Ο ένας εκ των δυο ορισμών για το αμερικανικό pick up (ο άλλος είναι το Ford F-150) περνάει στη νέα του γενιά, με κοσμογονικές αλλαγές στα 42 χρόνια διαδρομής του. Το 1981 εμφανίστηκε το πρώτο Ram 1500 και έως σήμερα, μία ήταν η κοινή συνισταμένη: οι V8 κινητήρες. Πλέον, όμως, τα ήθη και τα έθιμα διαφοροποιούνται.
Πριν περάσουμε στο μηχανοστάσιο, να σταθούμε στο επιβλητικό και δυναμικό παρουσιαστικό, που παρουσιάζεται εκσυγχρονισμένο και με πολύ περισσότερες σπορ πινελιές συγκριτικά με πριν. Τα φωτιστικά σώματα γίνονται πιο μακρόστενα και αποκτούν τη δική τους, LED, ταυτότητα, πλαισιώνοντας τη φαρδύτερη και -στην κορυφαία έκδοση- κυψελοειδή μάσκα. Η διαμόρφωση του προφυλακτήρα επίσης διακρίνεται για την επιθετικότητα, ενώ οι 20άρες χρωμιωμένες ζάντες προσδίδουν μια upper class αύρα στην εμφάνιση του 1500. Στην καρότσα διακρίνουμε δυο πολύ χρηστικούς αποθηκευτικούς χώρους στο πλάι, που γίνονται τρεις όταν προσέξουμε την πόρτα. Εκεί συναντάμε το RamBox, που πρόκειται για μια «τσέπη» εντός της πόρτας!
Η έκδοση Rebel τώρα, δεν έχει τέτοιους προβληματισμούς. Προσηλωμένη στις εκτός δρόμου διαδρομές, ξεχωρίζει από τα προστατευτικά πέριξ του αμαξώματος, τους διαφορετικούς προφυλακτήρες, τις μαύρες 18άρες ζάντες σε χωμάτινα ελαστικά και την πόρτα της καρότσας, που μπορεί να ανοίγει τμηματικά διευκολύνοντας την φορτοεκφόρτωση μικρότερων ή μακρύτερων αντικειμένων.
Περνώντας στο εσωτερικό, η αναβάθμιση σε αφήνει σοκαρισμένο. Αναβαθμισμένα υλικά και οθόνες παντού, ξεκινώντας από τον ψηφιακό πίνακα οργάνων (12,3 ιντσών), συνεχίζοντας στην πρωταγωνίστρια οθόνη αφής του infotainmet στο κέντρο του ταμπλό (14,5 ιντσών) και καταλήγοντας στη μακρόστενη των 10,25 ιντσών, που έχει ο συνοδηγός μπροστά του! Αναλόγως έκδοσης ο εξοπλισμός περιλαμβάνει από δερμάτινα καθίσματα και τετραζωνικό κλιματισμό, μέχρι ηχοσύστημα 23 ηχείων και καθίσματα με λειτουργία μασάζ. Από συστήματα ασφαλείας και συνδεσιμότητας ούτε λόγος, καθώς το νέο 1500 υποστηρίζει μέχρι Επιπέδου 2 αυτόνομη οδήγηση.
Κινητήριος δύναμη σε όλα τα ανωτέρω, ο ολοκαίνουργιος Hurricane. Το όνομα κάλλιστα θα μπορούσε να παραπέμπει σε V8, αλλά εδώ μιλάμε για έναν υπερσύγχρονο και αλουμινένιο twinturbo εξακύλινδρο εν σειρά που αντικαθιστά όχι μία, αλλά όλες τις οκτακύλινδρες επιλογές στη γκάμα του Ram. Καμία εκδοχή του Hemi δεν είναι παρούσα στο νέο 1500, αφήνοντας το δημοφιλέστερο Ram -αλλά και αμερικανικό pick up γενικότερα- για πρώτη φορά χωρίς V8 κινητήρα! Ο 3.0λτ. διτούρμπινος straight six αναλαμβάνει να καλύψει το κενό, προσφέροντας δυο εκδόσεις: 426 ίπποι και 623 Nm η απλή, 548 άλογα και 706 Nm η κορυφαία. Στη βάση της γκάμας παραμένει ο ατμοσφαιρικός 3.6 V6 Pentastar, με απόδοση 309 ίππων και 367 Nm, ο οποίος είναι ο πρωταγωνιστής του plug-in υβριδικού Ramcharger.
Επί της ουσίας ηλεκτρικό, με τον 3.6 V6 σε ρόλο range extender και μέγιστη αυτονομία που μπορεί να φτάσει τα 1.110 χλμ.! To Ramcharger κινείται από δυο ηλεκτροκινητήρες (340 ίππους μπροστά, 322 πίσω) συνολικής απόδοσης 672 ίππων και 833 Nm, επιταχύνοντας στα 100 χλμ./ώρα από στάση εντός 4,4 δλ. και έχοντας τη δυνατότητα να ρυμουλκήσει έως 6.350 κιλά και να φιλοξενήσει 1.191 κιλά στην καρότσα. Η μπαταρία των 92 kWh εξασφαλίζει 233 χλμ. αυτονομίας μόνη της, αφήνοντας τα υπόλοιπα 800 χλμ. στη φόρτιση του βενζινοκινητήρα και το ντεπόζιτο των 102 λίτρων.