Η Audi παρουσίασε ένα καταπληκτικό πρωτότυπο, το πρώτο από μια τριάδα concept cars, με σκοπό τη μετάβαση σε μια νέα σχεδιαστική εποχή και, φυσικά, στην ηλεκτροκίνηση. Πάμε να δούμε λεπτομερώς το Skysphere Concept.
Το αυτοκίνητο δημιουργήθηκε από Design Studio της γερμανικής φίρμας στο Μαλιμπού, από τον Gael Buzyn και την ομάδα του. Πηγή έμπνευσης αποτέλεσε το roadster Horch 853 των 30’s, χαρίζοντας τη δίθυρη και ανοιχτή μορφή του αμαξώματος, αλλά και τις αναλογίες του. Το μακρύ καπό συνδυάζεται με αναλογικά μικρό πίσω μέρος, ενώ το παρμπρίζ ξεχωρίζει για την έντονη κλίση του. Η ψηλή γραμμή του προφίλ τονίζει το δυναμισμό, με το άνω σημείο της πόρτας να έρχεται σχεδόν στο ύψος του κεφαλιού! Τα ρετρό στοιχεία «παντρεύονται» με τη φουτουριστική τάση, εκπεφρασμένη από τη φαντασμαγορική διαμόρφωση της μάσκας και των εμπρός φωτιστικών σωμάτων.
Η μάσκα Singleframe εκτείνεται πλέον μέχρι τα άκρα του προφυλακτήρα, ούσα πλήρως καλυμμένη και γεμάτη λυχνίες LED. Τα πολύ λεπτά φωτιστικά σώματα εντείνουν την απειλητικότητα στο «πρόσωπο» του Skysphere, οδηγώντας το βλέμμα στους 23άρηδες τροχούς, που επίσης εμπνέονται από τις πολυάκτινες ζάντες των αυτοκινήτων από τη δεκαετία του 30. Οι ώμοι είναι φαρδείς και τα πίσω φτερά δίνουν την αίσθηση πως είναι έξω από το σώμα του αυτοκινήτου, όπως -καλά καταλάβατε- τα σπορ τετράτροχα στα 30’s. Η ενιαία συστοιχία LED που καλύπτει το πίσω μέρος πάντως, δεν κάνει την παραμικρή προσπάθεια να κρύψει πως κοιτάει στο μέλλον.
Το ίδιο ισχύει για το εσωτερικό. Τιμόνι ή πεντάλ δεν υπάρχουν, στο πρόγραμμα λειτουργίας GT Mode, προετοιμάζοντάς μας για τον ερχομό της αμιγούς αυτόνομης οδήγησης. Η οθόνη αφής είναι στην ουσία το ίδιο, το ταμπλό, καταλαμβάνοντας όλο το χώρο και μετρώντας 55,7 ίντσες σε μέγεθος! Οθόνες αφής συναντάμε και για τα χειριστήρια στο εσωτερικό των θυρών, με το σύστημα πολυμέσων να προσφέρει δυνατότητα περιήγησης στο ίντερνετ, διενέργεια τηλεδιασκέψεων και παρακολούθηση ταινιών ή σειρών. Είπαμε, αυτόνομη οδήγηση.
Και με δυνατότητα μεταμόρφωσης. Πέρα από τη φαντασμαγορική σχεδίαση, το φουτουρισμό και την ψηφιακότητα, αυτό που εντυπωσιάζει περισσότερο στο Skysphere είναι η δυνατότητά του να αλλάζει μέγεθος. Όχι μεταφορικά, απολύτως κυριολεκτικά! Πλάτος και ύψος είναι φιξ, στα 2 και 1,23 μέτρα αντίστοιχα. Μεταξόνιο και μήκος, όμως, μεταβάλλονται. Καπό, εμπρός φτερά και πλαϊνά πάνελ κινούνται κατά βούληση, αλλάζοντας το μήκος από τα 4,94 μέτρα (Sport Mode) έως τα 5,19 μέτρα (GT Mode), τη στιγμή που η διακύμανση στο μεταξόνιο φτάνει τα 250 χλστ.!
Την κίνηση όλων αυτών αναλαμβάνει ένας ηλεκτροκινητήρας, αλλά πανίσχυρος. Τοποθετημένος στον πίσω άξονα τροφοδοτεί τους αντίστοιχους τροχούς με 632 ίππους και 750 Nm, δίνοντας μια επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα στα 4 δλ. Η μπαταρία αναφέρεται με ελάχιστη χωρητικότητα 80 kWh και παρέχει αυτονομία μεγαλύτερη των 500 χλμ., παρότι το βάρος ξεπερνά τα 1.800 κιλά. Η αερανάρτηση, τέλος, φροντίζει για το πάτημα του αυτοκινήτου.
Ως Skysphere, δεν υπάρχει περίπτωση να βγει στην παραγωγή. Πολλά από τα σχεδιαστικά του στοιχεία, όμως, θα τα δούμε σε μελλοντικά Audi.