H Audi παρουσίασε την τελευταία και μεγαλύτερη προσθήκη της οικογενείας πρωτοτύπων Sphere, με τη μορφή του φουτουριστικού και πλήρως αυτόνομου Urbansphere.
Η ρευστή σιλουέτα του αμαξώματος ενσαρκώνει τα παραδοσιακά σχήματα και χαρακτηριστικά της Audi, που εδώ συνδυάζονται με μια νέα σύνθεση της μάσκας Singleframe και μονάδες φωτισμού στο μεγαλύτερο μέρος του εμπρός μέρους. Όλη η επιφάνεια του Singleframe γίνεται ένας καμβάς («Audi Light Canvas») και μπορεί να χρησιμοποιείται για επικοινωνία – με δυναμικά εφέ φωτισμού που στέλνουν σήματα στους άλλους χρήστες του δρόμου. Το δυναμικό τόξο της οροφής και τα μασίφ μαρσπιέ των θυρών, μαζί με τις τεράστιες ζάντες των 24 ιντσών (που παραπέμπουν στο πρωτότυπο Avus της δεκαετίας του ‘90), δημιουργούν μια «Bauhaus» αισθητική προσέγγιση.
Ακόμη και με την πρώτη ματιά, το Urbansphere κάνει σαφές ότι είναι το μεγαλύτερο μοντέλο στην οικογένεια Sphere, αλλά και από όλα τα πρωτότυπα που έχει παρουσιάσει το Ίγκολσταντ μέχρι σήμερα. Οι μεγάλες του διαστάσεις – 5,51 μέτρα μήκος, 2,01 μέτρα πλάτος και 1,78 μέτρα ύψος – το τοποθετούν στην επάνω κλίμακα του κόσμου της αυτοκίνησης, αλλά το πρωτότυπο Audi urbansphere καταλύει τα στερεότυπα αυτής της κατηγορίας. Αυτό συμβαίνει καθώς έχει σχεδιαστεί συστηματικά με επίκεντρο τους επιβάτες, από μέσα προς τα έξω. Η σημαντικότερη διάσταση είναι το ασυναγώνιστο μεταξόνιο των 3,4 μέτρων.
Το εσωτερικό του γερμανικού concept car δεν υπόκειται στα συμβατικά όρια που θέτουν οι παραδοσιακές απαιτήσεις της χωροταξίας για την οδήγηση, καθώς δεν διαθέτει ούτε τιμόνι (παρά μόνο ως back up), ούτε πεντάλ, ούτε κεντρική κονσόλα! Το Urbansphere είναι πλήρως αυτόνομο και όλες οι λειτουργίες των επιμέρους συστημάτων ελέγχονται είτε μέσω φωνητικών εντολών, είτε μέσω χειρονομιών, είτε μέσω οθονών αφής. Συνεπώς έχουμε έναν συνδυασμό μινιμαλισμού (παντελής απουσία διακοπτών) και φουτουρισμού. Οι αντίθετα ανοιγόμενες πόρτες και η έλλειψη μεσαίας κολώνας απλώνουν όλο το εσωτερικό στους επιβάτες, από τη στιγμή της επιβίβασης. . Τα καθίσματα που στρέφονται προς τα έξω και ένα κόκκινο χαλί φωτός που προβάλλεται στο έδαφος δίπλα στο όχημα, μετατρέπουν κάθε είσοδο στο όχημα σε εμπειρία.
Τέσσερα μεμονωμένα καθίσματα σε δύο σειρές παρέχουν στους επιβάτες πολυτελή άνεση πρώτης θέσης. Τα καθίσματα στο πίσω μέρος διαθέτουν εξαιρετικά μεγάλες διαστάσεις και μια μεγάλη γκάμα δυνατοτήτων ρύθμισης. Στις λειτουργίες Relax και Entertain, η πλάτη γέρνει έως και 60 μοίρες, ενώ παράλληλα εκτείνονται τα υποπόδια. Τα καθίσματα ικανοποιούν επίσης τις μεταβαλλόμενες επικοινωνιακές ανάγκες των επιβατών: για παράδειγμα όταν συνομιλούν, μπορούν να κάθονται αντικριστά. Όποιος θέλει την ησυχία του, μπορεί την περιοχή του κεφαλιού από το άτομο που κάθεται δίπλα τους χρησιμοποιώντας ένα παραβάν πίσω από το προσκέφαλο, ενώ κάθε κάθισμα φέρει το δικό του σετ ηχείων μέσα στο προσκέφαλο. Μεμονωμένες οθόνες είναι επίσης ενσωματωμένες στις πλάτες των μπροστινών καθισμάτων.
Όταν οι επιβάτες επιθυμούν να χρησιμοποιήσουν το σύστημα Infotainment από κοινού, υπάρχει μια μεγάλων διαστάσεων και διαφανής οθόνη OLED που στρέφεται κάθετα από την περιοχή οροφής προς την περιοχή ανάμεσα στις σειρές των καθισμάτων. Χρησιμοποιώντας αυτή την «οθόνη σινεμά» που καταλαμβάνει όλο το πλάτος του εσωτερικού, οι δύο επιβάτες στην πίσω σειρά μπορούν να συμμετάσχουν από κοινού σε μια συνδιάσκεψη βίντεο ή να παρακολουθήσουν μια ταινία. Όλα τα υλικά που χρησιμοποιούνται είναι είτε βιώσιμα, είτε συνθετικά, είτε προϊόντα ανακύκλωσης. Οι επενδύσεις των καθισμάτων, ας πούμε, αποτελούνται από Econyl: ένα είδος ανακυκλωμένου πολυαμιδίου. Φυσικά, άπαντα είναι πλήρως ανακυκλώσιμα.
Το Urbansphere βασίζεται στην πλατφόρμα PPE (Premium Platform Electric), παίρνοντας κίνηση από δυο ηλεκτροκινητήρες (ένας εμπρός, ένας πίσω) συνολικής απόδοσης 400 ίππων και 690 Nm. Το εμπρός μοτέρ μπορεί να απενεργοποιηθεί αναλόγως των αναγκών, για τη μείωση της τριβής και προς όφελος της κατανάλωσης ενέργειας μέσω της λειτουργίας sailing. Η πνευματική και ανεξάρτητη ανάρτηση σε όλους τους τροχούς (5 συνδέσμων μπροστά, πολλαπλών πίσω) φροντίζει για τον έλεγχο των κινήσεων, όμως αυτό που αποτελεί το επίκεντρο των μηχανικών μερών είναι η τεχνολογία φόρτισης 800 Volt. Η μπαταρία των 120 kWh μπορεί να φορτίζεται με έως και 270 kw σε σταθμούς ταχυφορτιστών, επιτρέποντας φόρτιση από το 5 στο 80% σε λιγότερο από 25 λεπτά. Η μέγιστη αυτονομία, τέλος, αγγίζει τα 750 χιλιόμετρα (σε κύκλο WLTP).