Ακόμα πιο κτηνώδη τα νέα Ford F-150 Raptor/Raptor-R

Δυο από τα πιο επιβλητικά και ικανά αυτοκίνητα που κυκλοφορούν, μόλις απέκτησαν έξτρα πόντους «τρομοκρατίας». Η Ford ανανέωσε το mega best seller της F-150 και μαζί του, φυσικά, τις εκδόσεις Raptor και Raptor R. Τα δυο πανίσχυρα pick up, που προκαλούν θαυμασμό και δέος τόσο με την εμφάνισή τους, όσο και με το συνδυασμό επιδόσεων-off road ικανοτήτων.

Οι σχεδιαστικές γραμμές παραμένουν ως επί το πλείστον αμετάβλητες, καθότι ούτως ή άλλως μιλάμε για «θηρία». Νέο είναι το χακί χρώμα Shelter Green, ενώ η βασική διαφορά σε σχέση με πριν εντοπίζεται στον εμπρός προφυλακτήρα. Εκεί οι μηχανικοί της Ford Performance διαμόρφωσαν περισσότερες θέσεις υποδοχείς για σχετικά αξεσουάρ, όπως μπάρα LED, «εργάτη» κλπ., αλλάζοντας ελαφρώς και το σχήμα στις άκρες. Όπως παρατηρούμε πλέον υπάρχουν δυο εσοχές, οι οποίες εξυπηρετούν διπλό σκοπό: αφενός αφήνουν περισσότερο από το 37ίντσο εμπρός ελαστικό εκτεθειμένο στο μάτι, αφετέρου αυξάνει τη γωνία προσέγγισης και εκείνη της άρθρωσης του τροχού.

Με τα λάστιχα των 37 ιντσών, που ειρήσθω εν παρόδω είναι τα μεγαλύτερα σε αυτοκίνητο παραγωγής, η διαδρομή της ανάρτησης μπροστά φτάνει τα 355 χλστ. και πίσω τα 380 χλστ., την ώρα που η απόσταση από το έδαφος ξεπερνά τα 310 χλστ. Ακριβή εκτός δρόμου χαρακτηριστικά δεν αποκαλύπτει η Ford με αυτά, αλλά δεδομένα μιλάμε για πάνω από 31 μοίρες γωνία προσέγγισης, 23,5 μοίρες αποχώρησης και 22,7 μοίρες ράμπας που έχει το Raptor με τα στάνταρ ελαστικά των 35 ιντσών. Προαιρετικά και τα νέα ηλεκτρονικά ελεγχόμενα αμορτισέρ Fox Duel Live Valve, που προσθέτουν μια έξτρα βαλβίδα ελέγχου (εξ ου το Duel) και διαθέτουν αναθεωρημένο λογισμικό συγκριτικά με τα στάνταρ Fox Live Valve.

Το 10άρι αυτόματο κιβώτιο SpeedShift αναλαμβάνει τη μεταφορά της ισχύος, που συναντά στάνταρ ηλεκτρονικά ελεγχόμενο μπλοκέ διαφορικό στον πίσω άξονα και –προαιρετικά- Torsen εμπρός. Το Terrain Management System διαθέτει 7 προγράμματα λειτουργίας (Slippery, Tow/Haul, Sport, Normal, Off Road, Baja και Rock Crawl) που επενεργούν στο τιμόνι, το γκάζι, το σύστημα ελέγχου ευστάθειας, την εξάτμιση, τα αμορτισέρ και τις αλλαγές του κιβωτίου.

Πρωτιά τόσο για το Raptor, όσο γενικότερα για αυτοκίνητο παραγωγής, είναι το σύστημα Trail-1 Pedal Drive. Ειδικά σχεδιασμένο για ακραίες εκτός δρόμου συνθήκες, απλοποιεί τη χρήση των πεντάλ και ουσιαστικά συνδυάζει γκάζι-φρένο στο δεξί πεντάλ! Πατώντας το γκάζι, το αυτοκίνητο επιταχύνει κανονικά. Αφήνοντας, όμως, δεν κόβεται μόνο η παροχή καυσίμου, αλλά ενεργοποιούνται τα φρένα! Όσο εντονότερα αφήνεις το γκάζι, τόσο δυνατότερα το Tral-1 επενεργεί στα φρένα. Η λειτουργία θυμίζει κάπως την ανάκτηση ενέργειας στα υβριδικά και ηλεκτρικά, με την διαφορά ότι εδώ όντως μεσολαβούν τα φρένα στην κίνηση του οχήματος.

Αλλαγές κάτω από το καπό δεν έχουμε. Όχι ότι χρειάζονταν κιόλας, η απόδοση ξεκινά από τα 450 άλογα και ξεπερνά τα 700! Το F-150 Raptor διαθέτει τον 3.5 V6 twinturbo EcoBoost στο μηχανοστάσιο, με απόδοση 450 ίππων και 691 Nm. Το Raptor-R κάνει «mega raise», φορώντας τον κομπρεσοράτο 5.2 V8 της προηγούμενης Shelby GT500 και υπερβαίνοντας τα 700 άλογα. Οι Αμερικανοί δεν ανακοινώνουν πόσο ψηλότερα από τον αριθμό «700» φτάνει ο μέγιστος Ράπτορας, ωστόσο η φημολογία τον θέλει κοντά στα 710 και πάνω από τα 702 του Ram TRX. Όσο για τη ροπή; 868 ατελείωτα Nm!

Όσοι τώρα δεν θέλουν τόση δύναμη ή «μάτσο» δυνατότητες, μπορούν κάλλιστα να επιλέξουν το F-150 Tremor. Με την ανασχεδιασμένη μάσκα του facelifted F-150 σε μαύρο χρώμα, «εργάτη» στον off road προσανατολισμού προφυλακτήρα, μεικτά ελαστικά, αυτοκόλλητα στο πλάι της καρότσας (η οποία ανοίγει και σαν δίφυλλη), διπλές «μπούκες» για την εξάτμιση και νέα αμορτισέρ. Εδώ η Ford δεν αναφέρει ούτε τον κινητήρα, αλλά κατά πάσα πιθανότητα συνεχίζει ο ατμοσφαιρικός 5.0 V8 του απερχόμενου F-150 Tremor, όπου απέδιδε 405 ίππους και 558 Nm ροπής.

Get it on Google Play Download on the App Store