–6.6 λίτρα/100 χλμ.
Όλες οι εκδόσεις συνδυάζονται με ήπιο υβριδικό σύστημα 48 Volt και 8τάχυτο αυτόματο κιβώτιο.
Όπως στο πρώτο Allroad, έτσι και εδώ η αερανάρτηση είναι στάνταρ. Η απόσταση από το έδαφος αυξομειώνεται, αναλόγως συνθηκών και απαιτήσεων του οδηγού. Στις λειτουργίες «Auto» και «Comfort», η απόσταση διατηρείται στα 139 χλστ. Πάνω από τα 120 χλμ./ώρα, χαμηλώνει κατά 15 χλστ. προκειμένου να μειώσει την αεροδυναμική αντίσταση, βελτιώνοντας την σταθερότητα του αυτοκινήτου και μειώνοντας την κατανάλωση.
Διαβάστε επίσης: Πανίσχυρο Audi A6 50 TDI με 330 ίππους
Όταν η άσφαλτος τελειώσει, η λειτουργία «Off-road» σηκώνει το allroad κατά 30 χλστ. (σε σχέση με τα στάνταρ 139) σε ταχύτητες έως 80 χλμ./ώρα. Κάτω από τα 35 χλμ./ώρα, η απόσταση αυξάνεται επιπλέον 15 χλστ., φτάνοντας συνολικά τα 184 και συνδράμοντας στην προσπέλαση εμποδίων. Σε αυτό συνεισφέρουν και οι προστατευτικές ποδιές εμπρός-πίσω.
Αυτές οι ποδιές, μαζί με τα πλαστικά προστατευτικά, χαρακτηρίζουν την εξωτερική εμφάνιση του crossover από το Ίνγκολσταντ. Στο εσωτερικό η εικόνα είναι γνώριμη από τα υπόλοιπα A6, με το δέρμα, τις επενδύσεις αλουμινίου-piano black και το σύστημα πολυμέσων Audi connect να είναι παρόντα.